Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wat te weten voor het instappen??

21 nov 2004 23:21

Vraagje:

Ga binnenkort rijden met een 912 in zeer goede conditie....is het waar vergeleken met de 911's van de afgelopen 20 jaar dat deze "early" porsches anders bereden moeten worden?? Zoals; juist wel gas in de bocht, etc.
Enige tips zijn welkom

(ja, ik weet dat ik de 90 pk's zal gaan merken :wink: )

Dank
8)

21 nov 2004 23:49

:shock: Ja, altijd met volgas,
je wilt toch meekomen met het huidige verkeer! :lol:

22 nov 2004 0:11

Beetje flauw Renntech... heb zelf ook een zwak voor de 912. Maar vraag me niet waarom; het is toch een hele 'speciale 911' (ajbwib), je ziet ze heel weinig (helemaal niet?), en het zijn per definitie klassiekers (en dat weet je van een oude 911 nooit)...

Afbeelding

Heb geen idee hoe zo'n 90pk-er rijdt, maar zou er trots op zijn als ik er (ooit) één zou kunnen bezitten...

22 nov 2004 0:18

Wat is trouwens z'n top?

De 912 heeft gewoon iets. Voor mij persoonlijk is het het pure 911 design / de groene kleur en de chrome wielen. Ik weet het, neem dan een vroege 911 die hadden dat ook, klopt maar die zijn in goede staat voor mij nog niet te betalen. ( 30000 euro + )

912 net zo mooi, waarschijnlijk ga ik de 4 pitter snel zat zijn, maar wel weer goed te betalen kwa onderhoud en inderdaad....en het is een echte klassieker!!

:)
Laatst bijgewerkt door Porsche912 op 22 nov 2004 0:19, in totaal 1 keer bewerkt.

22 nov 2004 0:19

Renntech schreef::shock: Ja, altijd met volgas,
je wilt toch meekomen met het huidige verkeer! :lol:



Jouw pas verworven Audi 80 heeft toch ook dat bromfietsmotortje van 66kw/90pk toch? :shock: :wink:

22 nov 2004 8:05

Porsche912 schreef:Wat is trouwens z'n top?


kijk eens hier: http://www.912registry.org/faqs/origspec.htm

Top 912: 119 Mile/h; is ca. 190 Km/u

22 nov 2004 8:32

Genoeg om een dikke bekeuring te krijgen en je rijbewijs kwijt te raken dus.

Ik denk dat het, VOORDAT je hem koopt, belangrijk is duidelijk te krijgen wat je doel is.
* De performance van een supersportwagen - gaat je niet lukken.
* Rijden in een design icoon - 912 does the job!
* Genieten van een klassieker - 912 does the job!
* Rustig door de 'binnenlanden' toeren als het lekker weer is - 912 does the job!

Iedereen van ons heeft die vragen beantwoord (of beantwoordt ze achteraf...) en kiest iets dat bij zijn wensen past. Denk dat de 912 ook een goed antwoord is op een bepaald wensenpakket.

En inderdaad, als daily driver zou ik wat anders kiezen. :wink:

912 is zeker 8) !

22 nov 2004 9:53

Nou, dan moet ik me ook even melden.

Door de lichtere motor is het beruchte bochtengedrag van de 901 niet zo sterk aanwezig, maar uitbreken is wel degelijk mogelijk, vooral als het nat is... (leuke momenten) Het is dus niet 'waar' dat ze anders gereden moeten worden, ze hebben gewoon iets minder last van hun staart...

Dat grip druk per vierkante cm rubber is heb ik wel gemerkt toen ik van de 6" fuchsvelgen terug ben gegaan naar de standaard 4 1/2 ". De laatste schuiven minder snel...

Als je een '12 hebt met de grotere cylinderkit, hetgeen iets meer vermogen brengt, dan heb je toch een leuke wagen. De mijne rijdt er 198 km/uur mee (GPS gemeten). Als je daarmee de leuke binnenweggetjes opzoekt dan ben jij diegene die inhoudt en de wagen... :lol:

In een andere draad heb ik het al gehad over onderhoud, maar als je eigenwijs wil zijn...

22 nov 2004 11:42

Hier even een paar gegevens voor een 912 uit bijvoorbeeld 1966:
De topsnelheid bedroeg 172 km/uur en de nieuwprijs was fl. 19.800,-

22 nov 2004 12:58

kaldenbach schreef:Hier even een paar gegevens voor een 912 uit bijvoorbeeld 1966:
De topsnelheid bedroeg 172 km/uur en de nieuwprijs was fl. 19.800,-


Leuk ja,

Ik heb ooit de inflatie index van het CBS hier op losgelaten. En een 912 tegenwoordig zou evenveel kosten als een Boxster nu...

22 nov 2004 14:25

Ik zeg maar zo:
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

22 nov 2004 17:38

Bedankt voor de info's!

Ik ga even op zoek naar 912's onderhouds post....

Voor mij persoonlijk is het zo dat ik erg weg ben van het model 912 en de eerste 911's. Ik moet een afweging maken (voor mij puur het motorverschil), ik houd daarbij natuurlijk ook het onderhoudskosten plaatje in de gaten.
Ik ben benieuwd hoe de 912 rijd, bijv. hoe snel reageert hij op het gaspedaal, etc etc. Leuk als ik op een mooi landweggetje kan rijden maar heb ik ook genoeg pk's om nog even die tractor in te halen? Zonder dat ik dat direct met een 6 cyl. hoef te bewijzen.

:lol:

22 nov 2004 19:21

ErikE schreef:Beetje flauw Renntech... Afbeelding

Heb geen idee hoe zo'n 90pk-er rijdt, maar zou er trots op zijn als ik er (ooit) één zou kunnen bezitten...


:lol: Tja soms kan ik het niet laten, het is ook niet eenvoudig om alsmaar serieus te moeten zijn, jullie kunnen tenminste zeggen wat jullie willen :shock: :lol:

Ik heb best wel veel 912's in onderhoud dus ik weet precies hoe ze rijden.
Ik heb zelfs een klant die altijd 356's had ( en heeft) en een 912. Op een gegeven moment heeft hij de 912 in concoursstaat verkocht en daarvoor in de plaats een 911 uit 1966 aangeschaft, ook in concourssstaat. De 911 vond hij nooit lekker rijden in verhouding met de 912 en heeft de 911 na een half jaar in bezit te hebben gehad ingeuild op een 912.

Maar uitzonderingen heb je altijd. :res:

Nu begint het anders te worden , maar tot een paar jaar terug waren de 912's altijd van mindere kwaliteit dan de 911's. Dat kwam doordat de 912 goedkoper in aanschaf was en daardoor eenvoudig gekocht kon worden door jongere (= vaak minder kapitaalkrachtige ) autoliefhebbers.
Daardoor werden deze auto's niet altijd onderhouden zoals het zou moeten, en ging de staat van de auto's snel achteruit. De 911 word meestal beter onderhouden , ook omdat hij meer waard is.

De laatste tijd krijg ik steeds meer gerestaureerde 912's in onderhoud
en ik kan je vertellen, ze rijden leuk.
Maar als oa. 911 rijder merk je toch dat je iets tekort komt. Maar geinig is het wel. :!:

De wegligging is alleen beter in de autoblad artikelen uit die tijd, tegenwoordig voelt zowel de 912 als een 66-ér 911 licht en onstabiel aan. Maar je kunt ze natuurlijk ook niet vergelijken met een 911 van de 70-er jaren of later. :lol:

Groeten, Erwin :D

22 nov 2004 19:45

Erwin man, doe toch niet altijd zo serieus... :lol: :lol: :lol:

Ja Porsche 912, als je er ook nog eens een tractor mee wil inhalen, stel je wel heel veel eisen... 0-100 in ergens tussen de 11.6 en 13.0 moet je toch best langs een tractor jagen. Volgens mij moet je gewoon eens mailen met wat 912 eigenaars (kijk eens op de sit van de klassieke 911 & 912 club. Wellicht biedt dat wat meer houvast.

22 nov 2004 20:06

Heb zeker de nodige sites afgestruined.
Ben gewoon erg nieuwsgierig en kijk uit naar volgende week......de rit.

Nogmaals, ik zou graag een van de eerste 911's eigenen ( ja we willen allemaal nog zoveel...ik weet het) die er dus gewoon uit zien als de 912 maar dan met de 6 cyl.

Bedankt voor de info erwin.

:lol:

22 nov 2004 21:46

Ik weet nog uit de tijd dat ik elke dag naar Valkenswaard reed, dat ik in Waalre altijd last van mijn nek had... Een PRACHT van een 912 stond daar altijd geparkeerd, die hield mijn blik ALTIJD te lang vast ;) (vandaar de last van mijn nek ;) )....

Klassieke 911/912 is wel mijn favoriet, maar dan als "verzamelobject" (je moet dromen toch?)

22 nov 2004 21:57

Inderdaad........

Zo eentje eigenen in goede staat en het niet voor elke dag gebruiken (dus als tweede auto) zou toch TE GEK zijn!! 8)

Dit is PURE schoonheid!!!

Afbeelding

:lol:

22 nov 2004 22:03

:shock: Helemaal mee eens ! :lol: :lol: :lol:

22 nov 2004 22:31

Hadden de oude 911 en 912 modellen allemaal van die 'stootwillen' op hun bumpers? Of is dat Amerikaans? Iemand? :? :roll:

22 nov 2004 22:56

horn schreef:Hadden de oude 911 en 912 modellen allemaal van die 'stootwillen' op hun bumpers? Of is dat Amerikaans? Iemand? :? :roll:


Stootwillen? Als in rubber?

De rubber stukken op de chrome bumperrozetten zijn vanaf '68 aanwezig. Daarvoor dus alleen chroom...

22 nov 2004 23:07

Porsche912 schreef: hoe snel reageert hij op het gaspedaal, etc etc. Leuk als ik op een mooi landweggetje kan rijden maar heb ik ook genoeg pk's om nog even die tractor in te halen? Zonder dat ik dat direct met een 6 cyl. hoef te bewijzen.

:lol:


Ga eerst nou maar eens rijden en kom dan eens terug met je posts...

22 nov 2004 23:48

Heel erg mooi hoor.
tot de 19e dan maar??

23 nov 2004 8:19

912 schreef:
horn schreef:Hadden de oude 911 en 912 modellen allemaal van die 'stootwillen' op hun bumpers? Of is dat Amerikaans? Iemand? :? :roll:


Stootwillen? Als in rubber?

De rubber stukken op de chrome bumperrozetten zijn vanaf '68 aanwezig. Daarvoor dus alleen chroom...


Die bedoelde ik. Dus op alle modellen, USA en ROW? Dank.

23 nov 2004 9:54

horn schreef:
912 schreef:
horn schreef:Hadden de oude 911 en 912 modellen allemaal van die 'stootwillen' op hun bumpers? Of is dat Amerikaans? Iemand? :? :roll:


Stootwillen? Als in rubber?

De rubber stukken op de chrome bumperrozetten zijn vanaf '68 aanwezig. Daarvoor dus alleen chroom...


Die bedoelde ik. Dus op alle modellen, USA en ROW? Dank.


USA in ieder geval, moet even checken hoe het met de rest is...

24 nov 2004 0:08

Porsche912 schreef:Inderdaad........

Zo eentje eigenen in goede staat en het niet voor elke dag gebruiken (dus als tweede auto) zou toch TE GEK zijn!! 8)

Dit is PURE schoonheid!!!

Afbeelding

:lol:


Helemaal mee eens. Ik heb deze prent lang als beeldschermachtergrond gehad (nu een GT3 CUP).

Maaruh, is die gave kar op de foto nu een 912, of toch een 911?
Plaats een reactie