Voor de verandering eens geen vraag maar een ervaring vertellen, misschien hebben jullie er wat aan.
Mijn oliedrukmeter had kuren, bij koude motor deed hij het wel, maar als de boel warmer werd bleef hij vaak "hangen", zo rond de drie bar. Heel irritant. Bij uitzetten van de motor zakte hij dan langzaam hortend en stotend naar beneden.
Mijn Porsche specialist heeft toen de sensor op het blok vervangen, maar dit was geen oplossing.
Alle bedrading langsgelopen, leverde ook niets op.
Uiteindelijk werd mij aangeraden de meter er uit te halen en bij CASU in Utrecht langs te gaan.
Dit bedrijf is gespecialiseerd in alle klokken die in een auto zitten en tevens in tachografen en en aanverwante zaken.
Metertje eruit gehaald (heel eenvoudig) en langs gebracht (wel een afspraak gemaakt).
Klaar terwijl u wacht. Bleek iets mis te zijn met de massa.
Meter er thuis weer in gezet en sindsdien (1500 km verder) doet ie het als een zonnetje.
Kosten: 18 euro ex btw.
groeten Michiel