@ Dimitri:
Omschrijving klopt al redelijk.
Hoe ik het doe:
Eerst en vooral de kap grondig stofzuigen om loszittend vuil en haartjes te verwijderen. Doe dit met beleid en met een zacht borsteltje (opzetstuk). Hierna spuit je de kap goed schoon met een zachte waterstraal (nooit met een HD op de kap en naden !!). De Raggtopp cleaner vernevel je vervolgens op de kap en verwerk je met een zachte en schone borstel. Rechte banen en met de structuur van de kap mee, niet met cirkelbewegingen. Gebruik niet te veel druk en laat de borstel het werk doen, net als bij het tandenpoetsen
Aansluitend spoel je de kap wederom heel goed schoon met heel veel water.
Let er inderdaad op dat alle restanten cleaner weg zijn, anders krijg je dat schuim effect wat Paulie noemt en dat wil je niet. Tevens gaan restanten shampoo als een vuil magneet werken, ook dat wil je niet. Laat dan de kap helemaal drogen alvorens de protector aan te brengen.
Die breng je egaal en dun aan en hou de spuitbus een 25 à 30 cm van de kap. Zelf breng ik het aan via rechte banen met een lichte overlap en ik gebruik altijd twee dunne lagen voor een max. dekking. Leg het best wat zachte doeken rondom de kap zodat er geen spul op de lak en ramen komt (geeft vlekken en plakt ontzettend). Mocht dit eventueel toch gebeuren kun je het residu verwijderen met een vochtige microvezeldoek.
Hopelijk is het enigzins helder.
Mocht je nou dadelijk in het heetst van de strijd zitten en toch nog vragen hebben, je mag me ook altijd bellen. Telefoonnummer staat op de website.