Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Radio aansluiten in een 924

28 apr 2009 20:54

Ik heb net vrolijk een radio gekocht maar mijn 924 heeft natuurlijk niet zo'n handige isostekker. Nu heb ik en losse isostekker gekocht maar heb gene idee welke draad met wat verbonden moet worden.

Ik heb iig twee setje bruin/rode draden die van de speaker zijn.

Dan heb ik een bundeltje over met de kleuren:
-Geel/rood
-Rood/blauw
-Bruin

En nog een losse rood/zwarte draad.

Iemand een idee wat, wat is?

Re: Radio aansluiten in een 924

28 apr 2009 21:36

Ik zou even meten met een multimeter of spanningszoeker (als je die hebt) Als ik het moet gokken denk ik het volgende:

-geel/rood: geschakelde +
-rood/blauw: aansturing electrische antenne (heb je die???)
-bruin: Massa

-rood/zwart: constante +

Weet je nog hoe de oude radio aangesloten zat??

Uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor kortsluiting veroorzaakt door bovenstaand antwoord :mrgreen:

28 apr 2009 21:52

Meten is weten.

Misschien wil je ook speakers monteren in de deuren en achter al weet ik niet of een vroege 924 hiervoor al uitsparingen. Eventueel met deurpanelen van een late 924 of 944 type 1. $ speaker geven beter geluid dan 1 :)

28 apr 2009 23:14

Je zult idd ff moeten meten wat de massa is en de + en zo.
Verder staan ergens in dit draadje nog wat schemaa's en tekeningen over het ISO-gebeuren.
Suc6

28 apr 2009 23:37

Het is gelukt :ba:

Uiteindelijk toch maar gemeten met de multimeter aangezien me brandblusser nog in het plastic zat haha :P

Het waren dus 3 gewone draadjes dus nam aan dat die voor de radio waren en dat klopte dus, de geel/rode was contante +, de rood/blauwe was de geschakelde + en bruin de massa. Onder me motorkap vond ik toevallig een los draadje die ook rood/zwart was dus die moet wel voor een electrische antenne wezen.

Iig thanks, ik kan nu lekker genieten van de toch verbazend goede speakertjes die er in blijken te zitten :) En heb nu een radio met ingebouwde bluetooth handsfree dus dat is ook wel relaxed (en dat voor 90eu) :P

28 apr 2009 23:41

helemaal te gek :D

28 apr 2009 23:54

Maar goed dat je niet op mijn gokken bent afgegegaan :mrgreen: Had alleen de massa goed :?

06 mei 2009 17:58

het werkt nu wel.
anders ff eem pb

groetjes

Vinny

06 mei 2009 22:41

Het werkt goed :)

Alleen morgen ff het kroonsteentje vervangen voor wat beter want dit is niet ideaal ;)

06 mei 2009 23:55

Het beste is solderen en dan wat tape er omheen.

07 mei 2009 9:01

nog mooier is solderen en krimpkous.
Zo zou ik het gedaan hebben.
Plaats een reactie