Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Iemand ervaring met beplakken van een Porsche?

27 okt 2009 23:22

Zelf ben ik helemaal gek van de combinatie Porsche-Martini, zeker die van begin jaren '70 (Targa Florio-glorietijd). Zelf heb ik een grijze 911 uit '88 die ik wil pimpen als een Targa Florio. Op E-bay ben ik al een paar leveranciers tegengekomen van stickersets in de mooie rood-blauwe kleuren. Die garanderen dat het tot 7 jaar blijft zitten (zelfs als de auto buiten staat).
Heeft iemand ervaring met het beplakken van je P? Is het makkelijk zelf te doen? Komt er dan geen kleurverschil in de lak na een paar jaar? Waar kan ik de beste stickersets vinden?
Bijlagen
Cma_061_1973_targa-florio-martini-porsche-carrera-rsr.jpg

Re: Iemand ervaring met beplakken van een Porsche?

27 okt 2009 23:26

Je moet je wenden tot Jeroen914

Wie weet meer over het beplakken met stickersets van je P

27 okt 2009 23:30

Edit: Eénmaal is genoeg, dus hier verder!

Samengevoegd i.v.m de foto's :wink: O.

Zelf ben ik helemaal gek van de combinatie Porsche-Martini, zeker die van begin jaren '70 (Targa Florio-glorietijd). Zelf heb ik een grijze 911 uit '88 die ik wil pimpen als een Targa Florio. Op E-bay ben ik al een paar leveranciers tegengekomen van stickersets in de mooie rood-blauwe kleuren. Die garanderen dat het tot 7 jaar blijft zitten (zelfs als de auto buiten staat).
Heeft iemand ervaring met het beplakken van je P? Is het makkelijk zelf te doen? Komt er dan geen kleurverschil in de lak na een paar jaar? Waar kan ik de beste stickersets vinden?
Bijlagen
52667193_MartiniRacing1973Porsche911RSR2_8literPhoto1.jpg
52667193_MartiniRacing1973Porsche911RSR2_8literPhoto1.jpg (6.22 KiB) 1743 keer bekeken
1973martiniRSR_mod.jpg

28 okt 2009 0:03

Alleen ervaring met het volledig beplakken van mijn auto... :lol:

Als je een grijze auto gaat bestickeren als een Martini en je zet hem 7 jaar buiten, ga je dat zien. Het licht verkleurt je lak over zo'n lange periode. Haal maar eens met een flosdraadje de Carrera/targa/etc belettering van de motorkap. Blijf je ook zien.

Maar als je het zo mooi vindt, zou ik het er gewoon niet meer afhalen.

En idd, Jeroen914 hier kan dat perfect voor je doen.

28 okt 2009 1:07

stickers kan ik voor je maken en plakken

er zal idd. kleurverschil in je lak zitten als je de stickers na jaren verwijdert
hoeveel is niet te voorspellen

stuur maar een mailtje of pb als je intresse hebt...

28 okt 2009 5:02

:thumleft: Leuk plan. :thumleft:
Jeroen is idd. een topadres voor stickeren, en je vragen zijn reeds beantwoord.

28 okt 2009 10:35

Het antwoord is al gegeven --- en over de verkleuring zou ik mezelf niet zo heel erg druk maken ... eerder over het wegpoetsen van de lijm als je eenmaal de stickers weer verwijderd hebt .. :| :cheesy:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

28 okt 2009 10:51

Puur een vraagje uit interesse @jeroen 914:

plak je al die kleuren dan afzonderlijk op de auto, of maak je 1 (zeg maar 'zeefdruk'-sticker) die je op de auto plakt om -bijvoorbeeld- dat Martini-effect te krijgen?

Ik vind het namelijk over het algemeen niet zo mooi als sticker naast sticker en op sticker geplakt wordt om een bepaald effect te krijgen... Je voelt dan al die overgangen, het sluit hier en daar niet echt mooi aan, er zijn meer plaatsen waar de sticker 'los kan gaan zitten', etcetera, enzovoorts, enzoverder...

28 okt 2009 11:16

Speedy356 schreef: Ik vind het namelijk over het algemeen niet zo mooi als sticker naast sticker en op sticker geplakt wordt om een bepaald effect te krijgen... het sluit hier en daar niet echt mooi aan, er zijn meer plaatsen waar de sticker 'los kan gaan zitten', etcetera ...

.. heb je Jeroen's werk zeker nooit van dichtbij bekeken :?: :cheesy:

De stickers op de voorklep van de 993 bestaat uit 3 delen - zwarte onderlaag en daar overheen 'n rood en 'n blauw gedeelte ... je kan inderdaad de overgang (bijna niet) voelen - maar dat is MI minder belangrijk dan de kwaliteit en de kleur-echtheid :idea:

Ik heb nog nooit gehad dat 'n sticker los is gaan zitten ...

De stickers (logo) op de deuren zijn geprint en gelamineerd (andere leverancier) ... die heb ik er heel snel (na het evenement) weer vanaf gehaald en sieren nu thuis de kliko's :mrgreen:

28 okt 2009 13:09

Jeroen914 schreef:stickers kan ik voor je maken en plakken

Jeroen kan leuk stickeren... :wink:

Afbeelding

28 okt 2009 13:35

Speedy356 schreef:Puur een vraagje uit interesse @jeroen 914:

plak je al die kleuren dan afzonderlijk op de auto, of maak je 1 (zeg maar 'zeefdruk'-sticker) die je op de auto plakt om -bijvoorbeeld- dat Martini-effect te krijgen?

Kan allebei
In het geval van de martini-strepen is het mooier om de kleuren in 'laagjes' te plakken (voor het gemak: een brede donkerblauwe strook met daar overheen lichtblauwe en rode strepen)

Een geprinte (en gelamineerde) sticker kan ook, maar dat wordt eigenlijk alleen gebruikt voor foto's of ontwerpen met kleur verlopen, etc.
Daarvan is de kleur echtheid minder lang gegarandeerd

28 okt 2009 14:00

Is toch niet zo moeilijk........................ :mrgreen: Afbeelding

28 okt 2009 15:29

Je bent vergeten het schutvel te verwijderen :bang:

... kunnen we natuurlijk nooit zien of je recht en blaasloos hebt geplakt :mrgreen:

28 okt 2009 16:44

Helemaal vergeten........................... :bang:

Is dat in al die jaren niemand opgevallen :?:

28 okt 2009 16:56

laten wij meestal ook zitten
blijft je sticker langer mooi :mrgreen:

28 okt 2009 18:14

andere manier van kleurechtheid garanderen... :lol:

Afbeelding

28 okt 2009 18:29

Horn :thumleft: ik vind het echt een mooi gezicht dat matte! Jammer dat je het eraf gehaald heb :?

Ik vind het wel mooi en sportief staan een bestickerde wagen, zoals Olaf!

28 okt 2009 18:59

De Carrera belettering op de zijkant van de matzwarte was ook het werk van Jeroen914 :thumleft:
Plaats een reactie