Forummers,
Na bijna 2 jaar bij vlagen bezig te zijn geweest met groot onderhoud, vooral saneren van roest (gelukkig op tijd), ben ik weer in de afbouwfase beland van mijn 3.2. Na 2 jaar meechatten hier wil ik eindelijk weer eens gaan rijden met dat ding.
Nu heeft mijn late 3.2 al de carosserie en dus ook de voorruit meegekregen van de 964, het type met rubber zonder de Alu strips. De maatvoering van deze raamsponning is ook identiek aan die van de 993. Ik heb inmiddels ook een goede 993 ruit liggen en overweeg sterk om die ruit er in te lijmen met de bijbehorende 993 rubbers. Vooral met het idee om van het ge-emmer met het moeilijk sluitende 964 rubber af te zijn. Vooral in de onderste hoeken, waar altijd water blijft staan. Dat prutten met kit zoals je vaak ziet bevalt me ook niet.
De 993 daarentegen wordt vol in de kit gelegd, sponning rondom volgekit en ligt mooi vlak in de sponning.
Aan de andere kant lees ik ook over problemen met gelijmde ruiten, dat ze zouden gaan piepen en kraken juist omdat ze één geheel met de carosserie vormen. Mijn cabrio tordeert natuurlijk ook iets meer dan een coupe.
Uitgesproken meningen hier uit eigen ervaringen met 964 resp. 993 voorruiten ?
Dat de look anders is vind ik geen probleem.
Laatst bijgewerkt door
lindemans op 17 sep 2009 10:01, in totaal 1 keer bewerkt.