Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
02 mei 2009 11:11
Sinds een poosje heeft mijn targa het probleem niet te willen starten. Het blijkt dat de bougies geen vonk krijgen. Ik heb het idee dat dit vanaf het contactslot het probleem is, want nadat ik het contactslot uit het dashboard had losgehaald en toen de bedrading weer had aangesloten de auto weer wilde starten. Na alles weer te hebben ingebouwd wilde deze weer niet starten. Heeft iemand een idee waar ik een electrisch schema van zo´n auto kan vinden, behalve in een vraagbaak? Of heeft iemand een linkje naar zo´n pagina want ik denk dat ergens een contactje niet goed meer is.
02 mei 2009 16:16
Gewoon een nieuw blokje van je contactslot halen. Kost niet de wereld en ik denk dat je probleem dan is opgelost.
03 mei 2009 20:22
Heb je ook een adres waar ik eventueel zoiets zou kunnen kopen/bestellen?
Ik heb het nu toch losliggen dus kan ik hier wel mee beginnen.
03 mei 2009 20:32
Jos Targa schreef:Gewoon een nieuw blokje van je contactslot halen.
vanaf 84 (zoals jij hebt, Jos.) t/m de 993 zijn ze inderdaad identiek ... geen idee of het voor 'n 75'er ook zo (makkelijk) is
03 mei 2009 20:35
Fonzie schreef:Heb je ook een adres waar ik eventueel zoiets zou kunnen kopen/bestellen?
Ik heb het nu toch losliggen dus kan ik hier wel mee beginnen.
bij renntech in Steenwijk
03 mei 2009 20:37
Paere, klik 'ns op de oranje lettertjes in de post boven die van jou
03 mei 2009 21:41
Hmmm, daar stond ik even niet bij stil Olaf.
28 mei 2009 9:13
Nieuw contactslotblokje geplaatst en...... nee hoor nog steeds geen vonk op de bougies.
Iemand een idee wat ik hierna moet/kan controleren?
Ik begin nu zelf te denken aan de ignition coil bij het motorgedeelte. Maar ik heb geen idee waar deze spanning vandaan moet komen (welke van deze vier draden spanning moeten krijgen ), en hoe ik kan testen of deze coil wel goed is.
28 mei 2009 9:55
Hallo Fonzie,
Bougiekabels en rotor al uitgemeten ?
28 mei 2009 12:30
meten of er op de bobine wel spanning komt te staan.
moet op aansluiting 15/+ 12v staan.
als dat er op staat moet je gaan zoeken in de aansturing.
en kijken hoeveel volt er op staat sla je hem start.
29 mei 2009 19:32
Achter in het motorcompartiment zit aan de linkerkant een afdekkapje, en daarachter zitten een aantal electrische componenten. Van een daarvan is een kabeltje bijna door. Dit kabeltje zit aan een grijs bakje waarop een bliksemflits staat, en het lijkt op een aardekabeltje. Weet iemand wat dit voor onderdeel is en kan het daardoor zijn dat de auto niet wil starten?
29 mei 2009 22:14
Foto'tje zou wel handig zijn. Als er een bliksemschicht opstaat, dan is het hoogstwaarachijnlijk de CD box. Deze levert de spanning voor de bobine. Als je het kontaktslot aanhebt, moet je deze horen zoemen. een heel hoog geluid. ALs dit zo is, dan wel voorzichting met waar je je vingers/multimeter laat. Staat aardig wat volt op.
Er loopt een grijs kabeltje van de box naar een aarde punt. Deze moet aarde maken om je CD box te laten functioneren.
Maar, graag een foto....
09 jun 2009 20:45
Als voorbeeld een foto.
- Bijlagen
-
09 jun 2009 22:08
En, hoorde je een hoog zoem geluid als je kontakt slot aan was? Dat houd in dat deze cd box het doet. Geen zoem is geen vonk!
11 jun 2009 1:08
Ja zodra deze op contact wordt gezet begint deze te zoemen. Dus tot daar moet alles dan goed zijn? Enig idee wat het dan kan zijn?
11 jun 2009 7:00
Tja, dan is het een kwestie van nalopen waar het stroomcircuit ophoudt. Als de CD box zoemt, zou deze het in principe moeten doen. ALs er verder geen vonk is, dan kan dit natuurlijk aan de verdeler of bobine liggen. Contactslot zal het verder niet zijn denk ik, daar er stroom naar achter gaat.
Kijk even op
http://www.pelicanparts.com/911/911_Parts/911_electrical_diagrams.htm 75 staat er niet tussen, maar alles moet redelijk gelijk zijn. Kijk even naar de 73.
succes!
12 jun 2009 21:58
Heeft iemand enig idee wat de CD box doet, en hoe de stroomloop naar en van dat apperaatje is? Waarom zit deze eigenlijk voor de bobine?
m.v.g.
13 jun 2009 11:21
die CD box (Capative discharge) zorgt voor de hoge spanning die naar de bobine loopt om uiteindelijk als vonk te eindigen.
Als het goed is zitten er 3 polen Plus 1 stekkertje op de box. Middelste pin van 3 is continue 12 volt, geschakeld, linker pin en stekkertje gaat naar de verdeler. rechter pin gaat naar de bobine.
Kijk even op het schema, kun je zien welke draden waar naar toe gaan om te testen.
Let wel, je praat hier over hele hoge spanning, dus ik zou er niet zomaar op alle draden mijn multimeter zetten. Check anders eerst even of de bedrading allemaal nog zit zoals het hoort.
19 jun 2009 19:49
Om de bobine te testen heb ik een draad aan het chassis gezet (goede aarde) en toen ben ik tijdens starten steeds dichter naar de dikke draad (die van bobine naar verdeelkap loopt) toegegaan totdat ze elkaar raakten. Dikke draad was op dat moment aan bobine aangesloten. Ik had een vonk verwacht tussen deze twee draden, maar dit gebeurde op geen enkele manier. Conclusie bobine kapot?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.