Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

28 okt 2009 14:55

Mensen,

Ben bezig met het renoveren van mijn porsche en ga zo'n beetje alle bouten en moeren vervangen. De vraag is nu of ik het beste rvs kan nemen of verzinkte, en dan hebben we bij de verzinkte bouten nog de optie voor geel of blank gepassiveerd. Iemand suggesties of ervaringen?

Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

28 okt 2009 15:25

RVS op ijzer of (koolstof)staal zou ik niet doen :|

Geel verzinkte is volgens mij wat doorgaans toegepast wordt :idea:

Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

28 okt 2009 17:42

wij laten ze altijd geel passiveren (alle kleine lossen onderdelen), en zoals Olaf zegt zeker geen rvs gebruiken, heb liever dat een boutje weg oxideerd dan een ingelaste moer in de body :wink:

Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

30 okt 2009 12:57

Ja precies,

Dat was mijn conclusie ook. RVS heeft een ander chemisch potentiaal en is edeler -> de koets roest. leek me een slecht verhaal.

Ik ga dus maar voor geel gepassiveerd. (heeft iemand ervaringen met geel versus blank?)

Heb inmiddels ook wat onderdelen geel laten passiveren, dat komt er nog best netjes uit. Heb ook een aantal bouten laten passiveren maar ik denk dat ik veel gewoon ga vervangen.
Plaats een reactie