Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Airco 993

03 jul 2009 18:22

Krijg het niet echt koud in mijn 993 :o 8)
Druk is OK;de 993 's zijn moeilijk echt koud te krijgen naar het shijnt.Andere meningen hierover :?:
Koud is wel een erg subjectief begrip,maar toch...
Als de airco op maximum staat draait wel het linker radiatortje (in de snuit vanvoor),maar niet het rechter... :idea:

Re: Airco

03 jul 2009 18:38

Als de wagen een paar uur in de volle zon heeft gestaan duurt het wel even voordat alle warmte eruit is.

Ik stel de airco het eerste kwartier op recirculeren in, de blower op stand drie en het schuifdak een klein stukje open. Ook met deze temperaturen is het dan in een paar minuten aangenaam binnenin.

De rechter radiator is van de oliekoeler. :wink:

03 jul 2009 18:43

994 schreef:Als de airco op maximum staat draait wel het linker radiatortje (in de snuit vanvoor),maar niet het rechter... :idea:

Links voor is ook voor de airco. Rechts voor is voor olie.

03 jul 2009 18:55

Druk is OK
leg eens uit hoe weet jij dat :?: :scratch:

03 jul 2009 19:12

Door te meten?

Je kan toch een manometer op de koude kant aansluiten...

03 jul 2009 19:27

Je kan toch een manometer op de koude kant aansluiten...

Als jij dat doet ben je strafbaar :mrgreen:

Maar hoe weet 994 dat :?: is gespecialiceerd gereedschap voor nodig, heeft hij gemeten of een garage of ff nippeltje indrukken :shock: :twisted: :roll:

03 jul 2009 19:30

Ik heb daar thuis ook een manometer voor liggen waarmee ik kan meten of de druk ok is...

03 jul 2009 19:33

Als je hem gebruikt ben je echt strafbaar :mrgreen: en bij welke druk is het goed volgens jouw :?:

Ik niet :mrgreen:

03 jul 2009 21:29

Heb alles laten meten :) ;
Zoals al gemeld:koud is subjectief;
Andere ,ook oudere auto's ,krijgen het wel koud vanbinnen :!:

03 jul 2009 23:42

Rodger that! schreef: en bij welke druk is het goed volgens jouw :?:

Volgens de schaal op de meter tussen 25 en 45 psi.

04 jul 2009 6:57

Ik zeg: dealer bezoeken. Verdamper probleempje?
Mijn 993 was na vervanging verdamper in no-time heerlijk koel, ook in vergelijk moderne leaser.

Re: Airco 993

04 jul 2009 9:09

Het vervangen van de verdamper is wel een serieuze ingreep, ze kunnen er niet zo gemakkelijk bij.

04 jul 2009 15:05

Ik kan me de rekening inderdaad nog herinneren :?

04 jul 2009 15:19

Als het systeem op druk is zou ik eerst de temperatuur-sensor bekijken/vervangen - daar kan je nog redelijk bij. Ook even controleren of de vacuum gestuurde klep achter de kachel-unit (die in het dasboard zit) open gaat als de motor draait :idea:

Vervolgens kan je kijken of het de druksensor is - maar daarvoor moet de airco leeg ... ook bij de druksensor kan je (zelf) - zelfs makkelijker dan bij de temperatuur-sensor :wink:

05 jul 2009 12:19

993 Airco werkt, als deze tip top inorde is(onderhoud?) prima, binnen zeer korte tijd erg koud in de wagen, wel de beide ventilatoren starten( knopjes links van de regelunit)

Ik had destijds pomp defect, die draaide niet genoeg, na vervangen pomp en opnieuw vullen is de airco een prachtige luxe bij deze temparaturen :wink:

05 jul 2009 13:39

994 schreef:Krijg het niet echt koud in mijn 993 :o 8)
de 993 's zijn moeilijk echt koud te krijgen naar het shijnt.:

Alhier geen probleem. De airco in een 993 hoort gewoon goed te koelen.

07 jul 2009 19:01

Bij mij recent verdamper vervangen door Visser in Hilversum....so far so good!

Ik begreep van Robert Visser dat de condenser vaak de geest geeft maar in mijn geval dus niet.

Even afpersen of afvullen met dye en je weet snel genoeg wat er aan de hand is.

Succes,

Michel
Plaats een reactie