Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
17 nov 2009 0:49
Ik reed afgelopen zondagmorgen Den Haag binnen vanaf de A4 op CC (80 km/h ivm trajectcontrole). De weg eindigt bij stoplichten en om vaart te minderen heb ik de auto in zijn vrij laten uitlopen. Bij koppelen schakelt de CC zichzelf normaliter uit. Na een seconde of 5 hoor ik de motor boven Armin van Buuren uitkomen en staat de toerenteller op max
De CC was nog even stevig aan het gasgeven. Door te schakelen is het opgelost, maar dit lijkt me niet normaal. Het lijkt erop of het gaspedaal blijft hangen ondanks dat de CC is uitgezet oid. Is dit een bekend probleem?
17 nov 2009 1:09
Heb je hem niet per ongeluk toch weer "aan" getikt? Anders klopt het niet!
17 nov 2009 1:11
Heb ik ook een keer gehad, bij een tankstation, stilstaand, koppeling in zijn vrij, bijna max toerental. Bleek mijn voet te zijn die per ongeluk (vol) op het gaspedaal drukte, en dan met harde muziek op. Ik kwam er pas achter nadat ik door verschillende mensen heel vreemd werd aangekeken....
17 nov 2009 10:11
diggler_911 schreef: Bij koppelen schakelt de CC zichzelf normaliter uit.
Hmm, bij mij niet. Als ik met CC in de vrij schakel dan heb ik ditzelfde fenomeen. En de CC blijft ook gewoon geactiveerd als ik schakel.
17 nov 2009 11:08
in de 911 geen cc. in de DD schakelt de cc idd uit als je schakelt of remt. of langer dan een bepaalde tijd gas bij geeft. als je standaard cc in je Porsche hebt, zou ik eens kijken wat het boekje daar wellicht over zegt.
17 nov 2009 11:50
Ik gebruik de CC regelmatig en heb nog niet eerder problemen gehad. Ga het even checken voor wat betreft het uitschakelen icm alleen koppelen en I will RTFM natuurtlijk
17 nov 2009 11:58
ver boven de 200 schreef:Heb je hem niet per ongeluk toch weer "aan" getikt? Anders klopt het niet!
Ik weet zeker dat ik de hendel niet geraakt heb, ben daarom bang dat het een storing betreft. Mooie upgrade van je avatar overigens
17 nov 2009 13:01
Heb ik ook eens gehad met een saab 900 classic cabrio automaat (nee niet bij een tankstation, was in Frankrijk). Er bleek een vacuumslang te lekken. Auto probeerde zijn ingestelde snelheid vast te houden, maar dat lukte niet door het lek. Ging daardoor steeds harder rijden. Was wel griezelig, maar remmen hielp nog wel, ontkoppelen was geen issue natuurlijk.
Een plakbandje loste de problemen op, zit er misschien nog wel omheen?
17 nov 2009 13:42
rien911 schreef:Was wel griezelig, maar remmen hielp nog wel, ontkoppelen was geen issue natuurlijk.
De N was een andere optie.
17 nov 2009 14:46
Klopt en dan krijg je hetzelfde effect als de topicstarter: stilstaan met een waanzinnig hoog toerental.
17 nov 2009 14:55
Lastig en lawaaiig, maar nog altijd beter dan bij Marco Bakker...
17 nov 2009 15:14
Die maakt al genoeg lawaai zonder auto
17 nov 2009 21:08
Ik heb op mijn Audi adaptive cruiscontrol.Dat is pas eng.
17 nov 2009 21:26
250+ is ook heel apart op de cruise control.
17 nov 2009 21:29
Toch maar eens de handleiding bekeken en daar staat letterlijk in dat je boven de 40 km/h de versnelling niet in z'n vrij mag zetten om hoge toerentallen te voorkomen
Weer wat geleerd
@rob964.c4 tempomat van 993 werkt tot slechts 250 km/h, weet ik nu ook
17 nov 2009 21:44
cc is voor gezinsdiesels. net als bekerhouders. en parkeerpiepjes. en billenheizung.
17 nov 2009 22:04
Mag stuurbekrachtiging wel?
27 nov 2009 13:17
WillemB schreef:Mag stuurbekrachtiging wel?
Vroegâh kon men ook zonder... weg ermee
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.