Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Boxster en uitschakelbare airbag

27 jun 2009 23:02

Laat ik eens een burgerlijke vraag stellen: kan een Boxster (vanaf de 2.5) geleverd worden met een uitschakelbare airbag aan passagierszijde, of is dit een praktische brug te ver voor deze sportauto. Ben benieuwd!

Re: Boxster en uitschakelbare airbag

27 jun 2009 23:39

Nergens tegen aanrijden en de airbag blijft keurig op z'n plek.

Sorry inkoppertje. Ik zou het absoluut niet weten maar volgens mij is de aitbag niet zomaar uit te schakelen.

27 jun 2009 23:41

staat als het kan in de gebruikershandleiding :popcorn:

28 jun 2009 8:15

Kan prima maar slechts met dit optionele (originele) onderdeel. Heb je natuurlijk ook nog een Porsche-kinderstoeltje nodig...
Afbeelding

28 jun 2009 12:42

Bedankt ET. Er zit dus een electische verbinding die aangeeft dat een kinderstoeltje is geplaatst?

In onze Volvo (is overigens ook een optie, van E50,-) zit er aan de zijkant van het dashbord een eenvoudige schakelaar, die je met de contactsleutel omzet (airbag in- of uitgeschakeld). Maar vermoedelijk werkt dit uiteondelijk net zo effectief, en kun je het niet vergeten om te zetten!

28 jun 2009 22:14

Tja, commerciele truc van Porsche denk ik.

Alleen de gesp van een Porsche kinderstoel past in dit dingetje. En deze gesp is niet hetzelfde als de gordelgesp. Moet je natuurlijk niet vergeten de gesp in het slot te plaatsen. Met een kinderstoeltje van een ander merk kun je de airbag niet uitschakelen en ivm de elektrische weerstand door het circuit van het airbag systeem kun je dit ook niet met een losse schakelaar oplossen. Heb ik me laten vertellen... Goeie truc van P dus.
Plaats een reactie