Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 feb 2010 21:07
Omdat er nu geen radio in m'n auto (993) zit, is het DIN slot afgedekt met een zwarte plaat. Die wil ik er af halen; echter zit muurvast en er zitten geen gaatjes in waaraan je houvast hebt. Wrikken met schroevendraaier oid werkt niet en is link voor het dashboard.
Weet iem. hoe ie vastzit en hoe ik 'm los kan krijgen? deel dashboard losmaken? ... of wellicht kapot boren? (is toch overbodig)
14 feb 2010 21:14
Kun je er van achter/onder niet bij
Ik weet niet hoe het bij een 993 zit maar in m'n 964 kijk ik zo vanaf onder tegen m'n radio aan.
15 feb 2010 1:18
1ste type 964 Willem
Bij het 2de type 964 en de 993 heb je 'engels handjes' nodig
15 feb 2010 16:10
gelukt! is inderdaad vanaf achter te bereiken, maar niet zo makkelijk
dan gewoon eruit duwen
15 feb 2010 17:26
jongens, ik heb weer hulp nodig:
naast de iso connector en antenne kabel zie ik een loshangende bundel onder het dashboard met daarin (blauw, rood, bruin, geel, wit, groen)
ik vermoed dat dit de line verbindingen met de versterker zijn; heeft iem. hier meer info over? (welke kleur is wat?)
er hangt ook nog een los groen draadje, afgeschermd met plakband; waar kan dat voor zijn?
bijvoorbaat veel dank.
15 feb 2010 17:52
Dat losse groene draadje dat zou heel goed het draadje
hier in dit draadje kunnen zijn
Een aansluiting op het alarm voor diefstalbeveiliging van de radio dus.
15 feb 2010 18:47
Hhmmm ik heb idd het 1e type want als ik op m'n kop ga liggen en onder het dash kijk, kijk ik overal tegen aan en kan overal bij
Ik wist niet dat het 2e type en 993 dit niet hadden, weer wat geleerd op dit prachtige forum
15 feb 2010 18:50
koop toch een kantelbrug ( voor jou een koopje ) kan je er van bovenaf bij
15 feb 2010 18:53
1-1
15 feb 2010 20:51
... of de snelheidspulse
Heb je 1 Iso stekker - of 2 (in 1)
... geen idee welke kleur draad waar hoort
15 feb 2010 21:52
In de auto zit 1 ISO steker (moet in kamer A volgens de Becker handleiding, met oa voeding en speed pulse - of de laatste echt in m'n connector zit moet ik nog nagaan; info heb ik al gevonden op ons mooie forum)
kamer B zal ik niet gebruiken (die is voor speakers)
en links in kamer C (mini ISO?) moeten de line signalen (5 signalen en 1 massa), maar dat is het 'm: ik weet niet wat de kleuren betekenen...
NB: over een aansluiting voor auto alarm wordt niet gerept in de inbouwhandleiding van de radio.
16 feb 2010 10:58
sebastian schreef:en links in kamer C (mini ISO?) moeten de line signalen (5 signalen en 1 massa), maar dat is het 'm: ik weet niet wat de kleuren betekenen...
Vreemd dat het mini ISO stekkertje verdwenen is
... is overigens geen 'ISO - standaard' sebastian schreef:NB: over een aansluiting voor auto alarm wordt niet gerept in de inbouwhandleiding van de radio.
Heeft ook met het functioneren van het alarm te maken, niet met het functioneren van de radio
16 feb 2010 13:40
@olaf:
Inderdaad vreemd dat dat mini iso stekertje er niet aan zit. De bundel lijkt vrij bruut afgeknipt (en daarna nog wel met zwart plakband afgetapet).
Mocht iem. deze dagen z'n radio eruit hebben en even willen kijken hoe de bundel van de versterker zit aangesloten; dat zou mij enorm helpen.
Trouwens, op rennlist staat een discussie over het groene alarmdraadje:
http://forums.rennlist.com/rennforums/964-forum/253928-radio-green-wire-questions.html...nog steeds niet helemaal duidelijk...iets met microswitches in de slede?
...aangezien ik geen gedonder wil met het alarm (genoeg te doen hierover op het forum) blijf ik er maar vanaf, denk ik.
16 feb 2010 14:52
Draadje afgetaped laten is meestal 'n werkende oplossing ..
en als je er nu geen alarm-storing mee hebt, zou ik het ook zo laten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.