Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Bedrading rechterbuitenspiegel 911SC

26 jun 2009 21:20

Vandaag een aantal uren besteed aan het herstellen van de bediening van de rechterbuitenspiegel.

De bediening van de linkerkant gaat prima, maar sinds de aanschaf komt de rechterkant niet verder dan een droge klik. Ik heb de rechterspiegel in zijn geheel gedemonteerd. De servo is voorzien van een 4 tal kabels, Blauw/Zwart/Bruin en Wit. Als ik de blauwe en zwarte draad aansluit op een externe 12 volt bron, dan werkt de servo naar behoren. Het lijkt er dus op dat de servo in de spiegel naar behoren functioneert.

Dan blijft de bedrading over, met het Haynes Owners Workshop Manual kom ik er niet uit, hier is op pagina 300 een Current flow diagram for een 911SC uit 1981 opgenomen. Uiterst links staat de spiegelbediening (volgens mij alleen van de linkerspiegel).

Wie kan mij op weg helpen met de juiste aansluiting van het schakelaartje onder het dashboard, hier komen 3 kabels bij elkaar, waarschijnlijk 1 schakeldraad en één draad voor de linker en één voor de rechterspiegel. (kleuren en positie van de draden of nog beter een foto)

Alle info in deze is welkom, want ik WIL het vinden. :)

Bij voorbaat dank voor de info !

Re: Bedrading rechterbuitenspiegel 911SC

27 jun 2009 17:26

Eerst en vooral:

Er loopt een massa kabel van de linker (bestuurder) spiegel naar de rechter (passagier) spiegel, indien deze zijn massa niet krijgt bij de linker kun je nooit een werkende rechter hebben. De reden hiervoor is dat je met één en dezelfde knop twee spiegels bedient.

Dan heb je volgende draden:

2 draden die bij aanleggen van ontdooiing continu 12 volt leveren aan het spiegelglas
2 draden voor de links-rechts bediening, deze zullen afhankelijk van de richting ofwel het plus of het minteken dragen
2 draden voor de boven-onder bediening, ook deze zullen afhankelijk van de gewenste richting ofwel het plus of het minteken dragen

maw benodigdheden: balpen, papier, multimeter, hulpje op de knopjes te bedienen en gezond verstand op een rustige dag.

veel succes :thumleft:
Jack-in-the-box
Plaats een reactie