Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

oliedrukmeter met kuren (993)

15 jun 2009 13:12

Voor de verandering eens geen vraag maar een ervaring vertellen, misschien hebben jullie er wat aan.
Mijn oliedrukmeter had kuren, bij koude motor deed hij het wel, maar als de boel warmer werd bleef hij vaak "hangen", zo rond de drie bar. Heel irritant. Bij uitzetten van de motor zakte hij dan langzaam hortend en stotend naar beneden.
Mijn Porsche specialist heeft toen de sensor op het blok vervangen, maar dit was geen oplossing.
Alle bedrading langsgelopen, leverde ook niets op.
Uiteindelijk werd mij aangeraden de meter er uit te halen en bij CASU in Utrecht langs te gaan.
Dit bedrijf is gespecialiseerd in alle klokken die in een auto zitten en tevens in tachografen en en aanverwante zaken.
Metertje eruit gehaald (heel eenvoudig) en langs gebracht (wel een afspraak gemaakt).
Klaar terwijl u wacht. Bleek iets mis te zijn met de massa.
Meter er thuis weer in gezet en sindsdien (1500 km verder) doet ie het als een zonnetje.
Kosten: 18 euro ex btw. :P

groeten Michiel

Re: oliedrukmeter met kuren (993)

15 jun 2009 13:24

Is dat dit http://www.casuutrecht.nl/ bedrijf :?:

Re: oliedrukmeter met kuren (993)

15 jun 2009 13:27

yep.

Re: oliedrukmeter met kuren (993)

15 jun 2009 13:34

M'n snelheidsmeter is weleens op 0 blijven hangen bij het wegrijden, een tikje tegen de meter is dan al voldoende om em weer te laten werken. Misschien t.z.t. eens een keer langsgaan.
Laatst bijgewerkt door LongJohn op 15 jun 2009 13:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: oliedrukmeter met kuren (993)

15 jun 2009 13:42

Kan zijn dat de wijzerplaat iets bol is gaan staan waardoor de wijzer "vastloopt" tegen de wijzerplaat (hebben ze mij bij casu verteld :-) ). Dit hadden ze dus bij de oliedrukmeter ook even voor me opgemeten, maar dat was ruim 1 mm, en dat is meer dan genoeg speling. ook als de boel warm wordt door bijvoorbeeld zonlicht.

Groeten Michiel

Re: oliedrukmeter met kuren (993)

15 jun 2009 14:03

Nu je het zo zegt, het vond plaats tijdens warm weer. Misschien wel te weinig speling tussen de wijzer en wijzerplaat. Bedankt voor de tip overgens :thumleft:
Plaats een reactie