Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 14:43

Voor onder mijn 964 staat een cupuitlaat op het verlanglijstje.
Er zijn meerdere aanbieders en dus ook verschillende prijzen.
Wie heeft er ervaring met de verschillende uitlaten ??
Alvast bedankt !

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 14:49

een cuprohr (als je dat tenminste bedoelt) is een rvs buis die de eerste uitlaatdemper achter je achterbumper vervangt. daar je voor het produceren van een lege buis met wat bevestigingspunten geen raketgeleerde hoeft te zijn, zullen meerdere mensen zo'n ding maken en aanbieden. Ik heb bij mijn eerste gewoon zo'n ding gebruikt op ebay gekocht. Geen buil aan gevallen.

hier kan je een goede kopen. zit onder mijn huidige. Zie dat hij nu in de aanbieding is. :idea:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 17:44

Die twee-delige waar Horn naar verwijst doet het zelfde als de een-delige Cup-pipe ... echter is het iets handiger monteren (je hoeft de einddemper niet te verstellen) - en iets goedkoper in verzenden ... maar dat maakt voor 'n bestelling bij Renntech niets uit :wink: ... daar betaal je voor bestellingen vanaf 50 Euro geen verzendkosten ...

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 17:45

@Horn
Inderdaad bedoel ik dat deel van de uitlaat.
Ik wist niet dat het gewoon een lege RVS buis was.
Dacht dat er nog iets van dempingspul in zat.
Ga er meteen een bestellen, bedankt voor de link.
Benieuwd naar het accoustische eindresultaat...
Mag je hier nog iets van vermogenswinst verwachten ?

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 17:48

Je krijgt wel iets van vermogens-winst ... maar dat is net als het vermogens-verlies in je portemonee - door aanschaf van deze buis - nihil :mrgreen:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 18:07

cabrioman schreef:Benieuwd naar het accoustische eindresultaat...

zoek op youtube.com naar porsche 964 cuprohr of cup pipe en zet je boxen vol open.... Accoustische vermogenswinst - hij klinkt gaver dus hij rijdt cooler... dús zal hij ook wel harder gaan... (het zal best iets van 3-5 pk's schelen, maar of je dat gaat merken? Het geluidsverschil in ieder geval wél!)


Heb je je standaard luchtfilter al vervangen voor een K&N filter?
Ook een goede en goedkope modificatie! :idea: Als je toch gaat bestellen zou ik die er meteen bijbestellen.... Kan ook hier :salut:

Horn - geen aandelen Renntech overigens :lol:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 18:14

Bedoel je niet zoiets?
Afbeelding

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 18:17

Nope. Die heb ik op mijn huidige zitten. Zat er al op.

Ik bedoel gewoon de vlakke die je in je luchtfilterhuis doet (zie onderstaande foto of bovenstaand linkje naar Renntech websjop). Klemmetje los, oude filter eruit, nieuwe filter erin - en hoppetee, mooier geluid! Zéker icm een cuprohr!!!

Afbeelding

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 18:33

Evt. boor je dan nog wat (extra) gaten in het deksel van het luchtfilter-huis ...

Afbeelding Afbeelding

.. of je gaat voor de duurdere oplossing ...

Afbeelding

... scheelt toch gauw weer 1 of 2 Pk :idea: :cheesy: Porsche Motorsport Germany schrijft ergens 8 Pk in 'n rapport 8)

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 19:12

K+N filter zat i.d.d. wel in de planning.
Die gaten in het filterhuis boren trouwens niet want ik begrijp dat het aanzuigen van (veel te warme) lucht vanuit de motorruimte juiste een averechts effect sorteert !

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 19:30

Die snorkel waardoor de 964 standaard z'n lucht aan zuigt zit toch ook in de motor-ruimte :idea:

... hoe meer lucht(aanzuig), hoe beter :drive:

Soundpakket van de 993 heeft ook gaten in het luchtfilterhuis deksel - en dat hadden ze toch echt niet (zo maar) gedaan als het nadelig zou zijn :wink:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 19:46

met exacte berekeningen in de relaties tussen temperatuur en hoeveelheid lucht ingezogen per tijdseenheid(bij een vast toerenaantaal) zou ik het niet kunnen aantonen.

Maar het lijkt mij niet voor niets dat temperatuur van inlaat vaak past gemanaged wordt bij motoren met turbo of supercharger, en vaak niet bij atmosferische, toch? Of is dit onjuist(wil ook ander filtertje kopen en andere uitlaat dus ben ook wel geinteresseerd in reacties hier)

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 20:10

Ik had die combi (Cuprohr + K&N filter) bij mijn 964 ook, geeft een geweldige sound, maar niet te luid, goede keus :thumleft: Op de 993 heb ik een open luchtfilterhuis, maar mis het geluid van de 964 wel :cry:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

23 nov 2009 20:37

Hier ook de combi Cup Rohr en K&N inlegfilter, bevalt prima :thumleft:

Denk nog wel eens aan een Gpipe alleen voor de TC

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

24 nov 2009 18:59

@olaf
originele snorkel is toch zo ontworpen dat ie zoveel mogelijk buitenlucht pakt en niet de warme lucht uit de motorruimte. Hoe kouder de inlaatlucht hoe beter is men het toch wel over eens ?

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

24 nov 2009 19:29

Dit schreef eerder iemand die er (wel) verstand van heeft er over :idea: ;)

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

24 nov 2009 20:03

Helemaal waar dat er heel veel koude lucht door de motorruimte wordt gepompt. Toch is het in de motorruimte altijd iets warmer.
Inlaatluchttemperatuur does matter !
Daarom worden er dit soort dingen verkocht:

http://www.cartronic-motorsport.de/zubehoer_carbon.php#ansaugruessel

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

24 nov 2009 21:15

gewoon die cuprohr en dat k&n filter doen. moet je eens kijken hoe blij je daarmee bent. desnoods een keer op ebay zo'n filterdeksel scoren en er wat gaten in boren. Kan je voor weinig altijd weer terug.

andere dure carbon oplossingen kan altijd nog. tenzij je een dik spaarvarkentje hebt... :idea:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

24 nov 2009 21:26

Allen dank voor de input !
Cuprohr + KN filter gaan erop :cheers:
Zal later eens een nieuw topic starten over de carbon Ansaugrüssel.
Ben toch erg benieuwd naar ervaringen van gebruikers.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

24 nov 2009 21:28

volgens mij niet hier. heb er nog niet eerder over gelezen tenminste.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

25 nov 2009 12:54

cabrioman schreef:Helemaal waar dat er heel veel koude lucht door de motorruimte wordt gepompt. Toch is het in de motorruimte altijd iets warmer.
Inlaatluchttemperatuur does matter !
Daarom worden er dit soort dingen verkocht: http://www.cartronic-motorsport.de/zubehoer_carbon.php#ansaugruessel

Tja, het is jouw geld dus moet je zelf weten wat je ermee doet :roll: . Als je het echter graag weggooit dan wil ik je ook wel mijn bankgegevens PB'en hoor! :mrgreen:

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

01 dec 2009 23:41

K&N met gaatjes en G-pipe ipv cuprohr geeft ook lekker....

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

02 dec 2009 13:06

Ben persoonlijk meer fan van een G-pijp. Geeft op toeren een iets zwaarder geluid. Na het monteren van een k&n inlegfilter niet heel veel verschil gemerkt.
Wat je wel duidelijk merkt is de combi cup en Gpijp. Dan is ie echt duidelijk een stuk feller op het gas. Daarintegen heb je ook bij lage toerentallen een zeer vervelende gons in de auto dus dit was snel verledentijd. Maar het geluid blijft toch wel erg gaaf!!!
Nu alleen een G-pijp en een inlegfilter.

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

02 dec 2009 22:34

is cuprohr en gpipe niet teveel van het goede? dan heb je eigenlijk geen dempers meer...
ik had al gedacht van het te doen, maar heb beetje schrik dat het teveel gaat zijn...gaaf geluid is leuk, maar als je er 500km moet naar luisteren :-)
idem voor combinatie gpipe en katalysator weg.
iemand ervaring mee?

Re: welke cupuitlaat voor 964 ?

02 dec 2009 22:40

Olaf schreef:Evt. boor je dan nog wat (extra) gaten in het deksel van het luchtfilter-huis ...

Afbeelding Afbeelding



Goeiesmorgens dan heb je het niet meer over een paar gaatjes boren in je luchtfilterhuis; wat een gatenkaas :mrgreen: :scratch: kun je bijna het hele ding wel weg laten. Anyway ik ga het deksel van mijn luchtfilterhuis (993) ook maar eens even van wat gaatjes voorzien.
Plaats een reactie