Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Hoe kan ik het beste één putje steenslag-lakschade repareren

22 sep 2009 20:02

Vorig jaar mijn hele 911 uit 86 opnieuw laten spuiten.
Nu zit er een toch weer een redelijk diepe steenslagput in mijn lak op de motorkap.

Wie heeft een tip hoe ik dit gaatje kan opvullen of die het beste kan laten repareren?

Re: Hoe kan ik het beste één putje steenslag-lakschade repareren

22 sep 2009 20:18

hier misschien...

Re: Hoe kan ik het beste één putje steenslag-lakschade repareren

22 sep 2009 21:20

meerdere malen vullen met lak (wel goed laten drogen tussen de laagjes) tot het een beetje bol staat, daarna met 2000 en water voorzichtig wegschuren, en dan polijsten.
Succes.

Re: Hoe kan ik het beste één putje steenslag-lakschade repareren

22 sep 2009 21:49

Han Rosch schreef:Nu zit er een toch weer een redelijk diepe steenslagput in mijn lak op de motorkap.

Heel hard achteruit gereden :?: :shock:

:mrgreen:

Maar zonder gekheid. De tip van Cabrio Wim is goed. Niet overhaasten en met twee keer aantippen het willen opvullen. Kan zomaar een paar uur duren met drogen voordat je het voldoende gevuld hebt. Dan goed laten drogen en met waterproof 2000 of 3000 heel voorzichtig schuren. Als laatste polijsten met bv Swirl Free Polish en Mirror Glaze.

Maar aan de andere kant, het zal niet bij deze ene blijven. Mijn neus ziet er sinds de laatste 30.000 km ook weer als een vliegenzwam uit.

Re: Hoe kan ik het beste één putje steenslag-lakschade repareren

26 sep 2009 8:45

Tja, ik weet dat het niet bij deze ene zal blijven. Voor de restauratie zag ie er ook uit als of er met hagel op geschoten was.
Maar na zo'n overhaulling ben ik er toch wat grozer op.

Dank Wim en Maurice, voor jullie professionele advies.

Re: Hoe kan ik het beste één putje steenslag-lakschade repareren

26 sep 2009 12:01

Denk er ook aan om de ondergrond helemaal schoon en vetvrij te maken, eventueel licht op te schuren.
Het putje kun je het best vullen met een tandenstoker of een fijn kwastje van marterharen (dit is lekker stuk en spat niet).

Inderdaad laagje voor laagje werken, niet een kwak en denken dat je klaar bent :)
Door het drogen zal de lak altijd inzakken en geef de lak ook de tijd om goed uit te harden.
En wees voorzichtig met de hoeveelheid blanke lak in één keer.

Daarna zou ik hem opschuren met 2500 of 3000 unigritt met water + beetje dreft voor het lubricerend effect.
Aansluitend polijsten, schoonmaken en opnieuw waxen.

Belangrijk........neemt de tijd !
Plaats een reactie