Gisteren teruggekomen van vakantie, vandaag nog een dagje vrij, dus mooi om een uurtje met de P. te touren. Echter bij starten alleen maar klikken van relais, dus accu bijna leeg. ANWB laten komen en na nameten blijkt accu zo goed als overleden. Enfin beste man heeft ook accu's bij zich, ik wil probleem graag opgeost hebben, dus nieuwe accu erin. Vervolgens draait startmotor rond als een gek, maar slaat de motor niet aan. Dus we proberen het nog een paar keer, alarm erop, alarm eraf en dan een paar keer acher elkaar, en uiteindelijk na 5 minuten rust pauze, nog een keer proberen, slaat de motor in 1 keer aan!
Prima dus, ANWB meneer weg. Wil ik vervolgens een rondje gaan rijden, zelfde probleem, wel ronddraaien maar niet aanslaan! vervolgens weer proberen, alarm aan, uit, weer even pauze en toen na een aantal pogingen is het me weer gelukt om de motor aan de praat te krijgen. En als hij het doet, dan slaat hij echt in 1 keer aan. Het is duidelijk een startonderbrekings-achtig probleem. Ik heb toen de auto uit de garage het pad opgereden en vervolgens weer uit gezet.
Later die middag wilde ik er toch even mee langs bij Visser in Hilversum om het te laten nakijken, maar weer zelfe euvel, motor draait rond, maar slaat niet aan. Weer een half uur proberen, maar het is het me niet meer gelukt om hem gestart te krijgen...ik werd er gek van
Goed het gaat dus om een GT alarm klasse 3, is in 2004 ingebouwd. Het alarm wordt gecombineerd met het alarm van de 993. Ik zet altijd eerst de P. vana het alarm via het aparte kastje en dan steek ik sleutel in contact draai half om, druk op knopje van kastje sleutel P. en draai sleutel dan volledig door om te starten. Klinkt wat omslachtig, maar zo is me uitgelegd toen ik 'm kocht en ik ben eraan gewend.
Anyway, sta dus nu met P. op pad die niet wil starten, heb wel installateur gebeld, die zou nog handleiding door emailen, maar heb nog niets binnen.
Ik weet bijna wel zeker dat het te maken heeft met de accu wissel, waardoor er een storing is opgetreden in het alarm systeem.
Vraag is nu, hoe krijg ik dit opgelost? Alle advies is welkom!
(ik heb zoekfunctie al geprobeerd, maar geeft geen resultaat waar ik iets met kan. En ja er zit benzine in de tank, batterijen kastjes zijn ook ok)