Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

demonteren (midden) achterbumper 964

13 okt 2009 21:28

Omdat ik een achteruitrijsensor achter de kunststofbumper van mijn 964 wil monteren moet het geval er even (?) af. Nu heb ik goede tekeningen van hoe e.e.a. gemonteerd is, maar als ik achter de auto sta heb ik er geen idee van hoe te beginnen, ik zie geen moer (letterlijk!)
Nu heb ik aardig wat sleutelervaring, maar niet aan m'n 911. Respect voor de afwerking, maar ik zie er geen gat in.
Kan iemand helpen, waar begin ik, wat moet los en wat niet etc.

Re: demonteren (midden) achterbumper 964

13 okt 2009 21:41

volgens mij de middenlichtbalk om mee te beginnen.

sensor in de bumper zonde hoor maar even goed succes.

13 okt 2009 21:51

hoi rob,

even ter gerusstelling: ik ga geen gaten boren, het is zo'n strip die je achter de bumper plakt.
Als ik de lichtbalk eraf haal zie ik nog geen moeren e.d., er zit een hitteschild, met daaronder wat schroefjes, als je die losmaakt komt er i.d.d.beweging aan de bovenkant, maar vanonder en aan de zijkanten zit de hele zaak dan nog steeds muurvast

13 okt 2009 22:09

ok volgens mij is de kunstof bumper ook geschroefd aan de schermen als je er tussen kijkt kan je die zien uit mijn hoofd.
tevens de bumper steunen die de hoeken vast houden, die zal je volgens mij moeten verwijderen om het midden deel los te maken.

robert

gelukkig geen gaten. :cheers:

13 okt 2009 22:35

er zitten twee grote inbus bouten .ga onder de auto liggen en kijk met een lamp er zit er een links en rechts.verder moeten alle kleine schroeven los.
die twee inbus bouten zaten bij mij heel vast.de alu balk was helemaal rot
en heb ik moeten vervangen.

gr anton964

13 okt 2009 22:49

Achterbumper bestaat uit iets van 14 onderdelen :wink:

... zit naast de twee grote imbus-bouten inderdaad ook vast aan de achterschermen met 3 schroeven per kant ...

13 okt 2009 23:05

Achteruit rij sensor? Waarom laat je je vrouw in je porsche rijden? :mrgreen:

13 okt 2009 23:37

ik hoop dat er plaats is achter de bumper voor die strip.
je zal ook de bumper los moeten maken van de alu balk.
ik zag laatst iemand met een kentekenplaat houder met een cameratje er in.
zag er heel mooi uit.ik denk dat je dan vlugger klaar bent.
het was volgens mij van pioneer.

gr anton964

13 okt 2009 23:41

anton964 schreef:je zal ook de bumper los moeten maken van de alu balk.

.. en zeer wss de hitteschilden verwijderen - en zien dat je die naderhand weer fatsoenlijk vast krijgt :|

14 okt 2009 1:18

Hartelijk dank voor de tips. In het wph staan inderdaad alle schroeven aangegeven en bovendien moet de laatste demper eraf om er een beetje fatsoenlijk bij te komen.
Ik hoopte dat een en ander wat eenvoudiger zou zijn.
In het randje boven de kentekenplaat verlichting is voldoende ruimte, maar je hebt ook nog kans op interferentie door de alubalk, die je dan weer elektrisch moet isoleren van het chassis. Is me allemaal te veel gedoe voor iets wat feitelijk niet nodig is.
Een cameraatje in de kentekenplaathouder is een mooi alternatief, vooral omdat het draadloos is, je hoeft geen draden e.d. te trekken. De voeding kan je onzichtbaar trekken uit de kentekenverlichting. Jammer genoeg moet je dan wel weer een monitor voorin plaatsen en zo'n apparaat met een zuignap o.i.d. vind ik ook maar niks, en bovendien krijg je dan weer zo'n adater in je sigarenaansteker, met zo'n draad waar je steeds aan blijft haken.
Ik heb de sensor cadeau gekregen en ga de zaak in de auto van mijn vrouw plakken, dat kost niet zoveel moeite; het is een cabrio met een beroerd zicht naar achter. De 964 blijft zoals hij is.

14 okt 2009 12:50

volgens mij zijn er ook kenteken platen met achteruitrij sensoren hoor.
heb je geen monitor nog.voeding van de kentekenplaat verlichting en een
klein kastje ergens wegwerken waar de pieptoon uit komt.

gr anton964

14 okt 2009 13:22

Daar gaan we naar op zoek! Iemand tips?

16 okt 2009 18:32

Nou geef ik niet zo snel op en wil ik meestal alles proberen.
De plakstrip is van alluminium en mijn nummerplaat ook. Dus draad aan het nummerbord geprutst en.... het apparaat lijkt best te werken zonder strip. Nieuw ding dus voor scrabbelen: nummerbordafstandsdetectie. Werkt vanaf zo'n 45 centimeter, vind ik genoeg en ongeveer een meter breed, dus niet tot de hoeken, maar dat kon met de plakstrip ook niet, doordat de bumper uit 3 delen bestaat.
Een lantaarnpaal raak ik niet meer, in ieder geval niet middenachter....
Nu nog het antennedraadje netjes naar binnen knutselen, gaat wel lukken, een gaatje van een paar mm. achter het nummerbord moet kunnen, evt. kan het ook onderlangs naar de motorruimte en dan zonder iets aan de auto te knoeien!

16 okt 2009 19:03

rien911 schreef:hoi rob,

even ter gerusstelling: ik ga geen gaten boren, het is zo'n strip die je achter de bumper plakt.
Als ik de lichtbalk eraf haal zie ik nog geen moeren e.d., er zit een hitteschild, met daaronder wat schroefjes, als je die losmaakt komt er i.d.d.beweging aan de bovenkant, maar vanonder en aan de zijkanten zit de hele zaak dan nog steeds muurvast

Hoi Rien ,
heb je daar geen foto's van , en hoeveel kost zoiets ?
miss. merk dan kan ik het zelf opzoeken ?
gr Diablo

16 okt 2009 22:58

Hoi diablo, foto's zal ik a.s. maandag maken, maar ik krijg m'n foto's gewoon nooit in m'n album (gewone jpegs, maar op de een of andere manier werkt 't maar niet).
Het apparaatje is van quintez en stelt niet veel voor. Kost iets van 49 euro. Ik ga het kastje aan de reflector te plakken, daar heb je alles bij de hand, inclusief de achteruitrijdampoelen. De pieper krijg ik wel ergens bij de hoedenplank.
De grote truc is om de antennekabel onzichtbaar naar boven te trekken, ga ik eens rustig voor zitten dit weekend. Volgens mij is er wel ruimte tussen het kunststof en de alubalk. Ik ga eerst eens kijken door het gat voor het sleepoog.
Plaats een reactie