Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 apr 2010 13:44
in mijn 993 (modeljaar 1995) blijft de verwarming maar aan staan en kan hem niet reguleren....zowel met als zonder de airco( airco werkt toch niet goed...bekende kwaal) in de winter is dat wel oke...maar nu...
als ik de temperatuur naar full koud draai dan blijft hij nog warme lucht geven..
moet iets kleins zijn maar weet niet waar te beginnen.
01 apr 2010 13:53
kachelkleppen. breng je em weleens naar een garage?
01 apr 2010 14:00
idd waarschijnlijk motor kapot van de kachelkleppen. heb toen met mijn 964 gehad, en het was ZOMER
Alleen maar warme lucht en niets te regelen.
ff controleren dus.
01 apr 2010 14:22
Of de voeler/het fannetje achterop de unit doet het niet (goed). Dan draait de verwarming wel of niet. Dus vol aan wel maar de finetuning niet. Dit had ik en toen bleek de fan die lucht langs de voeler haalt niet te werken. Even doorblazen was overigens al genoeg voor resultaat.
01 apr 2010 15:29
de techniek v.d verwarmings kachel is bij een 993 idd beduidend anders dan bij de conventionele voorgangers...vol met solenoids en andere door electronica aangestuurde bedieningselementen...dus adviezen van andere dan 993 hebben geen effect... die laatste daar heb ik wat aan....hoe bedoel je doorblazen?
ohja..... met een 993 moet je wel naar de garage want dat is te gekompliceerd om zelf te doen. Bovendien heb ik ook geen zin meer om zelf aan te sleutelen.
01 apr 2010 15:31
behalve dan als het iets simpels is en iets waar je niet al te smerige handen van krijgt....
01 apr 2010 15:32
payjay01 schreef: ... dus adviezen van andere dan 993 hebben geen effect...
964 is IMO identiek
Wss doen de servo's die de kleppen aan sturen het niet (meer)
heb je zoekfunctie al gebruikt
01 apr 2010 15:52
payjay01 schreef:de techniek v.d verwarmings kachel is bij een 993 idd beduidend anders dan bij de conventionele voorgangers...vol met solenoids en andere door electronica aangestuurde bedieningselementen...dus adviezen van andere dan 993 hebben geen effect... die laatste daar heb ik wat aan....hoe bedoel je doorblazen?
ohja..... met een 993 moet je wel naar de garage want dat is te gekompliceerd om zelf te doen. Bovendien heb ik ook geen zin meer om zelf aan te sleutelen.
Links op de kachelunit zit een klein rond gat/roostertje, hier achter zit een rubber pijpje wat op zijn beurt weer aansluit op het fannetje achterop de unit. Dit pijpje en het fannetje gaan vol zitten met troep en stof; even voorzichtig doorblazen dus. Overigens zou ik beginnen met luisteren of het fannetje uberhaupt draait bij contact aan.
01 apr 2010 16:11
als je alleen maar warme lucht hebt werkt de servo motor van de kachel niet meer.deze zitten er twee in.
eentje voor links en 1 voor rechts.blijft het aan bijde kanten warm?
dan zal je twee nieuwe moeten bestellen.
als je aan de temp knop draait hoor je van zelf of de motortjes werken.
ze zijn simpel zelf te vervangen.
kosten zo rond de € 240,- perstuk.
heb er zelf net ook weer besteld van de 993
gr anton
01 apr 2010 17:05
nee Olaf....vanaf 1995 is er een extra solenoid geinstalleerd die de vacuum gestuurde tweetallige bypass klep aanstuurd , het passeerd de frisse lucht inlaat... dus misschien in principe wel hetzelfde..net als met meerdere 993 dingen net effe anders.
voor de rest ga ik wat proberen...to be continued...
thanks sofar...
01 apr 2010 17:07
Ow - die vacuum klep -
.. heb ik gewoon vast gezet met 'n Tie Wrap op aanraden van 'n Specialist
12 apr 2010 12:13
terug na onderzoek....zal het probleem wat verfijnen; intussen heb ik gekeken en de beide servo motoren werken goed( kleppen gaan open en dicht, fysiek gechecked....van het afsluiten/toelaten van de warmte toevoer....
rechts word wel koud als ik de temp naar benenden draai en links blijft gewoon warm( hot..) dus temp control knob heeft geen invloed op de linker temp.
12 apr 2010 13:48
Ik had onlangs ook hetzelfde probleem. Mijn kachel bleef ook warme lucht uitblazen. Sinds ik gisteren de kachel bewust een uurtje heb laten blazen op een hogere temperatuur (reed gisterochtend vroeg met de kap open op weg naar Lelystad), functioneert alles weer naar behoren
Je zou bijna zeggen dat er ergens iets verstopt gezeten heeft ofzo!?
12 apr 2010 16:32
L en R wordt apart geregeld via (dus) aparte voelers in de kanalen.
Te bereiken via kofferbak, kunststofrand/-plaat onderaan voorruit wegnemen en dan L en R van het midden zitten deze voelers gestoken in de kanalen.
Verwijderen heeft niet veel zin als je niet wilt vervangen (Euro 250/stuk) en dunne vingers en geduld is nodig.
Wat je wel kunt doen is volgende.
Als 1 niet meer werkt dan wordt de regeling gebaseerd op de andere (L en R dus gelijk).
Losknippen 1 (of beide draden) van de voeler die je verdenkt en het functioneert op de 'andere'.
12 apr 2010 16:34
Ewout schreef:Je zou bijna zeggen dat er ergens iets verstopt gezeten heeft ofzo!?
Zie bijdrage van WM550Spyder
24 aug 2010 21:56
Ff ter info.....beneden links en rechts van de voorstoelen zit ten de aanvoer kachel pijpen die door de deurdrempels lopen vanfa de motor naar voren lopen. Deze geven een permanente aanvoer van warme lucht( motor warmte) in die pijpen zitten 2 kleppen die gedoseerd kunnen worden. De linker bleef dus hangen....koste 170 euro zo'n servo klep...... Makkelijk zelf te doen, en komt wel meer voor.......
24 aug 2010 22:03
Nou de airco nog
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.