Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
20 feb 2010 10:44
Als ik met de kap dicht rij (911 SC cabriolet) vind ik dat er eigenlijk teveel "gesuis" langs de linkerportierrubber komt. Niet aan de bovenkant, maar aan de B-stijl (het dikke rubber) kant. De ruit van het linker portier zit net niet tegen het rubber aan (rechts minder gesuis). Mijn vraag: Zijn er mogelijkheden om het rubber, of de lijst waar het rubber in zit zodanig aan te passen dat de kier met de ruit minder wordt?
20 feb 2010 11:00
ja, of je deur. Hebben ze bij mijn 964 iig wel een keer gedaan. Was er niet bij toen het gebeurde, maar het suizen was een stuk minder daarna.
21 feb 2010 12:10
Dat kan, maar als mijn deur verder naar binnen geplaatst wordt, krijg je een verspringing ten opzichte van het achterpaneel, terwijl het nu strak is... Ben er nog niet uit.....
21 feb 2010 12:16
Ik denk zomaar dat je de positie van het raam - en niet het rubber - aan moet passen ... of is het rubber dusver versleten dat je het eigenlijk moet vervangen
21 feb 2010 12:27
Als je de deur open maakt zit er aan de zijkant boven het slot 2 rubber dopjes. Hier achter zitten 2 imbus boutjes , met deze kan je de hoek van het raam aanpassen. Het is niet veel maar kan net genoeg zijn .
21 feb 2010 12:35
Dat ga ik eens uitproberen! Thanks....
21 feb 2010 13:01
Danny, je vergeet de onderste in de deur, en die moet ook los.
Daarna kun je het driehoek ruitje perfect stellen, vergeet ook de kantelhoek van ruit niet, zodat die mooi gelijkmatig aansluit.
22 feb 2010 11:23
ook het rubber van de b stijl kun je iets naar binnen of buiten afstellen.
4 boutjes 8 mm losdraaien dan het rubber naar buiten drukken.(kap moet wel half open staan.)daarna weer aandraaien.
je komt er alleen niet makkelijk bij.
even lekker dubbel gevouwen zitten.
22 feb 2010 12:52
Jij zit zeker dikwijls in de Houdini stand zeker, en volgens mij heb je dan dit gevoel in de cabrio.
22 feb 2010 13:01
inderdaad maar ik merk wel dat ik ook al ouder wordt.
maar tevens houdt het je jong.
23 feb 2010 15:52
@ Rovako: Thanks voor de tip!
Denk dat ik dit jaar, of uiterlijk volgend jaar bij je langs kom voor een nieuwe kap. Vraagje daarover: Mijn kap is zwart en heeft witte stiksels en geen regengoot. Wordt de kap dan vervangen door dezelfde kap, of een met regengoot en zwarte stiksels?
23 feb 2010 16:29
het garen is verkleurd in de loop d'r jaren.
welk jaartal is de auto?
aangezien ze ook geleverd zijn met regengoot.
23 feb 2010 17:34
Auto is uit '83, dus hoort zonder regengoot geleverd te zijn (en wil ik graag zo houden ondanks dat met goot wellicht praktischer is).
Heb nog even enkele originele folders bekeken en je hebt denk ik gelijk dat de garen verkleurd zijn....
Maar bottom line: Geheel originele vervanging is mogelijk?
23 feb 2010 17:37
geen probleem dan ben je op het juiste adres.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.