Volgens mij wel, bij 120 km/u. Ik vraag me alleen nog af wanneer hij weer omlaag gaat, lijkt mij niet meteen bij 119 km/u te zijn, weet iemand dat ook?
Heeft MI bij je 964 niks met koeling te maken ... dan zou bijv. de spoiler juist open moeten gaan als je met snelheid NUL voor 'n verkeerslicht zou staan
... vergelijk 'ns de doorstroomopening (bij de 964) met gesloten en openstaande spoiler
Je hebt wel gelijk maar heb wel eens in 35c gestaan in de file en toen de spoiler open en mooi dat de temp iets naar beneden ging. Er kan dan toch makkelijker warme lucht ontsnappen. Geeft ie bij 80 km/u al zoveel downforce??
de ventilator die olaf bedoelt slaat pas heel laat aan, jij bedoelt de thermostaat die gaat idd eerder open en dan werk de voorste koeler ook mee later als dat niet voldoende is slaat ook de ventilator aan op de olie koeler.
Ventilator van de olie koeler nog nooit gehoord binnen in de auto. Maar mijn temepartuurmeter ziet er altijd goed uit. Alleen in de file dan wil hij wel eens een klein beetje over de helft komen maar dan ook niet meer verder. Anders ergens tussen 10 over half 6 en kwart voor zes als er rijwind is.
Maar de vraag ging over de boxster spoiler. De hand knop is mij niet opgevallen maar dat komt waarschijnlijk omdat ze bij de 964 zeer opvallen. De volgende keer weer ff beter kijken.
De spoiler bij een boxster (motor type maakt niet uit) komt omhoog bij 120 km/h en gaat pas naar beneden wanneer de auto (bijna) stilstaat, dus voor stoplicht ed. Heb dit zelf eens getest door mijn vrouwtje te laten kijken wanneer ie omhoog kwam (120km/h), in de 80 km-zone bleef die ook omhoog en bij zaandam voor het stoptlicht onder bij de afslag zakte die pas
ze keek hem gewoon omhoog.... tot dat ie op zijn hoogte punt was (iets van 18 cm ) eerlijk waar hahaha maar ze heeft hem ook zien dalen bij het einde hahahahahahahahaha