Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
22 jul 2009 22:23
Is het mogelijk om de voorruit van een 993 in zijn geheel eruit te halen om later weer terug te kunnen plaatsten?
Ramen zijn gelijmd dus is vrees van niet
Iemand een idee/ervaring?
22 jul 2009 22:29
Ja - uit-snijden of uit-zagen (met 'n draad).
... maar waarom (zelf) d(i)e moeite doen als je 'n glas-verzekering hebt
22 jul 2009 22:37
Heb een klein roestblaasje bij de ruit, zoals wel meer 993jes last van hebben. Wil het netjes laten fixen, maar dan moet het raam er eigenlijk wel uit. Indien ik het raam weer terug kan(laten) plaasten is het geen probleem..... Anders moet ik idd een andere oplossing zien te vinden.
22 jul 2009 22:50
Denniz C2 schreef:Heb een klein roestblaasje bij de ruit, zoals wel meer 993jes last van hebben ...
... heb er weet van
... heb het laten 'fixen' zonder het raam te laten verwijderen
23 jul 2009 0:48
Bij mij ook maar klein roestblaasje zichtbaar,maar na het verwijderen van de ruit bleek het toch meer dan dat te zijn
23 jul 2009 7:18
ik heb het pas ook laten doen, vaak is een klein blaasje meer dan wat je ziet. Bij mij werd op voorhand dus wel gezegd dat de ruit niet terug gezet kan worden en is dus ook vervangen. Is wel zo geregeld dat het via de verzekering liep...
23 jul 2009 7:23
Dus wij betalen met z'n allen jouw roestreparatie
? Volgend jaar weer een premieverhoging...........
23 jul 2009 8:07
Olaf schreef:... heb het laten 'fixen' zonder het raam te laten verwijderen
Waar heb je dat laten doen?
23 jul 2009 8:48
De 964 jes zijn dus niet de enige die last van roestvorming rond de raamstijlen hebben.
Bij mij is er gelijk een nieuwe voorruit in gegaan, als ze dan toch bezig zijn. Zie ik het allemaal meteen weer een stuk scherper op de weg
Schijnt toch een redelijk specialistisch werkje te zijn, een carglas boer is daarbij niet aan te raden. De roestvorming kan te maken hebben dat in het verleden het raam bij vervanging verkeerd is gemonteerd, iemand
23 jul 2009 9:06
Pus als het raam van een 993 er niet op de juiste wijze wordt ingezet, krijg je een piep/kraak bij de raamstijlen op slecht wegdek.
Ik heb begrepen dat roest (althans bij de 964) veelal te maken heeft met antenne die in de ruit zit en (meestal) bij de roestplek naar binnen gaat, in combi met onvoorzichtige montage in fabriek.
23 jul 2009 9:13
strak schreef:Waar heb je dat laten doen?
KLIKKERDEKLIK ... maar dat is nog geen garantie dat bij jou de ruit er niet uit hoeft
TD (zonder I) schreef:De 964 jes zijn dus niet de enige die last van roestvorming rond de raamstijlen hebben.
Alleen is de oorzaak bij de 993 niet dezelfde als bij de 964 ... het (b)lijkt dat de lijm die gebruikt werd/wordt voor het plakken van de 993 ruit zo aggresief is dat deze zowel de laklaag als de zinklaag aan tast
sanendave schreef:Ik heb begrepen dat roest (althans bij de 964) veelal te maken heeft met antenne die in de ruit zit en (meestal) bij de roestplek naar binnen gaat, in combi met onvoorzichtige montage in fabriek.
... er zijn wel meer 911'jes die 'n antenne in de voorruit hebben ... gok zelf ook op het plaatsen van de ruit - maar dan in 'n later stadium
23 jul 2009 10:01
Kweetet (993 bv
); maar zeker bij de 964 zie je het roestplekje vooral waar de antenne naar binnen gaat.
23 jul 2009 21:56
Ik verwacht ook dat het raam eruit moet. Ik heb sterke vermoedens dat er meer roest zit dan momenteel zichtbaar.
Iemand een idee voor een "raamboer"?
24 jul 2009 7:37
Olaf schreef:strak schreef:Waar heb je dat laten doen?
KLIKKERDEKLIK ... maar dat is nog geen garantie dat bij jou de ruit er niet uit hoeft
Ik heb even gekeken, maar heb een paar hele kleine blaasjes bij het achteruit (midden onder). Steenwijk is voor mij nu even niet praktisch, weet iemand in ZH een goed adresje die dat kan behandelen
24 jul 2009 7:55
Hoe ver is het
naar Hulst?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.