Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 dec 2009 18:33
Vanmiddag wilde ik m'n 964 uit de garage halen maar na drie weken niet gereden te hebben was mijn accu helemaal leeg. Heb met startkabels nog geprobeerd om te starten maar tijdens mijn pogingen om te starten begonnen alle waarschuwingslampjes heel snel te knipperen. Heb de accu meteen aan de oplader gehangen maar na een aantal uren brandde zelfs het lampje van de motorruimte niet eens. Ik vraag mij nu af of iemand mij kan vertellen wat die snel knipperende lampjes betekenen tijdens m'n pogingen om te kunnen starten met startkabels?
09 dec 2009 18:35
lege/kapotte accu's doen rare dingen. Geen idee hou oud je accu is, maar hij kan zomaar overleden zijn... ik zou hem een nacht aan de lader (acculader of druppellader?) hangen en dan morgen kijken. Als de accu dan nog leeg is, is hij overleden. Bosch Silver kopen. Spaarvarken weer stuk
09 dec 2009 18:47
heb je de plus en de min in de goede volgorde gedaan met de kabels?
09 dec 2009 19:00
@ Wolf: Plus? Min? Ik heb nergens naar gekeken.....gewoon aansluiten die hap en starten maar.
Auto heb ik net een jaar maar de accu kan al goed een paar jaar oud zijn. Als hij morgen nog niets doet dan haal ik meteen zo'n Bosch Silver. Alleen ben ik benieuwd wat die snel knipperende lampjes tijdens het starten met startkabels hebben te betekenen? Als ik het contact aanzet dan branden netjes alle lampjes maar tijdens het starten zelf beginnen de lampjes en dergelijke snel te knipperen. Ik heb drie weken geleden namelijk de stroomverdeler laten vervangen incl. de verdeelkappen en rotors en hoop niet dat het daar mee te maken heeft.
09 dec 2009 19:09
Ik heb het zelfde gehad. Accu helemaal plat en bij het starten knipperde er van alles.
Met startkabels was ook geen optie, er gebeurde het zelfde als bij die van jou.
Dag aan de lader en volgende dag startte hij weer goed.
964 heeft heeel veel stroom nodig anders knippert de boel.
09 dec 2009 19:32
tja de kerst nadert...
09 dec 2009 19:49
Kan er ook op duiden dat de platen in de accu sluiting maken.
Dus als dit zo is, zal de accu niet opladen, en gezien je verhaal dat zelf na een aantal uren het lampje in de koffer nog niet aan gaat.
Ga er dan wel vanuit dat je hem goed aangesloten hebt, en de goede lader gebruikt hebt.
09 dec 2009 23:23
Ik heb hetzelfde gehad, knipperende kerstboom bij het starten met een lege accu. Je moet de accu echt behoorlijk opladen voordat je kunt starten. Ook met behulp van startkabels eerst de boel zeker 10 minuten aangesloten laten (dus jouw accu aan de accu van de auto met draaiende motor) en dan pas starten.
Verse accu is nooit weg btw, succes
10 dec 2009 1:36
Bedankt voor de reacties. Ik heb de accu momenteel aan een redelijke oplader hangen dus morgenvroeg moet hij toch wel wat doen. Ik heb 'm net heel eventjes aangesloten om te kijken of het lampje van de bagageruimte zou gaan branden, maar dat was niet het geval. Zit er nog ergens iets van een hoofdzekering in een 964?
10 dec 2009 8:59
Meet dan eens op de accu of er spanning in zit, voor je verder zoekt.
10 dec 2009 12:37
cabrio wim schreef:Meet dan eens op de accu of er spanning in zit, voor je verder zoekt.
Ik heb 'm net losgekoppeld en doorgemeten. Hij geeft maar 12,1 V aan na een hele nacht aan de oplader te hebben gezeten en dat is gewoon te weinig. Ik laat 'm eventjes losgekoppeld staan en meet 'm straks nog een keertje door. Ik heb namelijk het idee dat de capaciteit afneemt.
10 dec 2009 12:53
Nou, heb 'm net nog eens doorgemeten en hij geeft nu maar 11,70 V aan. Accu is kapot dus. Zal straks even een nieuwe gaan halen. Hoor goede verhalen hier over de Bosch Silver .
10 dec 2009 13:18
Helaas, accu overleden. Bosch Silver is mij altijd goed bevallen. Beetje rondbellen kan overigens in de prijs schelen
10 dec 2009 19:18
Stad en land afgereden voor een Bosch Silver S5, niemand die 'm zo had liggen. Uiteindelijk een Varta E11 gekocht. Zal eens kijken of ik 'm straks even erin kan leggen.
10 dec 2009 20:12
Er zit er hier eentje in de buurt en die had geen S5 op voorraad. Volgende week kon hij 'm in huis hebben maar daar wilde ik niet op wachten.
11 dec 2009 14:05
Auto loopt weer als een zonnetje. Wel was de zekering van het ABS systeem doorgebrand en heb ik een zwakke verlichting in mijn OBC. Zal dadelijk de zekering eens checken.
Omdat de accu, en dus het reservewiel, eruit moest heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bagageruimte eens goed te cleanen. Ook zaten er wat plastic delen los die ik weer netjes vastgezet heb.
11 dec 2009 14:25
... All well that ends well ...
23 feb 2010 16:41
Mijn 911 staat al 4 maanden in een loods en uiteraard is nu de accu leeg.
Kan ik de accu met een acculader opladen of moet dat met een druppel lader?
23 feb 2010 16:44
volledig lege accu opladen met druppellader is niet handig. druppellader is bedoeld om accu op spanning te houden, niet te brengen... zou er dus de acculader aan hangen. Of starten met een starthulp en lekker een end mee gaan sturen...
23 feb 2010 16:50
als je geluk hebt kan je de accu weer helemaal opladen met een goede lader.
met wat pech lukt het niet en zal je om een nieuwe moeten.
de varta accu's bevallen mij beter als die van bosch.
anton964
23 feb 2010 16:54
Dacht dat dat niet zo goed was voor de accu. Maar dan gaan ik hem opladen en scheuren!
Mocht hij het niet meer doen, dan maar een nieuwe!
23 feb 2010 18:31
volgend jaar aan de druppelaar zetten en als je in de loods geen stroom hebt, accu losmaken...
ik ga nu het dakkie opendoen en van apeldoorn naar huis porschen...
29 feb 2012 0:27
heb wellicht ook zoiets voor, 4 maanden stil gestaan, platte batterij, bij opladen willen starten, verwarming aan de voorruit werkt niet meer, aan de stand 1-2-3-4 draaien maakt geen verschil
klimaatregeling is dat ook een apart zekeringske ?
mercikes voor feedback hierover!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.