Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
06 apr 2010 11:23
Goedemorgen,
Ik heb de afgelopen tijd wat startproblemen met mijn 996 cabrio MK2.Vorig jaar zomer 3 weken weg geweest en zonder enig probleem starten.Afgelopen winter 8 dagen ziek geweest, niet starten, startkabels erbij en gelijk doen.Toen 2 dagen wat korte stukjes gereden en geen problemen.Toen gelijk een week op vakantie en toen ik terug kwam weer het zelfde verhaal.Startkabels erop gelijk weer doen.Daarna 2 maanden geen problemen gehad(auto zo goed als dagelijks gebruikt).Nu afgelopen weekend op zondag half uur gereden.Op maandag weer niet starten, kabels erbij weer doen.25 min gereden, ff tanken, toen sloeg ie met veel moeite aan.Toen nog 10 min gereden en voor het huis gezet.Je raadt het al ,vanochtend wwr niet starten.Mooie dag om een stukje te fietsen.Ik moet nu echt langs de garage.Was ff nieuwsgierig wat naar jullie mening het probleem is?Is het de accu die kapot is?Of is het bv de dynamo omdat het erop lijkt dat de accu niet oplaadt(of kan dat ook aan de accu liggen)?Of is het wat anders?Ben natuurlijk ook nieuwsgierig hoeveel tijd vervanging van accu/dynamo gaat kosten en hoeveel euries ik armer ga worden.Alvast bedankt voor jullie hulp.
06 apr 2010 11:48
Hoi Edwin,
Meten is weten ,
eerst zou ik met een goed opgeladen accu meten of alternator wel bijlaad , +- 13 tt 14 volt
06 apr 2010 13:08
1.Accu
2.Druppellader...
06 apr 2010 14:12
Klinkt als een overleden accu
06 apr 2010 15:05
had er al drie keer een nieuwe accu in gedaan...
06 apr 2010 16:43
Morgenochtend vroeg krijg ik een nieuwe accu, hopen dat het probleem dan over is.ik denk dat ik maar de iets sterkere versie neem.Ik denk dat dit nog de eerste accu uit 2002 is.Kan zowieso geen kwaad denk ik
06 apr 2010 16:44
en daarna ff een druppellader halen..scheelt je veel start ellende, of beter: veel niet-start ellende..
06 apr 2010 17:19
Ik kan bij een auto van 135k nog niet echt wennen aan een druppel lader.Kan me niet echt herhinderen dat ik m'n ford-smax of bmw 330i op z'n ding heb moeten aansluiten.Zou ook niet weten hoe want de auto staat buiten.Moet ik dan snoeren naar buiten gaan trekken.Buiten de vakanties om gebruik ik de auto bijna dagelijks.Hoop dat met een sterkeren/nieuwe accu het probleem verholpen is en blijft
06 apr 2010 17:25
Auto staat hier ook altijd buiten. Met een beetje handigheid heb je zo een snoertje getrokken dat naar de auto leidt en kan hij aan de druppellader.
Hier gewoon via de buitenmuur(ter hoogte van meterkast) een gat geboord en 220 aangelegd voor buiten. 's Zomers sluiten we de camper er op aan om even vol te laden
06 apr 2010 17:54
Accu van 8 jaar oud
Gefeliciteerd
De meeste 1e montage accu's halen dat bij lange na niet
Idd heb ik de 964 aan de druppellader hangen, maar daar rijden we danook niet dagelijks mee. Wat Blindsta al aangeeft, bij dagelijks gebruik hoef je een accu echt niet bij te laden, hooguit als ie langer dan 2 weken stilstaat.
06 apr 2010 17:57
Eens. Bij dagelijks gebruik zou een druppellader nimmer nodig moeten zijn. Ik doelde ook op 1/2 weken stilstaan. Ook al kan ie dan misschien nog starten met moeite, het lijkt me beter dat de accu gedurende die 2 weken steeds op een goed peil blijft...Maar daar is recent een hele discussie over geweest geloof ik...
07 apr 2010 10:49
Net terug van een bezoekje aan carservice visser, helaas bleek de dynamo niet meer genoeg op te laden.Ook was de accu aan vervanging toe.Beiden gelijk laten doen.De start problemen moeten nu tot het verleden horen.Eerste keer dat ik bij Robert iets heb laten doen.Voor zover ik kan beoordelen werd alles snel en keurig uitgevoerd.Denk dat ik daar vaker terug ga komen.Erg vriendelijk en behulpzaam ook.Moest in totaal een 690 euro afrekenen.Lijkt me redelijk.Hoe zijn jullie ervaringen met carservice Visser?
07 apr 2010 10:59
zie de zoekfunctie.. Bij mijn weten positieve berichten (ga er zelf ook heen)..
07 apr 2010 11:47
edwin 996 cabrio schreef:helaas bleek de dynamo niet meer genoeg op te laden.Ook was de accu aan vervanging toe.Beiden gelijk laten doen
Hoi Edwin,
Meten is weten ,
eerst zou ik met een goed opgeladen accu meten of alternator wel bijlaad , +- 13 tt 14 volt
Voor een nieuwe ALT + nieuwe accu
lijkt 690 euro me een heel schappelijke prijsje !!
07 apr 2010 11:56
rond 30.000 BFr. Geen geld toch
Overigens ken ik RV als iemand die probeert op de kosten te letten.
07 apr 2010 12:38
Nou Wolf,
ik heb mijn nieuwe alternator een paar jaar geleden toch 550€ betaald !!
Tel daar een nieuwe accu bij !
paar uurtjes uurloon ! en je weet hoelaat het is !!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.