Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Vervangen airbagstuur

09 apr 2009 15:35

Hallo, hoe makkelijk of moeilijk is het om het originele airbagstuur uit een 964 te vervangen door een wat sportiever exemplaar? Vind t ding er niet uit zien en of die nog werkt is natuurlijk ook nog maar de vraag, ervaringen welkom 8)

Re: Vervangen airbagstuur

09 apr 2009 15:39

+- 15 min werk. :roll:

09 apr 2009 15:43

jack-in-the-box schreef:+- 15 min werk. :roll:

Ik stel een normale vraag lijkt mij..

09 apr 2009 17:19

brian951 schreef:Hallo, hoe makkelijk of moeilijk is het om het originele airbagstuur uit een 964 te vervangen door een wat sportiever exemplaar? Vind t ding er niet uit zien en of die nog werkt is natuurlijk ook nog maar de vraag, ervaringen welkom 8)

Het is makkelijk te doen. Je kan bij Raid rechtstreeks een stuur bestellen (of via de bekende tuners met meerprijs) + naaf. Kosten rond de 650 euro als ik mij goed herinner.

09 apr 2009 17:48

brian951 schreef:.. ervaringen welkom 8)

Accu loskoppelen - airbag loskoppelen & oude stuur verwijderen :arrow: zorg ook dat de wielen recht staan :idea:

Nieuwe stuur plaatsen - airbag aankoppelen - en nu pas weer de accu aansluiten :wink:

09 apr 2009 17:53

Moet dat nog met een momentsleutel gebeuren en zo ja op welke waarde ?

09 apr 2009 19:31

brian951 schreef:Ik stel een normale vraag lijkt mij..

Ik geef een normaal antwoord op uw vraag lijkt mij. :?

Sluit me aan bij Olaf + even aftekenen met een stift (zowel op de ring als op het oude en nieuwe stuur) :wink:
Voor de airbag los te krijgen heb je een torks nodig :wink:

Patrick schreef:Moet dat nog met een momentsleutel gebeuren en zo ja op welke waarde ?

Ik heb geen momentsleutel gebruikt toen ik laatst het stuurtje van de 993 terug plaatste. Dit lijkt mij een interessante / specifieke vraag! :thumleft:

09 apr 2009 19:44

raid sturen kan je met de bijbehorende naaf in verschillende maten en uitvoeringen scoren op ebay. ergens staat op dit forum het relaas van duivelszoon en zijn 964 modificatie.

@ Devil: heb je je 964 met het Raid stuur verkocht? Inclusief het mooie Porsche plaatje dat precies in de ovale naamplaatjesruimte paste?

09 apr 2009 21:37

horn schreef:
@ Devil: heb je je 964 met het Raid stuur verkocht? Inclusief het mooie Porsche plaatje dat precies in de ovale naamplaatjesruimte paste?

Nee, zonder... Gaat door naar de volgende auto. Moet alleen nog even kijken of ik een andere naaf nodig heb of niet.
Plaats een reactie