Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
27 jun 2009 15:39
LS,
Ik heb (met circuitgebruik) elke paar maanden een gebroken steun
stuurbekrachtiging. ze zijn niet duur, maar na 10+ gebroken te hebben,
vraag ik me af of er geen 944 turbo cup/968 turbo (r)s oplossing is die heel blijft.
bij ~1300kg en slicks zullen die toch niet zonder gereden hebben?
ik heb zelfs met 2 steunen naast elkaar gereden: dubbele breuk in paar maanden!
het is interessant als je bij Bos Uit zonder bekrachtiging raakt, maar niet erg rustgevend!
tips&tricks, ervaringen&websites, fabrikateur (smederij?), alles welkom.
thanx, Blackbird
27 jun 2009 15:54
hoe ziet zo'n steun eruit, kan je die niet verstevigen?
of op een rubber monteren, wat de ergste trillingen opvangt.
robert
27 jun 2009 17:36
Ik zou bijna zeggen, demonteren die handel en stuurkolom steken zonder bekrachtiging.
Mja in de veronderstelling dat deze P ook op de weg wordt gebruikt lijkt dit geen goed plan.
mss even pelican parts bezoeken in de hoop een oplossing te vinden???
mvg
Jack-in-the-box
27 jun 2009 17:45
mss een nuttiger antwoord
Deze is bij ons (944S) ook ooit gebroken. Voorlopig hadden we deze dan vervangen door een tanden-verstelbaar-systeem (wat een woord, maar omschrijft het wel perfect) (via een bevriend garagist verkregen) ondertussen is deze wel vervangen door het originele onderdeel. Denkt dat het een vw of bmw onderdeel was, mss even in die richting zoeken?
Ook kun je overwegen dit onderdeel na te maken uit een buis volle inox, kost wat, maar heb je ook wat.
mvg
Jack-in-the-box
27 jun 2009 18:25
wij racen met onbekrachtigde stuurhuizen, ook met een 968, en gaat perfect
28 jun 2009 20:04
Tja die steunen breken met enige regelmaat. Heb dit al van meerdere 968 gehoord. Ik heb er zelf nog geen last van gehad. Maar dat komt vanzelf heb ik al bij andere storingen ervaren.!
Maar ja als je weer rijdt vergeeft ie je dat weer snel.
28 jun 2009 20:12
Ik vorig jaar hetzelfde na een bezoekje aan de Ring. Heb het ook maar gewoon laten vervangen...
28 jun 2009 22:50
ik heb al een paar weken zonder bekrachtiging gereden.
met 1400 kg incl driver en Corsa`s is dat voor de binnenstad
te straf sturen/inparkeren. op Zandvoort drijf ik ook met bekrachtiging
binnen 20 min. uit mijn stoel, het moet niet op werken gaan lijken
als ik bij iedere tankbeurt die stang moet checken, dan moet 17 jaar na
introductie 968 toch iemand met 2 rechterhanden zich kwaad gemaakt hebben? met dit onderdeelnummer zullen er ook 951ers met dit probleem rondrijden?
gezien de 944/951 aantallen kan ik er niet over uit dat Porsche niet zelf
een upgrade/m003 versie gemaakt heeft.
29 jun 2009 0:04
zodra je de spanner gaat verstevigen gaat er wat anders stuk, waarschijnlijk de pomp of de ophanging van de pomp, en vraag me maar niet hoe ik dat weet.......
29 jun 2009 17:58
porsche356sc schreef: vraag me maar niet hoe ik dat weet.......
Hoe dan?
29 jun 2009 22:49
944 guy schreef:Hoe dan?
ik 'sleutel' inmiddels dagelijks aan diverse race 944/968's, dan kom je dit soort dingen wel eens tegen
de 'beste' oplossing is het monteren van een onbekragtigd stuurhuis, wat je overigens niet kan vergelijken met een niet aangedreven bekrachtigd stuurhuis
30 jun 2009 13:50
Ben binnenkort eigenaar van een 968. Iemand enig idee waarom de steun steeds breekt? Teveel trekkracht, "verkeerde" torsie op de steun?
30 jun 2009 14:53
de 'beste' oplossing is het monteren van een onbekragtigd stuurhuis, wat je overigens niet kan vergelijken met een niet aangedreven bekrachtigd stuurhuis[/quote]
Dat laatste is nieuw voor me, kosten/tijd/onderdelen(nrs) om dat voor elkaar te krijgen?
ik vond je al zo`n superman, mijn poging was met uitgerukte riem...
ik kan me voorstellen dat bij een racer minder in de weg zit, maakt dat nog uit qua tijd?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.