Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 jan 2010 17:07
Om te beginnen aan allen de beste wensen voor 2010. Vraag, ik heb een storing in de instrumenten van mijn 964 C4. Soms gaat de hele kerstverlichting aan, alle lampjes gaan branden en dan ook echt alles zelfs niveau ruitensproeiertankje
Ook gelijk erbij een akoestisch signaal. Na het uitzetten van de motor is het weg, maar dan krijg ik het hele verhaal na een tijdje weer als ik weer even heb gereden. Wordt er gek van. Wie weet wat dit kan zijn
Er zit een nieuwe computer en dynamo in.
01 jan 2010 17:13
-misschien je bougie kabels controleren in het donker met een planten spuit,
-je accu door laten meten
-aansluiting van de stekker op de dme onder de bestuurdersstoel controleren op corrosie
-misschien de klok eens wisselen met een andere
01 jan 2010 17:29
Rob dank je. Er zit een nieuwe accu in. Ik zal datgeen wat je aangeeft eens even uitproberen. Alleen de klok wisselen met een ander wordt een probleempje, een andere heb ik niet liggen.
Laatst bijgewerkt door
richard356 op 01 jan 2010 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.
01 jan 2010 17:33
ik ook niet,
ik zal nog eens zoeken, volgens mij waren slechte verbindingen in de klok ook oorzaak van van oplichtende lampjes
01 jan 2010 17:36
clock repairdit zal het wel niet zijn
01 jan 2010 18:00
Zoals ik het lees heeft hij de problemen alleen met de functionaliteiten van de lampjes in de klok. Bij mij brand gewoon alles, ruitensproeier lampje zit bijvoorbeeld in het combi instrument links. Er zit gewoon iets wat sluiting maakt of zo. Kan het niet de spanningsregelaar zijn
01 jan 2010 18:18
zou kunnen maar als je op rennlist.com kijkt zal je zien dat het 9 van de 10 keer de bougie kabels zijn of de bobines
01 jan 2010 18:26
Kan het niet vinden op rennlist.com, waar moet ik kijken
01 jan 2010 18:38
Als het de bougie kabels zijn, moet de motor dan ook niet slecht lopen. Hij loopt en rijd verder prima en niet onregelmatig of slaat over.
01 jan 2010 18:50
speedster 356 wb schreef:Als het de bougie kabels zijn, moet de motor dan ook niet slecht lopen. Hij loopt en rijd verder prima en niet onregelmatig of slaat over.
nee dat hoeft niet ik heb zelf gehad dat 6 van de 12 bougies geen vonk gaven,
de auto was wat trager liep net iest anders maar heb er wel mee rond gereden, dat de auto minder goed liep twijfelde ik over, liep nog steeds 250+ dus dacht dat het mijn verbeelding was dat hij trager was.
Maar toen ze eenmaal alle 12 weer mee werkten was de verbetering enorm
01 jan 2010 19:21
Rob, dank je voor alle antwoorden
. Ga straks eens even met de plantenspuit aan de slag. Het is lijkt mij geen makkelijke klus om even de bobines en bougiekabels te vervangen. Je komt er bijna niet bij vooral niet bij de bobines.
01 jan 2010 19:29
de bobines zijn misschien wel makkelijker te vervangen,
heb je al gezien wat een setje kabels kost
01 jan 2010 20:06
Waar kun je een beetje betaalbare spullen vandaan halen. Ik heb geen idee wat het gaat kosten.
01 jan 2010 20:14
Sorry dat ik toch even eigenwijs ben maarre:
Ik zou eerst maar eens kijken of je accupolen goed vast zitten. Ik zoek het toch meer in de richting van een slecht contact in je stroomcircuit.
01 jan 2010 20:27
dat is altijd goed om te checken, kost namelijk ook niks.
een setje kabels kan 800 euro kosten, ik zag dat bij fvd.de een prijs van 456 mogelijk was en bij renntech.info 410 euro
01 jan 2010 22:37
Ik zal ook de accupolen eens loshalen en opnieuw vastzetten en dan nog eens kijken wat hij doet.
01 jan 2010 22:50
Controleer ook even de verbinding met de carrosserie, de massa kabel heeft ook nog een bout/moer aan de andere kant zitten
Dit was laatst ook het probleem bij de 964 van een collega forummer. (Nadat de accu was vervangen)
01 jan 2010 23:01
Willem, je collega had hetzelfde probleem als ik heb, de kerstverlichting in het dashboard die ik zat ben.
01 jan 2010 23:44
Ik zit het hele draadje nog eens door te lezen en lees nu pas dat je dynamo ook is vervangen.
Ik heb zelf 3 keer gehad wat jij omschrijft en de 1e keer stond m'n dynamo op punt van overlijden, de 2e keer was m'n hoofdstroomschakelaar in de kofferruimte "omgezet" in een bocht door een schuivende gereedshapskoffer en de 3e keer liep m'n dynamopoelie eraf. Vandaar dat ik denk aan een stroomcircuit onderbreker.
Daarom zou ik naast je accu en bekabeling daarvan, ook je dynamo en de aandrijving ervan (Snaar) nog maar eens aan een inspectie onderwerpen.
Succes
02 jan 2010 0:35
Dynamo moet goed zijn, is nieuw. Met snaar bedoel je dat deze te los kan zitten? Zal ik ook eens naar kijken. Jij hebt het drie keer gehad. Is het een veel voorkomend probleem bij de 964 dat de hele kerstboomverlichting aangaat? Ik kan er zo gewoon niet mee rijden, ik wordt ook gek van een waarschuwingssignaal. Deze is volgens mij afkomstig van de ABS als het lampje gaat branden.
02 jan 2010 0:41
Vanwaar die nieuwe computer
't zou inderdaad 'n massakabel kunnen zijn - die niet (helemaal goed) vast zit
Qua ABS alarm - heb je de niveaus (4) in het remvloeistoftankje al gecontroleerd
02 jan 2010 10:53
Ik heb idd 3 keer de kerstboom gehad, maar allemaal met direct aanwijsbare oorzaken.
Je moet je realizeren dat de 964 inmiddels een 15 tot 20 jaar "oude" auto is waar voor die tijd veel electronica in zit. Je stroomvoorziening moet goed voor elkaar zijn want daar wordt nogal veel van gevraagd tijdens het rijden. Als alles functioneerd zoals het moet merk je er niks van maar bij de geringste verliezen of onderbrekingen in je stroom circuit gebeuren de raarste dingen, waaronder de "kerstboom"
Vandaar mijn advies om eerst je dynamo en dynamosnaar (idd of ie op spanning staat) te controleren. De laadstroom (ca 13,5 volt) meet je met draaiende motor op je accu. En daarna je accu bekabeling.
Het niveau van je remvloeistof is ook nog een goeie, bedankt Olaf
02 jan 2010 12:03
Ik zag nu dat er een 63 ah accu in zit. Moet dit geen 70 ah zijn en zou dit het ook kunnen verzoorzaken.
02 jan 2010 12:29
Zou gezien jou probleem niet de (hoofd) oorzaak moeten zijn, maar weet niet hoe gevoelig de 964 is voor dit verschil. Ik heb er zelf wel een 70 Ah in zitten.
De eenheid Ah geeft de capaciteit aan van de accu, maw hoe lang die een bepaalde hoeveelheid stroom kan leveren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.