Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 mei 2009 11:12
Allen,
Nadat ik het zat was iedere keer de druppellader te moeten aansluiten, heb ik vandaag een Optima red top besteld. Ik zag op de 993faq.com site dat deze accu werd aanbevolen. Het betreft een Optima Red Top 75/35-925 en is besteld bij
http://www.batteriesareus.com voor $160,00 incl verzendkosten.
Ik vraag me af of iemand de accu reeds heeft en hoe de vervanging is bevallen. Verder vraag ik me af of het installeren in de auto nog bijzonderheden met zich mee brengt.
Gr,
Ed
01 mei 2009 11:19
Is het niet een beetje inefficient (lees: dure grap) om een accu in de US te bestellen?
01 mei 2009 11:25
Maarten,
Hier in Nederland zijn ze euro 189,00 excl verzendkosten. Aangezien de dollarkoers nog steeds gunstig is, denk ik dat dit de meest efficiente methode is
Gr,
Ed
01 mei 2009 11:34
Ik hoop het ook voor je... Invoerrechten en BTW niet vergeten hoop ik?
01 mei 2009 11:36
Volgens mij loopt een accu leeg omdat er stroomverbruikers actief zijn.
Een andere accu heeft hetzelfde probleem en dus zal je op zoek moeten gaan naar deze stroomverbruikers.
Ik hoop hiermee niet het plezier van je nieuwe aanschaf te hebben vergald
01 mei 2009 11:42
Alfred,
Dat krijg je als je verzekeringmaatschappij een klasse III vereist. Sindsdien is het ieder keer na twee weken een probleem. En, ja, ik weet het. Dan moet je meer rijden.
Gr,
Ed
01 mei 2009 14:30
Ik heb ook hetzelfde probleem hoor, de boodschap is alleen dat de nieuwe accu hier ook last van zal hebben.
01 mei 2009 14:53
993Yvon schreef:
Dan moet je meer rijden.
Of een druppellader
01 mei 2009 17:07
En daar wil hij juist weer vanaf.
01 mei 2009 17:37
Bedankt Wim.
Soms begrijp ik het niet op dit forum. Ik was in de veronderstelling dat we elkaar hier verder probeerde te helpen ipv alleen maar 'slimme' opmerkingen plaatsen.
Gr,
Ed
01 mei 2009 18:35
In dit geval had ik je opmerking over de DL even gemist. Niet meteen huilie doen.
01 mei 2009 19:02
Ik heb bij mijn andere auto een schakelaar laten inbouwen die ongeveer 80% van de elektriciteit uitschakelt. Je kan de auto dus niet meer starten,je kan je lichten, radio niet meer vergeten etc, Alarm en c.v. evenals het klokje blijft wel lopen. Dit scheelt aanzienlijk op de belasting van de accu, en is ook zeer effectief als diefstal beveiliging zolang je niemand verteld over de plaats en aanwezigheid van de schakelaar.(vertel ik nou net over mijn schakelaar
) Hoe dit alles te realiseren is bij een P weet ik nog niet , maar misschien heb je er wat aan
01 mei 2009 19:29
Het lijkt mij toch dat er ergens behalve het alarm een stroomverbruiker aan blijft staan.
Ik heb ook een klasse 3 alarm, accu van 4 jaar oud en zelfs bij wintertemperaturen start de P na drie weken stilstand zonder hulp.
01 mei 2009 19:42
Goed plan
Je heb van die (grote) schakelaars die rechtstreeks op de pluspool kan zetten waardoor je alles in een keer kan uitschakelen.
Als je de draad van het alarm en het klokje rechtstreeks op de pluspool zet is het voor elkaar.
De sleutel van deze schakelaars is vaak uitneembaar.
Hier een
voorbeeld van zo'n schakelaar
01 mei 2009 20:22
Heb de Optima Red serieus overwogen. Is een zogenaamde droge cel accu die wordt gebruikt voor auto´s met veel stroomgebruikers of stilstand. Denk aan ambulances, politieauto´s, brandweerauto´s, expeditie-terreinauto´s, race-auto´s, autogeluidsapparatuur, boten, landbouwvoertuigen, etcetera.
Echter, accu heeft afwijkende maat en lokatie van polen tov conventionele loodaccu´s en past derhalve niet zonder aanpassingen in een Porsche. Schijnt wel een adaptorset te bestaan om de accu te fixeren, maar lost probleem van lokatie van polen niet op. Maar treur niet, want menig terreinwagengarage heeft veel ervaring om deze aanpassingen te maken.
Zelf uiteindelijk niet voor deze accu gekozen. Met gebruikelijke stroomgebruikers in een 996 (computer, klok, radio, dubbel alarm, etcetera) is mijn inziens elke accu beperkt in levensduur. Oplossing die hout snijdt is dus een hoofdstroomschakelaar. Probleem opgelost en heb zelf eea gecombineerd met een Bosch Silver accu. Als alarm noodzakelijkerwijs ingeschakeld moet blijven lijkt mij het handhaven van de alarmvoeding met een hoofdstroomafsluiting voor de rest de meest elegante oplossing. Scheelt altijd iets.
Nota bene, voor mij was en is een druppellader ook geen optie.
01 mei 2009 20:42
Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik hoop dat dit een draadje wordt waar we wat van opsteken. Ik verwacht binnenkort de Optima en ga hem inbouwen. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. Als het uberhaupt vorderingen zijn..........
Gr,
Ed
01 mei 2009 21:24
Ben benieuwd, en Ed, die betweters hou je hier altijd. Gelijk maar blaten ipv ff goed lezen.
01 mei 2009 21:26
Had het probleem in mijn 964 WEL, maar in mijn 993 NIET dus zeg het maar??
01 mei 2009 21:34
Zo'n 964 heeft altijd wel wat.
24 mei 2009 11:25
En Ed is er al wat te melden over de Optima Red
26 mei 2009 7:17
Helaas is de batterij nog niet binnen. Dus nog geen nieuws op dat front.
26 mei 2009 8:02
Ed, kende je dat verhaal van niet standaard te plaatsen en polen op de andere plaats? Ik kan me voorstellen dat dat nog wat kleine drempels op gaat werpen. Ben benieuwd. Heb zelf standaard een stekkertje aan de accu waarop ik de druppellader kan klikken. Die druppellader ligt in het vooronder, even verlengsnoer in de tuinbox stoppen en aan de andere kant in het vooronder de druppellader erin en klep dicht. Kost bijna geen tijd en works like a charm. Heb overigens ook zo'n grote rode stroomonderbreek sleutel in het vooronder zitten, maar dan moet ik idd de klok weer bijstellen dus dat vind ik wat lastiger. Maar hij zit er wel. Voordat ik de Bosch Silver erin gezet heb redde mijn auto het geen week zonder rijden. Nu met de Bosch Silver kan ik hem zonder druppellader idd een week of 3 laten staan met het alarm erop. Maar ik neem het risico maar niet.
PS Onze Jeep Wrangler had ook een accu met polen omgekeerd. Gaf een leuke vonkenregen toen ik iemand wilde helpen met startkabels...
Oja, en de accu overleden...
27 mei 2009 7:44
Horn,
Ik heb het door jou beschreven probleem tijdens mijn zoektocht onderkend. De polen en de uitvoering waren anders dan gewenst in een P. Er is echter later een type op de markt gebracht die de polen op de juiste plaats heeft zitten en de nieuwe uitvoering past qua montage. Zie:
https://www.batteriesareus.com/index.ph ... ucts_id=61 Ook zijn hier de specificaties te vinden. Kijk o.a. naar de Cold Cranking Amperage (CCA) die beduidend hoger is dan de gangbare batterijen.
Eveneens is er een beschrijving voor andere P-modellen te vinden die de mogelijkheden beschrijft. Zie:
http://www.allzim.com/acatalog/OPT.611.211.pdfIn ieder geval bedankt voor de door jou beschreven mogelijke oplossingen. Ik ga nog even verder met de door mij ingeslagen weg en hoop dat de batterij ooit
nog binnen komt zodat ik verder kan.
Ed
29 mei 2009 15:04
Op het
Rennlist forum zijn ze goed te spreken over de Optima Red Top
Gaat alles toch nog goedkomen
29 mei 2009 16:51
Heb zelf geen ervaring met vervangen van de accu, maar ben wel blij te lezen dat ik niet de enige met een 964 ben die na een week niet rijden een lege accu heeft. Afgelopen weekend vergeten de druppellader aan te sluiten en inderdaad, niet starten vanochtend. Weer niet open rijden
Ben benieuwd naar de ervaringen met de andere accu.
Blauw
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.