Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Gesloten onderwerp

handgeschakeld of automaat

11 aug 2009 12:38

Hallo,
Ik ga voor het eerst een porsche (boxster) kopen en ben nog zoekende. Ik heb nog niet eerder een porsche gehad. Nu twijfel ik of ik een handgeschakelde of een automaat/tiptronic zal kopen. Ik weet niet wat het verschil zal zijn met de rijervaringen en wat het verschil in kosten van onderhoud zal zijn. Gezien mijn budget zal ik een boxster uit 1997 of 1998 kunnen kopen en zijn onderhoudskosten ook van belang voor mij. Wie heeft er wel ervaring en dus ook tips voor mij??

Alvast bedankt!

Re: handgeschakeld of automaat

11 aug 2009 12:39

dat is echt voor het eerst dat deze vraag hier op het forum gesteld wordt

:popcorn:

11 aug 2009 12:40

Goed om het er eens even over te hebben dan.

11 aug 2009 12:42

Daar gaan we dan , zou echt gaan voor de handbak , dat kan toch niet een Porsche met een automaat :mrgreen:

11 aug 2009 12:44

Het aanbod van handgeschakeld en automaat/tiptronic is ongeveer even groot. Handgeschakeld misschien iets groter. De aanschafprijzen verschillen voor deze porsches van die leeftijd niet.

zelf rijden en bepalen
allebei kan het kapot en dat kost in beide gevallen een hoop centen; daar moet je je keuze niet van af laten hangen

amandus schreef: ... dat kan toch niet een Porsche met een automaat :mrgreen:

Klopt ... bij Porsche heet het Tiptronic :wink:

... graag (achteraan) aansluiten bij de vorige 'roeren' versus 'luie voet' discussies - die te vinden zijn m.b.v. de zoekfunctie - :idea:
Gesloten onderwerp