Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 apr 2010 14:56
Heeft iemand van jullie in het bezit van een porsche 993 ervaring met een versleten klepgeleider? Kosten? Verstandig om meteen de andere klepgeleider aan te pakken?
01 apr 2010 15:07
En....valt de instantie (porschecentrum), die de aankoopkeuring heeft gedaan 2000 km geleden dan wat te verwijten? De auto is particulier gekocht, nadat genoemd porschecentrum de AKK deed.
01 apr 2010 15:15
Hier staat een dergelijke klus beschreven:
viewtopic.php?f=33&t=26378
01 apr 2010 15:26
jan-1 schreef:En....valt de instantie die de aankoopkeuring heeft gedaan 2000 km geleden dan wat te verwijten?
Aankoopkeruing is geen garantie ...
Hoeveel KM heeft je 993 gereden en hoe versleten is de klepgeleider
MI slijten alle klepgeleiders ... en is dat totaal geen probleem voor het functioneren van de motor .. het is alleen hoorbaar - en dat zou het 2000 Km geleden ook al geweest moeten zijn.
Om klepgeleiders te vervangen - moeten de cilinderkoppen van de motor .. de vraag is of je dat geld uit wilt geven - als het niet direct noodzakelijk is ...
01 apr 2010 15:51
Ja idd!
En waarom denk/weet je dat je versleten zijn?? Is belangrijk om te bepalen of dat bij de AKK ook zichtbaar was.
Toch niet, hoop ik, omdat je wat rook hebt bij het starten en een niet porsche kennende buurman de conclusie trekt.... (sorry ben wat voorbarig, maar hou van een gokje)
01 apr 2010 16:04
Auto heeft nog geen 70.000 km gereden en is overigens in een uitstekende conditie. In de komende dagen wordt bekeken of het mogelijk (en hopelijk) niet wat anders is.
De revisie van twee klepgeleiders zou al gauw rond de 8000 euro liggen. Die AKK was nou juist bedoeld om niet zo snel tegen zulke kosten op te lopen. Maar ....misschien valt het mee.
Als je in zo een auto rijdt, dan moet die in orde zijn. Dan moet de motor mooi lopen etc. Lijkt mij....
01 apr 2010 16:24
jan-1 schreef:De revisie van twee klepgeleiders zou al gauw rond de 8000 euro liggen.
Als dat bedrag zou kloppen - zou ik sterk overwegen om meteen het hele blok te laten reviseren ... dat kost MI niet veel meer bij 'n motor die pas 70 Dkm heeft gedraaid
Maar vertel: wie, wat en waar
Heb je al over 'n second opinion nagedacht
01 apr 2010 16:33
€ 8000,-? dat is wel wat veel ja,dat heeft mijn motor revisie nog niet gekost.
ik zou het nog eens ergens anders vragen.
voor dat geld kunnen ze 120 sleutelen en dan heb je nog 2000 voor de geleiders over.
gr anton964
01 apr 2010 16:50
.. uurtarief van 50 Euro incl. BTW
01 apr 2010 16:54
Wat zijn de symptomen?
Een koprevisie gaat wat verder dan alleen de geleiders vervangen. Het zal al snel 40 uur werk zijn en dan nog onderdelen (pakkingen ed.) en koppen reviseren. 993 koppen zijn wat lastiger te reviseren dan alle voorgangers. Kies dus een specialist die zich dit realiseert.
01 apr 2010 18:04
Klegeleiders vervangen op 1 kop voor 8000 euro
Das wel heel erg veel. Zou inderdaad een second opinion vragen en kijken of het wel echt nodig is de klepgeleider te vervangen.
Verbruikt hij veel olie? Bij versleten klepgeleiders loopt vaak de olie via de klep de cylinder in en verbruikt hij veel meer olie.
01 apr 2010 18:14
ggogle even steve weiner op rennlist met valve guides, van de week uitgebreid gelezen, P gebruikt al jaren batches slechte klepgeleiders
als je pech hebt idd bij 70K het bokje. wel allemaal vervangen! gokje 5-6K.
05 apr 2010 9:30
Waar is de starter van dit draadje gebleven.......
05 apr 2010 10:36
A.s. donderdag 8 april gaat de 993 op de brug. Er zijn indicaties, dat het wel eens mee kan vallen. Ik meld jullie de uitkomst.
08 apr 2010 16:48
Men heeft niets kunnen vinden. Licht kloppend geluid alleen bij koude motor. Bij warme motor nauwelijks te horen. Het is een Amerikaanse uitvoering. Het kan zijn, dat een klep, die bij de Amerikaanse uitvoering zorgt voor een vermindering van de emissie, open blijft staan. Zou geen kwaad kunnen.
08 apr 2010 19:49
mooi toch
als je in je hoofd al 8K hebt uitgegeven
08 apr 2010 21:15
Dat klopt wel. Maar het blijft vervelend, dat men niet met zekerheid kan vaststellen wat het is. Ik heb volgende week een lange rit voor de boeg. Ik zal dan extra aandacht besteden aan het olieverbruik. Ik heb tot op heden niet de indruk, dat er van excessief olieverbruik sprake is.
08 apr 2010 21:29
Je hebt die auto net. Je denkt bij elke tik aan een Arrmageddon. Dat slijt snel. Vertrouwen.
Een goeie monteur weet heel snel of een tik kwaadaardig of goedaardig is.
09 apr 2010 17:15
ee 993tje mag best wat olie verbruiken op een stevige rit. De mijne verbruikt 1 liter per 2 a 3000 km en loopt als een zonnetje, dus ik zou lekker rijden en me niet al te veel zorgen maken.
10 apr 2010 0:09
Of ik gebruik mijn 964 verkeerd of hij is extreem zuinig maar tussen mijn 20 DKM beurten (1x per jaar) hoef ik toch echt niet meer bij te vullen dan 2 à 3 liter olie....
10 apr 2010 6:54
Vind je dat extreem zuinig
... bij wat voor 'n KM-stand
10 apr 2010 17:25
2 liter op 20 DKM of 2à3 liter op 2000-3000 KM....dat noem ik in verhouding zuinig.
12 apr 2010 18:23
Terugkomend op mijn bericht van 8 april (het betreft een Amerikaanse uitvoering). Vandaag heb ik bij PSH nog even gesproken over dat kloppende geluid - vooral - na het starten. Men gelooft absoluut niet, dat het met de motor te maken heeft (klepgeleiders, koppen, klepstoters etc.). Het geluid is ook goed te horen uit de richting van de uitlaat. De uitlaat zelf is in orde. Het zou wel kunnen, dat de klep (zie mijn bericht van 8 april), die bij de Amerikaanse uitvoering aanwezig is en bij mij kennelijk niet meer sluit, hitte afgeeft en de elektromotor kan beschadigen. Volgende week heb ik een lange rit voor de boeg. Eens kijken hoe het gaat lopen.
Ik druk mezelf waarschijnlijk wat ongelukkig uit, ben volkomen atechnisch...
Iemand nog een aanvulling?
12 apr 2010 18:36
Waar zit die klep dan, Jan
En is deze niet makkelijk te sluiten of te verwijderen
RGJC4 schreef:2 liter op 20 DKM of 2à3 liter op 2000-3000 KM....dat noem ik in verhouding zuinig.
Ik bedoel de totale Km-stand die je 11je heeft gemaakt
Bijv. 100.000
Bij mijn 964 hoefde er geen druppel olie bij tussen twee beurten ... en bij m'n 993 ongeveer 1 a 2 liter ...Nu scheelt hat natuurlijk ook dat de 964 om de 20.000 Km'n beurt kreeg en de 993 om de 40.000
(eventuele jaarbeurten daar gelaten)
12 apr 2010 18:39
Het is een kleppensysteem alleen bij de Amerikaanse uitvoering. Om die kleppen te sluiten (de werking ongedaan te maken) moet de motor worden uitgebouwd.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.