Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 maart 2010 16:28
Hoi,
Heeft iemand ervaring met bovenstaande velgmaat op de achteras van je 911 carrera 3.2? Moet je dan spoorverbreders gebruiken?
Ik hoor het graag.
05 maart 2010 16:33
Hoi, voor 16 inch weet ik niet zeker.
zelf heb ik op mijn 3.2 achter een 8J x 15 (911.361.020.42) met een ET waarde 11 liggen, zonder spoorverbreders... Ziet er lekker uit. Ik weet niet of de 16" breder zijn dan de 15"...
05 maart 2010 17:48
Geen probleem en no spacer. Was standaard vanaf sep 88. Ziet er exactly hetzelfde uit, deep dish wise, als een 9x16 en de 9x16 heeft ook dezelfde ET.
Max grootte band is 225/16
Groetjes,
bert
06 maart 2010 0:01
zit er bij mij ook onder, zonder problemen. inderdaad 225 banden.
06 maart 2010 4:26
Bertroex schreef:... Ziet er exactly hetzelfde uit, deep dish wise, als een 9x16 en de 9x16 heeft ook dezelfde ET.
Max grootte band is 225/16
nee, nee, en nee
idd geen spacer nodig
8x16 heeft een ET van 10,6 / backspacing van 112mm (de 911 uitvoering, de 944 turbo uitvoering is anders)
9x16 heeft een ET van 15 / backspacing van 130mm (past ook achter op een SC of 3.2)
op 8x16 fuchsen passen 245/45/16 banden
06 maart 2010 9:14
Hoi Plattekever,
Ik weet niet of "Fuchs" met "Fondmetal" te vergelijken valt over de maten !
mijn wintervelgen en tevens keuringsvelgen hebben de volgende maten :
Merk Velgen = "Fondmetal"
Voorkant :7J/16 ET 21,5 = Banden 205
Achterkant :8J/16 ET 11,0 = Banden 225
en ik kan U zeggen deze passen perfect !!!
gr Diablo
06 maart 2010 9:52
Dit zijn mijn standaard (ET 11) 8x16J velgen met 225/50/16 banden.
Hoe dat met ET 23 uitkomt weet ik niet. Kan eventueel wel wat voor je opmeten of een detailfoto maken.
06 maart 2010 10:02
+1
07 maart 2010 21:39
Hallo,
8J x 16 is geen probleem voor een SC (evt. ook de carrera 1) en 3,2.
En ook 9J x 16 past prima, die komt immers maar iets van 8mm naar buiten en de rest gaat naar binnen. Zelf rij ik de 9J's op het circuit met 225/50 en op de openbare weg de 8J's met 245/45, beiden in 16 ". Andersom zou misschien logischer zijn maar ik wacht tot ze verder versleten zijn en dan komen de 245-ers op de 9J velgen.
Overigens maakt het ook nog wat uit hoe de auto is uitgelijnd. Extreem veel negatief camber (bovenzijde banden dichter bij elkaar) geeft een minder gevulde wielkast. Vergelijk maar eens de auto's op een clubdag. Dan zie je 10x dezelfde auto met 10x een iets andere stand (positie) van de wielen.
Maar gewoon monteren dus, die 8 J's. Maar dan met spacers want de door jouw genoemde ET waarde is volgens mij inderdaad van een 944 zoals het lijstje van Jeroen914 aangeeft.
SC
08 maart 2010 9:49
Een spacer hoeft niet per sé
Als je in het lijstje kijkt, zie je dat de backspacing van een 951 8J fuchs minder is dan die van een 9J, dus het past zonder problemen
Je spatbord is wel wat minder gevuld. Kwa breedte naar buiten kom je uit tussen een 7J en 8J (911) fuchs
18 jun 2010 21:03
Wat is eigenlijk de max. breedte van een spacer die je mag gebruiken op een 3.2 met 8j velgen?
20 jun 2010 14:39
Dat hangt van de ET waarde van de velg af en de band die er om ligt.
De 8J met ET 23 ligt 12.5 mm verder naar binnen dan de 8J met ET 10.6 die ik standaard onder mijn 3.2 uit 1989 heb met 225 banden.
Ik heb niet de indruk dat er bij mij nog vel ruimte over is om nog verder naar buiten te gaan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.