Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
06 nov 2009 17:42
Wie kan mij vertellen of er ook nieuwe ruitjes in de boxster softop gezet kunnen worden (de mijne is gescheurd)... ik heb e.v.t. al een raampje van een BMW (groter dan de mijne).... is dit te stikken ??? alvast bedankt voor de tip..
Een nieuw dakkie kostte ongeveer € 1000,- en dat gaat mij iets te ver...
(ps ik kom uit de omgeving Assen)...
06 nov 2009 17:44
Achterruitje inzetten ook.
Het is erg veel werk om de kap te demonteren en daarna weer monteren.
06 nov 2009 17:47
doedens schreef:. ik heb e.v.t. al een raampje van een BMW ..
niet doen....
06 nov 2009 17:49
hahah..omdat het van een BMW is ??? (is wel goed pas te maken)...
06 nov 2009 17:53
Even vragen bij een zeilmakerij
06 nov 2009 18:00
Zeilen hoeven volgens mij niet waterdicht te zijn, bijvoorbeeld
Kan me verder voorstellen dat voor reparatie nogal e.e.a. gedemonteerd moet worden en dat is blijkbaar geen klein klusje.
06 nov 2009 18:10
Volgens mij moet je erg oppassen met een niet origineel ruitje......
Als de softtop wordt opgevouwen bij het openen van de kap dan moet ie wel goed invouwen, ik neem aan dat daar met de maat van het ruitje rekening is gehouden.
Bij een alternatieve ruit weet je niet of ie goed invouwt.
06 nov 2009 18:12
Zeilen hoeven volgens mij niet waterdicht te zijn, bijvoorbeeld
Hij-zij heeft de apperatuur om het te doen, en hebben een waterdichte klapbare huif gemaakt voor me bootje:mrgreen:
06 nov 2009 18:17
Het is zo te horen nog al een klus, maar om nou een Porsche te hebben met een stuk plakband op het achteraam gaat me net wat te ver, dus het moet opgelost worden....
.... Zeilmaker zou idd. nog een idee zijn... en bedankt voor de tip met het vouwen van het ruitje.... moet precies zo vallen en niet ander.....
en dat van het BMW ruitje hou ik nog even in gedachte... het blijft vloeken in de kerk....
(
heb ik weer, scheur in raampje). !!!
06 nov 2009 18:32
Er zijn adressen waar ze gerepareerd worden. Alles vernieuwen en er meteen een glazenruit inzetten kost je rond de 2K. Deze plastic ruiten gaan scheuren indien de temperatuur 8 gr of lager is.
Jij zou bij Rovako in Pijnacker eens kunnen informeren.
06 nov 2009 18:48
doedens schreef:Het is zo te horen nog al een klus, maar om nou een Porsche te hebben met een stuk plakband op het achteraam gaat me net wat te ver, dus
Laten repareren, lijkt/is misschien veel, maar het oog wil ook wat.
En wat Barolo schrijft lijkt mij ook het juiste adres.
Ga je maar een keertje minder stappen.
06 nov 2009 19:05
Stappen ??? hahaha... dat kan ik al sinds de aanschaf niet meer...
Nee hoor, het gaat mij er alleen om... ik heb straks een nieuw dak erop, en dan komt er iemand die tegen mij zegt dat hij iemand kent die het super kan herstellen voor paar 100,- en zo gaat dat altijd bij mij....nu dus even niet meer....
Vandaar de vraag... ik wil hier niet mee doorrijden.. dan moet het maar wat kosten.... thanx...
06 nov 2009 19:09
Hebben we laatst ook meegemaakt, zogenaamd iemand die het goed kon voor weinig.
Maar resultaat was om te
Sorry, maar als je zo'n auto koopt wil je toch ook netjes voor de dag komen.
06 nov 2009 19:12
ik zou inderdaad eens contact opnemen met rovako.com , ronald van koot. Bezoeker hier. En gelijk informeren wat een upgrade naar een dak met glazen ruit kost. Veel minder gezeur dan met zo'n plastic ruitje. En daar, zoals ook al hier gezegd, de arbeid voor het inzetten van een nieuw ruitje erg veel is, kan compleet vervangen best wel eens een goed alternatief zijn...
06 nov 2009 19:58
Of stuur Ton (nickname 928GTS) een PB die heeft ergens rond Leeuwarden voor een leuke prijs zijn kap en ruit laten vervangen voor een mooie prijs!
06 nov 2009 20:08
doedens schreef:(
heb ik weer, scheur in raampje). !!!
Voor alle duidelijkheid, je bent zeker niet de eerste en ook vast niet de laatste.
En wat zorg bij de behandeling van de kap speelt een rol: niet bij vrieskou de kap openen
06 nov 2009 21:26
Dimitri-Turbo schreef:Of stuur Ton (nickname 928GTS) een PB die heeft ergens rond Leeuwarden voor een leuke prijs zijn kap en ruit laten vervangen voor een mooie prijs!
Dimitri klik eens om mijn link voor de aardigheid.
En op deze
viewtopic.php?f=17&t=24129&hilit=heerewaarden
06 nov 2009 23:52
Precies,
en ik kan je zeggen dat ik hier geweldig blij mee ben.Super handig en erg mooi, MET achterruitverwarming. Kost wet iets meer dan repareren, maar dat repareren kost toch ook al gauw zo'n 5-700 euro, want inderdaad moet de kap er vanaf dan. Voor net 1100 euro heb je een gloednieuw dak met gazen achterruit !
De beste man daar levert zeer goed en zorgvuldig werk.
(ps ik heb er geen aandelen)
Als je wil weten hoe 't er uit ziet laat maar weten.
vrgr
Ton
07 nov 2009 0:13
Laatst bijgewerkt door
doedens op 05 mei 2010 16:42, in totaal 2 keer bewerkt.
07 nov 2009 0:59
@Ton kan jij een paar foto's plaatsen?
07 nov 2009 11:33
Had hetzelfde een half jaar geleden. Gewoon bij Rovako een nieuw dak met glazen ruit erin gezet. Gelijk goed opgelost.
Je heb in the UK wel wat garages die "voor weinig" iets erin kunnen zetten maar zou het niet adviseren. Het dak is een slijtageonderdeel netzoals een band en moet naar zoveel jaren gewoon vervagen worden.
07 nov 2009 14:53
Ik heb Ton's zijn dakkie in het eggie mogen bewonderen en dat zag er gewoon
uit!
En ik vind het niet gek veel geld voor een nieuw dak incl. montage!
07 nov 2009 15:18
Ik heb het ook weleens aan de hand gehad bij de 968. Wat bijvoorbeeld in de kosten scheelt, is zelf je dakje demonteren en zo aanleveren bij de reparateur. Heb ik ook gedaan, gewoon het werkplaatshandboek raadplegen. Is een werkje, maar het is te doen.
09 nov 2009 11:24
ik vindt het ongeloofelijk voor €1100,-all inn.
ik kan de cabriokap er nog niet voor in kopen.
er zijn natuurlijk ook materialen in de handel die lijken op sonnenland maar zijn het net niet.alleen een kenner kan dit zien(zelfs ook niet altijd)
ik begrijp er dan ook niets van.
maar ja ik zal wel een leek zijn.
Laatst bijgewerkt door
rovako op 10 nov 2009 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.