Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

H4 100 WATT 12 Volt

18 aug 2009 23:17

Vraagje aan de deskundige onder ons !
Ik heb me al een tijdje geleden ampoelen H4 100watt aangeschaft
om te vervangen van mijn ampoelen 55 watt,
Echter durf ik deze niet plaatsen ivm hitte !
Zou het kunnen dat deze meer hitte gaan maken
en miss. leiden tt verbranden van mijn originele (oude) bedrading ?
wat zou eventueel de oplossing zijn , nieuwe draden trekken?
of kan het helemaal geen kwaad met die 100 watts?
Ik heb al gedacht de oude bedrading naar 2 relais te sturen
en van daaruit nieuwe bedrading naar de koplampen ,
Iemand een suggestie? Erwin , Wim ?
gr Diablo

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 0:57

erwin heeft bij mijn 964 die conversie doorgevoerd. hoop meer licht! hoe hij het gedaan heeft weet ik niet, ik zat toen aan de koffie :cheesy: maar je kan beter even iemand anders bellen - ik mag nl niemand meer doorverwijzen naar Renntech :^:

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 4:27

WAT ????
heeft die nou nog altijd geen tuinman ?? :bang: :bang: :mrgreen:

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 7:26

Diablo schreef:... naar 2 relais te sturen ..


Ik meen dat Rebel Engineering daar (ooit) 'n kabelboompje voor heeft ontworpen ... niet goedkoop, wel functioneel - en geheel weggewerkt in/onder/achter de zekeringen kast ...

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 7:33

Hoi Olaf,
bedankt voor uw reactie ,
vraag blijft echter of lamp te heet word voor deze bedrading !
Ik ben bang dat deze ampoel 100 watt teveel hitte gaat
veroorzaken in unit koplamp en mijn huidige bedrading
dat niet aankan door oververhitting ,
capiscc 8) ?
gr Diablo

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 7:42

Een groot nadeel was dat de hoge stroom bijdroeg aan een kortere levensduur van de lichtschakelaar.

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 7:51

Olaf ,
Relais dienen toch om dat te voorkomen, nee ?

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 8:16

Tja ... daarin verschilt 'n Porsche met bijna elke andere auto :wink:

Elke andere auto heeft 'n "zwakstroom" gedeelte - bij Porsche gaat de 'gewone' stroom door o.a. je contactslot en de lichtschakelaar :|

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 8:41

Ok Olaf volledig mee akkoord !
Maar er kan toch wel een relais (X2) tussen
geplaatst worden voor elk dimlicht 1 ,
en eigenlijk alleen maar voor de dimlichten,
blijft natuurlijk probleem "hitte".
Eigenlijk ben ik mij voor niets deze problemen aan het maken
daar mijn koplampen met nieuwe spiegels , nieuwe glazen
en met zo een blauwe schijnende ampoelen (Philips) een zee van licht maakt,
ik vroeg mij dit eigenlijk alleen af omdat ik ampoelen hier al liggen heb !
gr Diablo

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 8:42

Diablo, ik denk dat ze je niet helemaal begrijpen.

Als je de +stekker van je oude verlichting gebruikt als trigger voor je relais gaat er helemaal niet meer stroom door de schakelaar,en blijft je schakelaar heel.

Nieuwe dikke plus (wel even zekeren) naar je koplampen deze door het relais laten schakelen en een betere (misschien nieuwe) massa maken, dat scheelt ook veel!

Heb dit bij veel klassieke auto's zo laten aanleggen, mijn beste vriend is een wizard met draadjes.

Ik heb het bij diverse VW zelfs aangelegd ter besparing van de schakelaar.

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 9:12

Hoi Felix ,
dat is exact wat ik bedoelde :thumleft:
Ik kan natuurlijk 2x relais plaatsen
1tje voor dimlicht en 1tje voor hoge fare ,
dus 4 relais en zaakje lijkt opgelost ...
Blijft dan nog fenomeen "hitte"
zoals ik op site lees (Erwin) dat er zich
een temperatuur van 140 gr kan ontwikkelen
tegenover 100 graden voor gewone ampoel 55/60 w
zou het nog ergens kwaad verrichten als ik een dikkere +
vanuit relais naar koplamp stuur? eventueel ook een dikkere -
Hitte miss. slecht voor mijn nieuwe spiegels ?
gr Diablo

Re: H4 100 WATT 12 Volt

19 aug 2009 9:42

Ik heb hier wel eerder een topic gezien over de gevoeligheid van de coating van de koplampen, ik weet niet meer over welk type dit gaat.

Ik heb deze modificatie alleen toegepast in klassieke automobielen zonder computers etc. dus ik weet niet wat een dikke plus draad voor effect heeft bij een P. maar veel additionele audio apparatuur in moderne auto's zit aangesloten met kabels dikker dan mijn arm (en ik heb dikke armen).

De draad hoeft echter niet erg ver, want de accu's staan bijna onder de koplampen.

Re: H4 100 WATT 12 Volt

23 aug 2009 0:08

ik heb deze 100w lampjes gewoon er in gezet :lol:
lamp is van glas en spiegel van metaal en staat in het metalen spatbord dus volgens mij geen probleem
heb een oude 3.2 cabrio van 1984 en heb nu veel beter licht 8)
tot nu toe nog geen problemen gehad
wel standlicht en nr plaat lampjes vervangen door powerleds van pilot
mochten er problemen van komen dan zal ik het wel melden met een topic
grtjs :ba:

Re: H4 100 WATT 12 Volt

23 aug 2009 0:45

Hoi need for speed ,
Ook geen problemen met bedrading (overhitting, lees smelten) ?
En hoelang steken die 100 watts er al in?
Laat je mij dat weten?
gr Diablo

Re: H4 100 WATT 12 Volt

23 aug 2009 1:27

zitten er 3 weken in en de draden zijn dik genoeg hoor
wel weet ik dat je met die 100w lampjes zeker moet opletten in de lampen
van nieuwere auto's
die hebben van die plastic lampen en voor glas van plastic
dus bij zo een oersterke porsche is da volgens mij geen probleem
ale ik heb het toch gedaan en ben er blij mee
weet wel nog niet wat ze hier in belgie op de keuring gaan zeggen :scratch:
maar daar heb i schijt aan :ass:
Plaats een reactie