Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Werkdruk benzinepomp zenith/weber carbs.... Wie o wie

14 apr 2010 23:41

Weet iemand de werkdruk van een originele benzinepump voor de zenith en weber carburateurs? (T/m '71)

Heb nu nog een originele en zit er over te denken deze uit voorzorg te vervangen. Weet niet hoe oud deze is, maar vind verschillende pompen met verschillende werkdruk.

Thx

Re: Werkdruk benzinepomp zenith/weber carbs.... Wie o wie

17 apr 2010 15:26

Niemand????????

17 apr 2010 22:06

Sorry, geen idee, heb geen carbs maar MFI. Misschien dat er hier iets over staat http://www.early911sregistry.org/TechInfo.html of dat iemand hier http://www.early911sregistry.org/forum/index.php het weet? Succes!

19 apr 2010 21:53

De benzine pomp druk (closed float needle valve) = 0,28-0,33 atm

Een wat latere pomp (Hardi) heeft een druk van 0.25-0.30 atm (3,6-4,3 psi)

19 apr 2010 23:02

Thx Menno. Dan zou een nieuwe Pierburg met 0,3 bar (Atu) prima moeten voldoen. Deze zijn namelijk beter te doen qua prijs dan een originele Bendix/Bosch.

Leuk nieuw winterprojectje denk ik....

20 apr 2010 0:43

Waarom vervang je de benzine pomp? Gaan deze vaak stuk? Ik vraag dit omdat zodra ik het contact omdraai de benzinepomp bij mij duidelijk te horen is. Is dat normaal?

20 apr 2010 8:50

Je hoort hem wel, maar moet wel regelmatig klinken. Geen zacht gebonk of slijpgeluiden. Benzine pompen zijn ook gewoon slijtdelen en gaan dus regelmatig stuk als deze versleten is. Daar onze 911 jes zo'n 40 jaar oud zijn en ik niet weet of en wanneer de pomp vervangen is, vind ik het wel een goede investering. Misschien niets aan de hand, maar als ik voor 65 euro een nieuwe pomp kan installeren, heb ik gewoon wat meer peace of mind.

Sommige kritische dingen, zoals de benzinepomp, wil ik preventief vervangen. Hoofdremcylinder staat ook op dat lijstje.....
Plaats een reactie