Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 apr 2010 12:41
hallo ,ik ben sinds 3 maanden de trotse bezitter van een 911 [omgebouwd naar turbo look] en heb een probleem.
er is iets met de stroom niet goed , nl op contact gaan de richting controle lampjes zwak knipperen op het daschboard, en als ik hard op de rem trap gaat het dim licht branden.
als ik de - van de accu ergens anders doorlus op een andere - [motor of wisselbak] krijg ik vonkjes,dus op de - zit dan toch stroom?????
motor loopt niet meer en startmotor loopt niet snel meer rond.
bobine trekt een hele ZWAKKE wit vonkje.
wie ooooo wie kan me helpen.
esch39@zonnet.nlgroet alfred
25 apr 2010 12:50
Welkom Alfred
Ik heb geen idee waar je probleem zou kunnen liggen - maar heb je dit pas, of al vanaf het begin
-- contactslot
.. vertel eens wat meer over je Porsche, mss kent iemand 'm hier
25 apr 2010 13:10
Welkom Alfred, met electro kan ik je jammergenoeg niet helpen, maar je zult van de rest die wel onderlegd is zeker tips of een antwoord krijgen! Succes
25 apr 2010 13:16
alfred otto schreef:...als ik de - van de accu ergens anders doorlus op een andere - [motor of wisselbak] krijg ik vonkjes,...
Dat betekent een slechte massaverbinding van je accu.
Kijk maar eens of je die massakabel niet moet vastzetten of, waarschijnlijker, vervangen.
Slecht opladen en rare kerstboomeffecten kunnen hierdoor ook veroorzaakt worden.
Succes!
25 apr 2010 14:10
nou ,dat is leuk ,de werwelkomingen en al een mogelijke oplossing.
ik heb m,n porsche gekocht via marktplaats, het is een "73-er 2,4 liter uitgebouwd naar de turbolook dit is trouwens wel profesioneel gedaan.
ik heb hem uit elst bij nijmegen ,misschien kan iemand mij ook wat historie vertellen van deze auto ,en kan dan via deze weg ook snelle het probleem oplossen,doordat bij eventuele verkoop toch soms dingen verzegen worden.
nou ik hoor het graag en hoop dat de foto erbij komt ,ben niet zo met computers
groet alfred
- Bijlagen
-
25 apr 2010 16:06
Hoi Alfred ,
Ben ervan overtuigd dat het een Massa probleem is zoals Olaf en Paulus al aangeven !
Probeer eens met 1 van de 2 startkabels op batterij min- te plaatsen en uiteinde op carosserie , wel goed contact maken met deze , als dat nog niet lukt!
probeer dan hetzelfde met van aan de motor naar carosserie goede massa te maken met deze kabel
gr Diablo!
25 apr 2010 16:37
hallo diablo, dat heb ik al gedaan, als ik de min van de accu op de massa plaats dan krijg ik kleine vonkjes en blijft de startmotor zwaar draaien, en heb bijna geen bobine vonk.
groet alfred
25 apr 2010 16:40
Hoi Alfred ,
ik weet niet of ge mij begrepen hebt !
Ge moet maar met 1 kabel werken he
25 apr 2010 16:43
alfred otto schreef:hallo diablo, dat heb ik al gedaan, als ik de min van de accu op de massa plaats dan krijg ik kleine vonkjes
Met het contact aan of uit
25 apr 2010 16:58
hallo olaf en diablo, ja ik begrijp je , 1 kabel en dan van de - accu naar het chassis, of de massa motorblok, maar als ik dit doe dan krijg ik ,als ik dus kontakt maak met de kabel tegen het chassis kleine vonkjes, kan het niet zijn dat er ergen een + draad ergens buiten de zekering om massa contact heeft [ door bv slijtage of iets dergelijks????]
alfred
25 apr 2010 17:03
Nee, het betekent dat je massakabel niet goed werkt.
De extra verbinding met een startkabel van (-)pool naar massa heft dat op.
Meer dan een test is het niet wat de heren voorstellen.
Vervang nou maar gewoon die massakabel ...
25 apr 2010 17:15
nee weet ik dat het puur een test is , maar dit heb ik gisteren avond al gedaan maar haalt niks uit.
ik heb ook met een ohm meter gemeten ,en dan blijkt dat er geen verbinding is met de - accu en - chassis,
maar waarom krijg ik dan die vonkjes als ik de massa accu met zeg maar massa motor verbind??[zie berichten eerder]
groeten alfred
25 apr 2010 17:16
alfred otto schreef:hallo olaf en diablo, ja ik begrijp je , 1 kabel en dan van de - accu naar het chassis, of de massa motorblok, maar als ik dit doe dan krijg ik ,als ik dus kontakt maak met de kabel tegen het chassis kleine vonkjes, kan het niet zijn dat er ergen een + draad ergens buiten de zekering om massa contact heeft [ door bv slijtage of iets dergelijks????]
alfred
Dus dat bedoel ik dan , is een teken dat uw originele massa kabel niet werkt !!
zoals Paulus ook probeert te zeggen !
Volg uw massa kabel van de batterij naar het chassis , daar hebt ge waarschijnlijk geen goed contact !!!
Losmaken , opschuren invetten en terug monteren , en ik ben ervan overtuigd dat probleempje opgelost is !
25 apr 2010 17:17
alfred otto schreef:nee weet ik dat het puur een test is , maar dit heb ik gisteren avond al gedaan maar haalt niks uit.
ik heb ook met een ohm meter gemeten ,en dan blijkt dat er geen verbinding is met de - accu en - chassis,
maar waarom krijg ik dan die vonkjes als ik de massa accu met zeg maar massa motor verbind??[zie berichten eerder]
groeten alfred
Omdat ge dan uw massa van batterij naar chassis brengt wat normaal een taak is van uw originele massa kabel
25 apr 2010 17:37
ok diablo, ik begrijp je nu volkomen.
ik ga er morgen direct mee aan de slag.
kan dit dus ook de reden zijn dat m,n startmotor daarom zo moeizaam langzaam draait,het klinkt alsof de accu bijna leeg is ,terwijl deze net van de lader komt.
met groet alfred
- Bijlagen
-
25 apr 2010 17:39
Natuurlijk Alfred , lukt het niet kom je maar ff langs !
25 apr 2010 17:45
ja lach, ff de porsch naar belgie drukken!!!!!!!
Ik moet wel zeggen ben er wel blij mee ,was een jongens droom en eindelijk de kinderen groter dusssssss een porsche.
ik wist dat er met het electrisch iets niet goed zat bij de koop, maar toen liep de motor nog ,maar niet erg mooi ,beetje knallen af en toe in de uitlaat, maar kort geleden bij de stoplichten viel die weg en kreeg hem niet meer aan.
groet alfred
25 apr 2010 17:51
Komt wel in orde Alfred , trust me !!
25 apr 2010 21:30
op het gemak blijven zoeken en je tijd ervoor nemen is de boodschap.
Misschien is het gemakkelijkst om enkele dingen te checken via de zekeringen.
Ik bedoel hiermee het probleem analyseren door telkens een zekering één per één eruit te halen (of omgekeerd). Gewoon om te checken op welk electr. circuit de problemen zich allemaal voordoen.
Ik heb ook dergelijke problemen bij mijn 928, doch hierbij geen start of ontstekingsproblemen. Bij mij zit het probleem rond het dashboard : lampjes achter de dashboardknoppen blijven branden en dashboard licht op als vroege kerstboom
Doch knipperlichten,stand-groot- en stoplichten werken allemaal
En alternator werkt ook niet alhoewel volledige revisie gehad...
maar de aanhouder wint hé
30 apr 2010 17:00
hallo, kan iemand mij zeggen hoe de massa precies loopt bij de 911 uit "73, voor ik in het wild begin te sleutelen.
groet alfred
30 apr 2010 17:21
Zijn meerdere massa punten bij een Porsche, denk dat je maar beter even een werkplaats handboek down load.
Voornaamste zitten in kofferruimte, motorruimte achter benzine filter en onderkant auto bij versnellingsbak.
http://porscheteam.nl/Handleidingen_en_handhoeken.html
30 apr 2010 18:19
Alfred , al
5 dagen hebben wij u deze (gouden ) tip gegeven en je hebt er nog niets mee aangevangen
Ik zou beginnen bij de massa van de batterij , massa kabel van batterij volgen naar chassis , daarna proberen , nog niet goed ? massa kabel onder de wagen (van chassis naar versnellingsbak), nog niet goed? de laatste die Wim u net vertelde ,nog niet goed , DAN EET IK MIJN HOED OP !!
gr Diablo
30 apr 2010 18:33
lach , ja dan denk ik dat je kunt beginnen met de rand van de hoed ,,,,lach.
maar natuurlijk heb ik al de enige massa,s nagekeken.
inclusief naar de zekering kast.
wilde even weten of er nog massa is die ik over het hoofd zie.
t,is een fijne puzzel waar ik mee bezig ben.
in ieder geval weer bedankt, en ben erg blij met dit forum.
de kids noemen me al "alfred 911" dan doe je het toch goed he!!!
30 apr 2010 18:41
Luister Alfred911 ,
Het is eigenlijk heel simpel ,
Als je van de batterij maas pool neer de carrosserie met een weerstand meter
geen weerstand kunt meten (lees meter blijft op 1),daarbij nog dat startkabel kleine vonkjes geeft !
dan heb je simpelweg een slechte massa (in mijn gedachte) van de batterij naar de carrosserie , wat wel kan natuurlijk is dat massa kabel stuk is en geen contact doorgeeft , mijn hoed moet ik niet opeten , ik ben zeker van mijn zaak !
30 apr 2010 23:11
Alfred,
'73 2.4 = 2x accu (1x links en 1x rechts) dus ook 2x massa
Zonde van de ombouw
Maar jij bent er blij mee, da's het belangrijkste
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.