Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

uitzetten pcm 8bit

02 feb 2010 11:51

Met het contact aan is een druk op eender welke knop voldoende om de pcm aan te zetten. Helaas begint dan ook meteen de radio of de cdwisselaar te spelen. Dus met het scherm uit druk je bevoorbeeld op BC (de bordcomputer) en het scherm licht op met de gevraagde gegevens, maar ook de muziek begint direct, ongevraagd!
Wil je bijvoorbeeld bellen, druk je op TEL, begint de muziek......waardoor de telefoon, volgens mij, enorm zoemt op de speaker. Als je radio echt uit zou kunnen zetten tijdens het bellen (i.p.v. alleen het volume uit) dan zou de resonantie veel minder zijn, denk ik.

Wie heeft er een oplossing? :scratch:

Re: uitzetten pcm 8bit

02 feb 2010 12:44

Volume van alle onderdelen kun je apart bedienen.
Als de navigatie stem spreekt kun je op dat moment het volume regelen. Het volume van de radio blijft dan ongewijzigd.
Dus als je het volume van de radio op nul zet kun je nog steeds de navigatie blijven horen.

02 feb 2010 16:00

Dat de muziek even aan gaat wanneer je TEL kiest zou geen gevolgen voor de kwaliteit van het gesprek mogen hebben. Wanneer de verbinding wordt opgebouwd dan MUTE de radio en speelt geen rol meer. Anders klopt er iets niet...

Erg onhandig is dat het systeem niet onthoudt wat je instelling de vorige keer was, bijv. radio uit. Resultaat een volgend keer is radio aan :x
Daar is weinig aan te doen volgens mij.

02 feb 2010 22:12

Dank voor jullie reacties tot dusver. De handsfree pcm telefoon werkt via de speaker rechts op het dashboard. Er is een flinke storende zoem hoorbaar op de achtergrond tijdens het verbinding maken, zodra de gesprekspartner opneemt neemt het zoemgeluid gelukkig af, maar is nog steeds hoorbaar op de achtergrond. Herkennen jullie dit en kun je er wat aan doen?

Vandaar ook mijn aanvankelijke vraag of de radio echt uit te zetten is, want het lijkt wel of de telefoon resoneert op de radio. Hetzelfde effect heb je wanneer je zak-GSM-metje afgaat in de buurt van een computer of geluidsinstallatie.

Ik heb de dakantenne al vernieuwd omdat P dacht dat het daaraan zou liggen, helaas zonder effect. Zonder de dakantenne was het geluid overigens niet te harden zo hard!
Ik heb ook andere SIM kaarten geprobeerd (Vodafone, T-Mobile, Telfort).

Ik wil graag de originele PCM erin houden en verder geen extra toeters en bellen aanbrengen. Dus misschien het gezoem maar gewoon accepteren onder het hoofdstukje NOSTALGIE.... :drive:

Zijn er nog andere suggesties? :?:

02 feb 2010 22:53

Lijkt me zeker niet te horen, ook al heb ik geen ervaring met deze installatie: het past niet bij Porsche kwaliteit :idea:

Als je de radio verdenkt dan geluid eerst op minimum zetten zoals Maurice al schreef. Maar verwacht niet dat dat het is.

Is er voorheen wat gewijzigd aan de installatie en dat niet goed gedaan of niet goed weer verwijderd? In die sfeer zou ik zoeken.

02 feb 2010 23:39

Lijkt op een slecht massa probleem van de antenne. GSM is behoorlijk gevoelig voor antenne problemen.
Ik gebruik gewoon de ingebouwde originele antenne en de telefoon is gewoon stil en kraakhelder tijdens het bellen.
Ken veel mensen die het blijkbaar 'mooi' vonden om een dakantenne te hebben maar even zovele hebben een slechtere ontvangst dan de standaard iingebouwde antenne.
Het feit dat het erger wordt als je de dakantenne er af haalt geeft wel aan dat het met de antenne van de GSM module te maken heeft. Massa, slechte kabel, corrosie etc etc.

Als je hem origineel wilt houden zoals je schrijft is het eerste die dakantenne er af :lol:

09 feb 2010 20:19

Het lijkt inderdaad op een massaprobleem. Echter de dakantenne is toch gewoon origineel Porsche, althans ik heb hem gewoon met een 996.....nummer bij de dealer gekocht.

Wat is de originele alternatief voor de dakantenne? Of zit er in de PCM zelf soms een gsm antenne ingebouwd?

Als de Porsche stilstaat ben ik redelijk verstaanbaar, ondanks dus het gezoem op de achtergrond. Maar boven de 80 km/h ben ik niet meer te horen.

09 feb 2010 20:23

Je hebt bij de 996 en 986 drie soorten originele antennes:

1) Eentje op het dak (zo'n kleintje)
2) Eentje ingebouwd in de voorruit (te zien aan de drie verticale streepen links, rechts en midden)
3) GPS antenne, net naast de rode LED van je alarm installatie

09 feb 2010 20:30

en heb je het al gezocht bij de microfoon??

deze kan ook niet goed werken.

13 feb 2010 0:31

Heren, dank voor de goede adviezen. Ik ga de microfoon ook eens onderzoeken. Ik laat het t.z.t. weten....

13 feb 2010 11:40

Ik heb net vorige week een Parrot CK3200 laten installeren en heb precies hetzelfde probleem.
Plaats een reactie