Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
29 jul 2009 13:22
Beste mede forumleden ,
ik ben bezig met de opbouw en nu twijfel ik over wat te doen.
voorspatborden zijn tijdens spuiten eraf geweest en moet ik weer definitief gaan monteren . zal ik in de naad een rubber leggen of zal ik hem afkitten en zo ja waar mee? het is typisch een plek waar roest opnieuw zal gaan beginnen dus wil het goed aanpakken .
dank voor de reacties .
ivo
witte targa '78 in opbouw
29 jul 2009 16:54
Ivo
het zaakje gewoon helemaal afkitten anders gaat er vocht tussen komen.
29 jul 2009 17:23
Nog een kleine aanvulling.
Voor je de spatborden monteert eerst alles goed in de kit zetten en nat op elkaar monteren, stukje aan de A stijl ook.
Daarna gelijk spatbord monteren en niet vergeten om de zwarte strip bij de A stijl te plaatsen.
Alles vastzetten, en goed opletten of spatbord mooi op zijn plaats ligt.
Daarna als dat gebeurt is de naad van af begin kofferruimte tot aan de onderkant af kitten, zo kan er nooit geen water via de koffer rubber tussen naad en spatscherm naad komen, daarna pas koffer rubber plaatsen.
Als laatste zorgen dat je de naden aan binnenkant scherm ook weer goed af kit.
29 jul 2009 17:33
Afkitten,maar wel met het juiste product. Wat er origineel op zat en nog steeds te krijgen is, is 3M Caulkin. Dit zijn een soort rubberen kit strips die niet uitharden, wat plakkerig zijn en de boel goed afdicht. Kan niets meer bijkomen dan. Veel beter dan de soort dubbelzijdig plakband wat ook wel gebruikt
Heb het net bij mijn 911 gedaan en zit super!
29 jul 2009 17:39
daar gebruik ik altijd strijkkit voor van de brezan is ook goed spul en blijft flexibel en plakt niet meer.
en dat doet die andere rolletjes wel.
Laatst bijgewerkt door
-bassie- op 29 jul 2009 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.
29 jul 2009 18:37
Juist.
en probeer met de 3M nadien nog maar eens te corrigeren.
Plus dat het vocht en vuil nog tussen je binnen en buiten scherm komt, weer met alle gevolgen nadien na een aantal jaren.
29 jul 2009 19:15
dank voor de reactie's en goede tips .
dus goed afkitten.
@cabrio wim : welke kit verdient de voorkeur ?
i.
29 jul 2009 19:23
Elke carrosserie strijk kit is goed.
Naad tussen binnenscherm en buitenscherm af kitten met transparante kit, voor je de rubber erin lijmt.
Onderkant spatbord en stukje tegen A stijl met terostat 4 in 1 kit. (wielkast)
30 jul 2009 7:59
Heb geen problemen gehad met die 3M caulkin. Kon het gewoon corrigeren na een tijdje en als je het op de juiste plaats aanbrengt, geen lekkage. Kan inderdaad geen kwaad om aan de bovenkant een extra kit laag aan te brengen voor de zekerheid. Elke strijkkit (wel een die enigzins flexibel blijft) is prima.
Ook weer zo'n onderwerp waarbij je bij 10 vragen 8 verschillende meningen krijgt denk ik. Gewoon doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt.