Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 okt 2009 16:02
Ik onlangs een Porsche 911 Carrera 4 996 uit 2001 in de VS gekocht. Een superwagen, al zeg ik het zelf (voorheen nog nooit in een 911 gereden).
Nu wil het zijn dat wij natuurlijk "Duitsland" naast ons hebben liggen en daar ben ik afgelopen weekend dan ook naar toegeweest.
Helaas "viel" de maximum snelheid (mij als leek) iets tegen, daar waar het kon en mocht kwam ik met moeite bij de 259 km/u (wind mee en bergafwaarst) ipv van wat ik in de brochures lees de max snelheid van 280 km/u
Mijn vraag is dan ook : is het bij één van jullie bekend of de amerikaanse types 996 van dat jaar zijn begrenst of geknepen op 250 km/u of weet iemand missschien een andere oorzaak?
19 okt 2009 16:04
Zijn geknepen ivm emissie eisen bij mijn weten.
19 okt 2009 16:05
was het geen miles
19 okt 2009 16:05
.. met zo'n Amerikaans onderstel
wil je MI ook niet veel harder
19 okt 2009 16:05
je naam zegt het al
nee zonder gein , het lijkt wat (behoorlijk) te weinig.
voor de rest geen idee wat het zou kunnen zijn.
robert
19 okt 2009 16:06
Hi Dikke Leo,
Kan me voorstellen dat de top wat tegenviel.
Het vermogen van de auto is toch wel iets wat in de papieren zou moeten staan? Is het de 3.4 of de 3.6 liter motor?
19 okt 2009 16:08
Ik dacht het ...
maar het was rob964.c4 die het schreef:je naam zegt het al
19 okt 2009 16:22
Bij die Amerikanen is toch alles anders tot aan het motormanagement toe, of is dat alleen bij de 993 zo?
19 okt 2009 16:27
vlg mij zijn de waterboys identiek.
19 okt 2009 16:28
Gewoon trage bakken dus die 996-jes
19 okt 2009 17:00
Misschien is de auto wel altijd héél "lui" bereden? Hou dan in ieder geval ook de kwaliteit van de olie in de gaten, veel korte stukjes of alleen sloom rijden kan wel eens voor 'oliekoek' zorgen. Als dat loskomt en in een oliekanaal gaat zitten heb je een groter probleem. Flushen en olie een paar keer wat sneller verversen kan een oplossing zijn in bovenstaan geval.
19 okt 2009 17:02
Andere eind overbrenging
19 okt 2009 17:03
Wat een humor hier weer...
Even voor je gezocht op
een US site wat de specs van een 2001 996 Carrera 4 zijn:
Top speed 285 km/h (177 mph)
Als ik dezelfde specs voor een 2001 996 C4 coupe handgeschakeld opzoek in de carbase van
http://www.autoweek.nl kom ik ook op een topsnelheid van 285 km/u. Kennelijk is row wat dat betreft hetzelfde als de US versie. En is er met de jouwe toch iets aan de hand. Mijn 964 rijdt (niet wind mee, niet bergaf) redelijk makkelijk naar 285 op de klok. Is natuurlijk niet 285 echte kilometers, maar toch.
19 okt 2009 17:06
Leo doe nou maar rustig aan
19 okt 2009 17:09
horn schreef:Mijn 964 rijdt (niet wind mee, niet bergaf) redelijk makkelijk naar 285 op de klok. Is natuurlijk niet 285 echte kilometers, maar toch.
Bij "echte" 265km/h knalt de toerenbegrenser dr in bij de 964
De 993 loopt nog even door en krijg ik niet in de begrenzer
Zonder gekheid: een 996 moet makkelijk 285 op de teller halen anders is ie nog niet goed ingereden
19 okt 2009 17:52
Mannen, allemaal bedankt voor jullie reacties ...... en de humeur mag wat mij
betreft blijven. Uiteraard rij ik niet altijd top maar als ik iemand meeneem, die ik even daarvoor met trots heb gezegt de mijne rijdt ...280 km/u moet ik dat wel waarmaken. Aals het verschil een 5 a 6 km/u van de top verwijderd is, kan ik mij daar wel uitpraten maar is het meer ???
Ik denk er aan om de auto volgende week naar VTune chiptuning in Eemnes te brengen voor een klein beetje meer power (hoef ik ook niet te gaan liegen over die 5 a 6 km/u) en ... omdat ik de week erna naar Berlijn moet.
Rest mij dan hierop de vraag: heeft één van jullie ervaring met het rijden van een getunde 911 996 of een ander type? en is het wezenlijk een ander gevoel?
19 okt 2009 17:53
Oja het is een 3,4 liter met 150.000 km op de teller
19 okt 2009 18:54
Over tunen is hier al het nodige gezegd -> Even de zoekfuntie gebruiken en je hebt genoeg leesvoer
zoeken levert o.a
viewtopic.php?f=3&t=4563&hilit=tunen+996
19 okt 2009 19:29
Denk eerder dat het antwoord hierboven al is gegeven. Waarschijnlijk beetje lui. Yanks vinden het al eng als ze 150 rijden. Chiptuning in dit stadium is weggegooid geld.
19 okt 2009 19:44
Misschien heeft ie wel een software update gehad zodat ie niet ploft.
Sorry
Maar als je je 996 nog maar net hebt en het ding heeft 150 K gelopen en haalt z'n top niet, dan moet je er geen chippie van een paar tientjes/hondertjes inplakken, maar er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft.
Of op zijn minst de olie een paar keer verversen/zeker weten dat er geen halve kolenmijn in je blok verborgen ligt, zoals hierboven al geschreven.
WELKOM trouwens
19 okt 2009 20:00
wellicht zinvol om eens een rollenbank te bezoeken om daar het werkelijke vermogen te testen, alvorens andere stappen te ondernemen?
19 okt 2009 20:24
Ik zou ook een fles injectiereineger bij de volgende tank toevoegen. Kunt geen kwaad doen
Laatst bijgewerkt door
Johann op 19 okt 2009 20:26, in totaal 1 keer bewerkt.
19 okt 2009 20:24
zou eens" italian tune up "proberen.
19 okt 2009 20:43
ik zou met een 3.4 niet harder dan 120 gaan...
idd - goed advies hierboven. laat er eerst eens een goede specialist naar kijken, torretje nalopen voordat je er chip-petjes op loslaat
kan je altijd nog doen...
20 okt 2009 8:00
Dikke Leo schreef:Rest mij dan hierop de vraag: heeft één van jullie ervaring met het rijden van een getunde 911 996 of een ander type? en is het wezenlijk een ander gevoel?
Ja ik, mijn 996 4s indertijd door Rica laten chippen...vermogenswinst van jawel 11 pk...is dus te verwaarlozen, nooit aan de toerenbegrenzer klooien heh...
Mijn 996 (met de 3,6) liep als een malloot, ook op de weg naar Berlin makkelijk 290+ op de teller gereden...
Laat hem ff nakijken die 996
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.