Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 nov 2009 13:04
Hallo,
Wat zijn de pro & contra`s om een (964) RS koppeling te nemen ipv een normale ??
Zijn er nog andere vitale onderdelen die je dan het beste direct kan meevervangen om optimaal rendement te behalen ? (b.v. vliegwiel ??)
Alvast bedankt....
gr. Peter
08 nov 2009 13:16
Een 964 RS koppeling is gelijk aan een gewone koppeling. Zelfde drukgroep, alleen een iets andere plaat, maar daar merk je met het rijden niks van.
Jij bedoeld een RS vliegwiel. Daar is hier al veel over geschreven. Gebruik de zoek functie maar eens.
.
08 nov 2009 14:31
Renntech schreef:Daar is hier al veel over geschreven. Gebruik de zoek functie maar eens.
08 nov 2009 21:33
Hallo,
Klopt er zijn al meerdere topics over geschreven.
Echter ik zie
nergens staan of men de CHIP moet aanpassen indien men een lichter vliegwiel verbouwt....
Gr. Peter
08 nov 2009 21:47
volgens mij niet. kan wel. pb eens met gizmo
08 nov 2009 21:57
Ik heb het door Renntech laten installeren
, ik heb er wel eens over gelezen dat de motor dan kan schommelen, echter was dit bij mij niet het geval.
08 nov 2009 22:42
Klets verhaal over die chip.
HET verschil is dat de motor ongelooflijk veel sneller oppakt (+), iets onrustiger stationair draait maar vooral door het ontbreken van het 2-massa vliegwiel er veel gerammel te horen is in de bak/aandrijflijn (-) (betreft 993!).
Thimmo hier heeft het laten doen en ik mocht er een proefrit mee maken
08 nov 2009 22:57
Paul II schreef:Klets verhaal over die chip.
Ik vraag me dan ook af hoe de topic-starter daar in ene bij komt
Gizmo heeft het vliegwiel laten monteren, niet de chip ... mocht daar enige onduidelijkheid over (zijn) ontstaan
964RS heeft MI ook geen andere chip, toch
08 nov 2009 23:02
Olaf schreef:Ik vraag me dan ook af hoe de topic-starter daar in ene bij komt
Precies wat ik dacht:
Driver schreef:Echter ik zie
nergens staan of men de CHIP moet aanpassen indien men een lichter vliegwiel verbouwt....
Tja, hoe zou dat nou komen?
08 nov 2009 23:22
Olaf schreef:964RS heeft MI ook geen andere chip, toch
Een iets gewijzigde motronic.
08 nov 2009 23:30
Geen kletsverhaal over die chip.
Er zijn Porsche 'tuningsbedrijven' die een andere chip voorschrijven bij het vervangen van het zware vliegwiel door een lichter RS vliegwiel.
Mijn ervaring is dat dit niet nodig is. Gewoon een RS vliegwiel laten monteren en ervan genieten ipv. er over te discuseren.
.
09 nov 2009 14:07
Dus toch een kletsverhaal, van een verkoper die ook een chip wil slijten
09 nov 2009 14:45
Zijn dus kennelijk twee verschillende modificaties, die los van elkaar met uiteenlopend resultaat kunnen worden uitgevoerd...
09 nov 2009 18:06
ik weet dat zoeen origineel vliegwiel van de 964 een duur grapje is.
maar wat kost zoeen rs vliegwiel dan?en wat is het verschil?
gaan we dan in 4 sec naar de 100km?
anton964
09 nov 2009 20:33
gaat een rs in 4 seconden naar de 100?
Hij pakt sneller op.
09 nov 2009 22:37
Gewoon op zoek gaan naar een 964 van 1989
Heeft een single mass flywheel van 8.6 kg wat uit research als de beste gewichtverhouding naar voren komt (bron Adrian Streather "Enthusiast's Companion")
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.