Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964: Piepend geluid in aanjager

20 aug 2009 21:15

Beste PF'ers,
Al sinds de aankoop van mijn 911 C4, 964 zo'n 4 jaar geleden, zit er een irritant piepje ergens in het ventilatiesysteem. Zo'n beetje alles is al nagekeken, gesmeerd en vervangen maar het gierende geluid blijft regelmatig de kop opstekend. Soms is het een uur weg en rij je over een hobbel of rij je wat harder door een bocht en....iiiiiiiiii, is ie er weer.... Wie heeft hier ook ervaring mee? En belangrijker, wie weet hoe ik eraf kom?!
Groeten, Mark

Re: 964: Piepend geluid in aanjager

20 aug 2009 22:13

Heel herkenbaar.
Jammer genoeg niets aan te doen volgens PCG en Renntech.
Behalve dan nieuwe motortjes te kopen die inclusief montage enkele honderden euro's kosten.
Handige doe-het-zelvers schijnen ook de bestaande asjes te smeren maar dat kost ook veel tijd en 't gepiep komt best wel weer snel terug heb ik me laten vertellen.

20 aug 2009 22:23

Bekend verhaal helaas.

18 sep 2009 10:02

ja dat zijn de lagertjes van de blower(s) die je hoort.

Enige goede oplossing is helaas de blower(s) te vervangen.
Eeen beetje doe-het-zelver of iemand met meer een beetje zelfvertrouwen en technische kijk kan dit uiteindelijk ook zelf doen.

Ik heb 't toen ook zelf gedaan en dat was mijn eerste klus aan de 911 .... viel me niet tegen maar je moet er wel een dag voor uit trekken ...

18 sep 2009 14:33

het kan ook het ventilatortje van het bedienings paneel zijn die is zo vervangen.

robert
Plaats een reactie