Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

kachel aanjager?

03 jan 2005 23:22

Mijn kachel aanjager/ blower ( draaiknop bij de handrem ) hield er ineens mee op. Niet echt fijn als het vriest beetje koud.
Ik heb de relais al een keer omgewisseld, en de zekeringen nagekeken.
Heeft iemand hier ook weleens last van gehad?

03 jan 2005 23:34

Ik zou de draaiknop eens helemaal op "voluit" zetten en dan kijken of de ventilator in de motorruimte wel spannning (12 Volt) krijgt.
Zo ja dan is de ventilator overleden, zo niet dan moet je het in de aansturing gaan zoeken (bedrading, regelunit).

04 jan 2005 0:29

Op startpagina een vergelijkbaar ( :?: ) probleem:

Frits 3.2 die op de prikpagina schreef:Ik heb sindskort het volgende probleem , als ik de verwarming aanzet dmv van de schakelaar tussen de stoelen van mijn 3.2 1985 doet die het soms wel of soms niet , ook tijdens het rijden schakeld die dan plots uit en komt er een tikkend geluid uit de zekeringkast bij de ronde relais vandaan , het vreemde is dat die zo nu en dan gewoon weer aanslaat en warme lucht geeft , enig idee waar ik dit moet zoeken ? ik heb de relais onderling al uitgewisseld . De aanjagerstanden op het dashboord werken verder wel goed , alvast bedankt voor reactie`s

Onze huistechniker die daarop het antwoord schreef:Het verwarmingssysteem van een SC of 3.2 Carrera is voor de meesten moeilijk te begrijpen. Ook technisch is het een ingewikkeld systeem.

Als de aanjagers zoals in dit geval spontaan uit een aanschakelen bij de verwarming op de hoogste stand kan dit ook worden veroorzaakt door een slecht contact van de ventilatorzekering in de motorruimte. Kijk hier eerst maar eens naar, ook zit hier een relais voor de ventilator. Als deze ventilator niet werkt zullen ook de ventilator motoren bij de voeten niet werken.

Erwin
.

Misschien heb je er wat aan. Meer info? Even bellen. Morgen weer open... :wink:

04 jan 2005 10:38

Vriendelijk bedankt.

04 jan 2005 12:17

Indien je er niet uitkomt, ik weet er ook nog één tweedehands te koop. De mijne is nl. ook stuk, maar is van een ouder (minder uitgebreid) type.

22 jan 2005 21:34

Hallo, ik heb nog een andere vraag ivm de verwarming, als ik stil sta dan krijg ik in de auto geen warme lucht ik moet dus rijden als ik warmte wil :x zo zie ik eruit als ik stil sta :lol: en zo als ik rij :wink:
Plaats een reactie