Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 okt 2009 21:26
Ik ben nieuw en weet niet zo goed wat en hoe, ik doe mijn ding eerst even en kijk dan eens wat er gebeurd...ok?
mijn cabriodak sluit niet meer goed...ik heb een 911 964 cabrio en de sluiting gaat electrisch met een draaimechanisme in de rand van het dak dat indraaid in een sluitkom boven de voorruit, exerts van jullie weten wat ik bedoel. De een doet niets meer in eens heeft het wel altijd gedaan en de ander draait maar een kant op....en nu kan het dak niet meer goed dicht en ik niet meer rijden....met dak op dan...en met deze jaargetijden is het ook leuk om eens dicht te rijden toch?
Kan iemand mij helpen met A hoe krijg ik het dak dicht desnoods handmatig en B waar moet ik zijn om het te maken of kan ik het eenvoudig zelf...
zo dat was het kijken wat er nu gaat gebeuren
grt
Tuur
19 okt 2009 21:43
.. handmatig mbv 'n pen in die je in de openingen (die bij de rand van het cabriodak zitten) kan steken
.. staat beschreven in je instructieboekje
19 okt 2009 21:56
van welke regio ben je?
Cabriodaken en het mechanisme ervan herstellen is niet zo simpel...
19 okt 2009 21:58
.. hij heeft het toch (alleen) over het weigeren van de sluiting
19 okt 2009 22:01
handmatig dicht draaien duuurt heeel lang . misschien beter electrisch boormachientje gebruiken of even naar specialst brengen.
Ik heb het zelfde gehad . Een van de motortjes was kapot.Duur geintje
20 okt 2009 7:05
voor de 993 is er een terugroepaktie (=gratis) geweest voor die motoren. Bel PON even, wellicht is die er ook voor de 964.
20 okt 2009 9:29
Olaf schreef:.. handmatig mbv 'n pen in die je in de openingen (die bij de rand van het cabriodak zitten) kan steken
.. staat beschreven in je instructieboekje
tja, die pen zat er niet bij en het instructieboekje ook niet....en met een lange schroevendraaier zie ik niets gebeuren....waar dienen die druk knoppen (zwart) eigenlijk voor?
20 okt 2009 9:31
regio Limburg (Ned) bedankt voor jullie reactie en voor het meedenken....de oplossing is er nog niet behalve dan naar de dealer gaan.....dat kan natuurlijk altijd nog
20 okt 2009 9:39
Als je weet wat de oorzaak is dan kun je het wellicht zelf oplossen, maar om daar achter te komen zou ik er toch echt even door een specialist naar laten kijken.
s(TUUR) schreef:....waar dienen die druk knoppen (zwart) eigenlijk voor?
Welke drukknoppen?
20 okt 2009 9:52
EriC4C schreef:Als je weet wat de oorzaak is dan kun je het wellicht zelf oplossen, maar om daar achter te komen zou ik er toch echt even door een specialist naar laten kijken.
s(TUUR) schreef:....waar dienen die druk knoppen (zwart) eigenlijk voor?
Welke drukknoppen?
go see the dealer...dat is het...ga ik maar eens langs....moet het wel droog zijn anders is een cabrio minder leuk
die knoppen drukken in als het dak dicht gaat op de voorruit en dus drukken die in door het gewicht van het dak wat ze doen dat weet ik niet heb het boekje niet
20 okt 2009 9:56
microswitsch voor het juiste moment dicht gaan
20 okt 2009 10:09
Kijk, die Ronald snapt 't
20 okt 2009 10:11
rovako schreef:microswitsch voor het juiste moment dicht gaan
ik maak het dak handmatig dicht en moet dan die 2 pennen inhaken en dan op de knop drukken om die sluiting dicht te laten draaien....en die draai dingen weigeren te draaien...resultaat geen dicht dak....ik heb een auto gekocht die ooit een targa is geweest en waarvan een cabrio is gemaakt tevens heeft hij toen in 1992 de ombouw gekregen en het kenteken van 1992 van een 964 was een 911 sc 3.2 uit 1984 met een lang pookje...weet even de term van de versnellingsbak niet
dus het juiste moment van dicht gaan bepaal ik zelf met de hand
20 okt 2009 10:13
Olaf schreef:Kijk, die Ronald snapt 't
jullie kennen elkaar al zie ik...die ronald heeft me ook al gemaild en de draaitip aan de hand gedaan...top van hem
20 okt 2009 10:19
dat van de ombouw snap ik nog maar dan ook een ander kenteken van een andere uitvoering, zoiets hoor ik voor het eerst.
jij heb dus een cabrio 964 op kenteken maar motorisch (technisch: remmen, onderstel, versnellingsbak, interieur enz) een ander model.
20 okt 2009 10:24
s(TUUR) schreef:....ik heb een auto gekocht die ooit een targa is geweest en waarvan een cabrio is gemaakt tevens heeft hij toen in 1992 de ombouw gekregen en het kenteken van 1992 van een 964 was een 911 sc 3.2 uit 1984 met een lang pookje...
Ik had al zo'n vermoeden en in jouw album gekeken, maar kon het uit deze foto
niet opmaken.
20 okt 2009 10:29
EDIT: volledige onnodige quote van direct bovenstaand post verwijderd O:dat is m....mooi is ie he beetje paars maar daar wen je aan
heb er nu cup 1 17 inch velgen onder liggen ben er blij mee en dat is het belangrijkste toch?......
20 okt 2009 10:33
Volgens de RDW is het (nog steeds) 'n 911 Carrera
3.2 Cabriolet
Datum eerste toelating 24-11-1983
Datum aanvang laatste tenaamstelling 24-09-2008
Datum eerste afgifte Nederland 22-09-1993
GZ-LH-74
20 okt 2009 10:40
s(TUUR) schreef:..... ben er blij mee en dat is het belangrijkste toch?......
20 okt 2009 11:04
dus geen elektrische dak maar een handbediend dak
maar wel de elektrische sluiting
dan kan het zijn dat de vergrendeling al dicht staat of de motoren zijn kapot of een draadje zit los
20 okt 2009 21:46
lijkt mij dat dit gewoon een elektrisch dak is; after market dan. Het dak gaat of electrisch dicht of niet; en in dit geval wel elektrisch, maar net niet helemaal 'tot het gaatje'. Terugroepactie is in elk geval dus niet aan de orde. Als het dak het plotseling ineens niet meer deed, zou ik ook denken aan een electrisch defect, een motortje dus, en geen mechanisch - maar ik ben geen techneut!
Sterkte in elk geval, deze 3.2 ziet er in elk geval wel als volwaardige 964 uit op de foto's. prima auto om blij mee te zijn!
06 nov 2009 17:41
Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit bleek een kapot tandwiel in het tandwielkastje naast de electromoter te wezen.
Helaas is dit een duur geintje, electromoter/tandwielkastje is 1 onderdeel bij porsche 825 euro maar via internet besteld bij
http://www.karrera.nl/ voor 560
De door jou genoemde drukknoppen zorgen ervoor dat de sluitmotertjes pas beginnen te werken wanneer het dak voldoende gedaalt is en de rolletjes van de vergendeling in de sleef valt.
De afstelling van het dak moet wel correct zijn dwz niet te ver naar voren of naar achteren, dit is af te stellen naast de achterbank.
De door andere forumleden genoemde optie om het dak met de hand te sluiten door die gaten werkt alleen wanneer het wieltje van de tandwielkast nog goed werkt dwz je mag het niet met de hand kunnen bewegen, demonteer de electromotor en kijk maar eens in dat tandwielkastje dan weet je het.
06 nov 2009 18:07
daar heb ik iets aan...jij weet van wanten man...top...wellicht kunnen we even zo mailen is iets handiger ik heb nog wel een paar vragen....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.