Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
18 feb 2010 21:53
Ik wil een kontakthoekmeter aansluiten om de kontakthoek te meten,weet iemand hoe dat moet?
18 feb 2010 22:00
Plus / min en eerste cilinder.
18 feb 2010 22:03
Sjeeesus ik dacht dat we de eerste dating-topic op het forum te pakken hadden
18 feb 2010 22:12
WM550spyder schreef:Sjeeesus ik dacht dat we de eerste dating-topic op het forum te pakken hadden
hehe. +1.
18 feb 2010 22:15
+ draad op de plus van de kontaktpunten, zwarte draad aan massa, en klem om bougiekabel 1e cilinder.
18 feb 2010 22:34
Ik moet die oude prul dringend weer uit de kast halen en (terug) oefenen
,
contacthoek meten deed ik altijd als ik platinez afstelde !!
18 feb 2010 23:35
Zoals Spike schrijft.
Maar wat die aansluiting op een cilinder er mee van doen heeft
voor contactpuntenafstelling
Dat is voor ontstekingstijdstip
Ik weet het nog
19 feb 2010 0:08
En die zundap stond altijd "te laat"
19 feb 2010 0:31
Heeft de Porsche waar dit topic mee begon nog contactpunten dan?????
19 feb 2010 0:39
Waarom moet dan de contacthoek gemeten worden?
19 feb 2010 0:41
ik weet niet eens waar ze het over hebben. mischien ontstekking vervroeging ofsow....
19 feb 2010 0:52
Nee Bully,
dat word met stroboscoop gedaan !!!
19 feb 2010 0:56
Waarom moet dan de contacthoek gemeten worden?
19 feb 2010 0:56
Nou, het zit zo:
een contacthoek afstellen is alleen mogelijk met een ontsteking met contactpunten.
Het is de luchtspleet afstellen tussen de punten. Vaak 0,40 -0,45 mm.
Bij een electronische ontsteking niet mogelijk en niet wenselijk.
Bij een ontsteking met een BDP gever ook niet mogelijk.
Zijn bij de electr.ontsteking allemaal vaste waardes die je niet kunt manipuleren.
Bij een oude electr.ontsteking kun je vaak nog WEL de voorontsteking veranderen omdat die wel eens verloopt door slijtage.
vr groet
19 feb 2010 1:04
een contacthoek afstellen is alleen mogelijk met een ontsteking met contactpunten.
SC heeft toch geen contactpunten.....heb ik me vanmiddag laten vertellen
19 feb 2010 1:06
In dat geval is een contacthoek meten ook niet nodig omdat er niets te veranderen valt.
19 feb 2010 1:08
Ik wil een kontakthoekmeter aansluiten om de kontakthoek te meten,weet iemand hoe dat moet?
Dus eigenlijk weet ik meer dan TS
is dan ook voor het eerst
19 feb 2010 1:10
piwis schreef:Heeft de Porsche waar dit topic mee begon nog contactpunten dan?????
Dat zei je hier al...had ik ff gemist...
19 feb 2010 11:19
Interessante discussie weer,
ZONDER de topicstarter zoals zo vaak
19 feb 2010 11:45
ik deed vroeger altijd met een vloetje was dan precies goed.
20 feb 2010 14:48
haha,,dan praat je echt over de jaren'70...
rovako schreef:ik deed vroeger altijd met een vloetje was dan precies goed.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.