Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 jan 2010 14:48
Beste forumleden,
Sinds enkele dagen, maakt mijn Boxster bij lage toeren een rinkelend geluid. Kan iemand mij vertellen waar dit aanligt. Ik dacht dat mijn uitlaat dat geluid maakte, maar die zit muurvast. Een vriend van mj gaf aan dat eventuele plaat bij de katalysator de oorzaak kan zijn. Klopt dit of ligt het aan de kou of zo?
gr
14 jan 2010 14:54
Sorry ik kan je niet verder helpen.
Weinig ervaring met een Boxster.
Maar zoals je vriend al aangaf kan de oorzaak in de raarste dingen zitten.
Zo heb ik er ooit een paar maanden over gedaan om de 'rinkel' bij mijn coupe vast te stellen. Ook bij een bepaald aantal toeren...
... wat bleek: een van de naafkapjes van een Fuchs velg lag zo los in de behuizing dat deze een mooie rinkel maakte...
14 jan 2010 15:17
Denk aan hitteschildjes, zoals bekend van de 996, mogelijk ook op de Boxster.
14 jan 2010 16:39
Klinkt mij (los van welk type auto dan ook) als 'pingelen'.
Allerlei storingen denkbaar in de injectie resp ontsteking resp (lambda)sensoren,
maar ook inferieure brandstof icm veel vermogen vragen bij te lage toeren.
Succes
14 jan 2010 20:23
Misschien moet je die telefoon eens opnemen?
14 jan 2010 20:30
Ik had er ook last van!!!! naar lang zoeken heb ik het gevonden
het was het muntgeld in de asbak
oplossing: wisselen tegen briefgeld....mooie bijkomstigheid er kan meer in
14 jan 2010 20:58
PaulusdB schreef:Klinkt mij (los van welk type auto dan ook) als 'pingelen'.
was ook mijn eerste gedachte
Misschien vervroeging controleren,
gr Diablo
14 jan 2010 21:05
Paul II schreef:Denk aan hitteschildjes, zoals bekend van de 996, mogelijk ook op de Boxster.
denk ik ook......
14 jan 2010 23:38
Zeker een koopje uit Duitsland.
14 jan 2010 23:59
Nee, nee, niet zo'n ingevoerde
Een originele NL Porsche gemaakt in Sufstad
15 jan 2010 1:51
PaulusdB schreef:Klinkt mij (los van welk type auto dan ook) als 'pingelen'.
Op zo'n auto zit toch een anti pingelsensor, of deze is stuk
15 jan 2010 2:19
betaald met losgeld? en nog wat in je zak?
Maar even ter zake... ik zelf herken het probleem niet maar waar komt het probleem/geluid vandaan? Motor, voorkant, achter? bij welke toeren?
15 jan 2010 8:37
Paul: Denk aan hitteschildjes, zoals bekend van de 996, mogelijk ook op de Boxster.
Ik had het zelfde met mijn Boxster gehad, door resonantie van de motor op lager toerentellen trilde de hitte schild tegen de uitlaat.
15 jan 2010 10:51
barolo schreef:Zeker een koopje uit Duitsland.
Paul II schreef:Nee, nee, niet zo'n ingevoerde
Een originele NL Porsche gemaakt in Sufstad
Volgens mij is een Porsche per definitie een ingevoerde auto en altijd van Duitse origine. Immers ik ken geen autofabrikanten in Nederland, die een Porsche fabriceren.
@others: dank voor jullie tips. Ik kan met een gerust gevoel naar de dealer gaan voor de reparatie
15 jan 2010 13:35
Maakt hij het geluid ook als hij stilstaat met draaiende (koude) motor?
Zo ja als je dan de koppeling intrapt is het dan weg........... als dit zo is zou het de koppelingsplaat/drukgroep/dubbelmassavliegwiel kunnen zijn. Een reparatie van ca €1600,-
15 jan 2010 14:25
rotterdammer schreef:barolo schreef:Zeker een koopje uit Duitsland.
Paul II schreef:Nee, nee, niet zo'n ingevoerde
Een originele NL Porsche gemaakt in Sufstad
Volgens mij is een Porsche per definitie een ingevoerde auto en altijd van Duitse origine. Immers ik ken geen autofabrikanten in Nederland, die een Porsche fabriceren.
@others: dank voor jullie tips. Ik kan met een gerust gevoel naar de dealer gaan voor de reparatie
Maar er zijn wel Finse Boxsters, gemaakt in de Valmet tractor fabrieken
15 jan 2010 15:03
zojuist bij de dealer geweest en het was toch niet de hitteschild. Het frappante was dat het geluid net op het moment bij de dealer niet te horen was
Ik weet dus nu nog steeds niet wat de oorzaak van het geluid is.
15 jan 2010 15:14
Bij de Boxster is de hitteschild vaak oorzaak van vreemd metaalgeluid die soms wel en soms niet optreedt. Heb ik bij mij gehad. Nog iets zijn de bevestigingspunten van de uitlaat die snel gaan roesten en los gaan zitten.
Misschien zou je nader moeten beschrijven wanneer het precies optreed (stilstaan, rijden, koppeling ingedrukt, warm/koud motor e.d.).
15 jan 2010 15:29
mp3tje uploaden
15 jan 2010 15:37
Paulie schreef:Bij de Boxster is de hitteschild vaak oorzaak van vreemd metaalgeluid die soms wel en soms niet optreedt. Heb ik bij mij gehad. Nog iets zijn de bevestigingspunten van de uitlaat die snel gaan roesten en los gaan zitten.
Misschien zou je nader moeten beschrijven wanneer het precies optreed (stilstaan, rijden, koppeling ingedrukt, warm/koud motor e.d.).
Voornamelijk in de ochtend, dus als de motor koud is. Heel soms bij stilstaan en soms bij rijden, vooral in zijn 2. Ik heb geen koppeling in mijn auto, dus daar ligt het niet aan.
Voorts heeft de monteur bij de dealer gekeken, of er niets los zat. Was ook niet het geval. Hij had nog geprobeerd om het geluid nog op te wekken, maar ook tevergeefs.
15 jan 2010 18:03
rotterdammer schreef:... Ik heb geen koppeling in mijn auto....
Volgens mij klopt dit niet...
16 jan 2010 10:38
Bij mij was het een van de uitlaat- vacuumklepje. Daar zijn er twee van (links en rechts natuurlijk). Daarvan was het veertje lam geworden. In de garage hebben ze die gewoon vast gezet en het was over.
Als je het wilt zoeken... de uitlaatheader gaat over in een pijp die in de lengte richting van de auto naar achteren gaat. Nog voor de haakse bocht naar het midden (naar de pot)) vind je een van de klepjes.
16 jan 2010 11:25
Het geluid komt mij heel bekend voor. Ik hoor het gerinkel als ik bijv. in de 2e versnelling langzaam door een bocht rij. Bij hogere toeren direct weg. Na een wat langere rit is het geluid niet meer te horen (?)
Ben er nog niet voor bij de specialist geweest, maar volgens mij zijn het de beugels van de uitlaat die tegen de uitlaat resoneren. Beugels zijn in slechte staat en wat verroest. Misschien moet ik die laten vervangen.
18 jan 2010 7:16
D-Dreamer schreef:Bij mij was het een van de uitlaat- vacuumklepje. Daar zijn er twee van (links en rechts natuurlijk). Daarvan was het mechaniek lam geworden. In de garage hebben ze die gewoon vast gezet en het was over.
Als je het wilt zoeken... de uitlaatheader gaat over in een pijp die in de lengte richting van de auto naar achteren gaat. Nog voor de haakse bocht naar het midden (naar de pot)) vind je een van de klepjes.
Ik zit mij net te bedenken dat ik een originele sportuitlaat heb. Het is alweer een tijdje geleden en nu twijfel ik of het nu voor -of na de pot zit. Ach als je maar begrijpt wat ik bedoel dan zie je het vanzelf als je eronder ligt.
19 jan 2010 11:42
Als uitlaat nog koud is(na starten) als je het geluid hoort gewoon even onder auto achter kruipen en verschillende delen even aanduwen. als het hitteschilden zijn gaat het geluid weg als je ze aanduwt, ook als het slangklemmen van je kachelsysteem zijn of andere klemmen/bouten. Als je uitlaat warm wordt is dit uiteraard niet verstandig. Ik heb dit gehad met hitteschild(oplossing nieuw ringetje ertussen en goed vastzetten)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.