Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
02 mei 2010 17:27
Mijn Porsche had links en rechts wat carrosserie aandacht nodig. Roestplekje op de motorkap, op het linksvoor spatscherm en aan de onderzijde van het linksachter spatscherm. Een spuitfout op de rand van het linker spatscherm en lelijke chromen doppen op de achterbumper waar vroeger de bevestigingen van de grote Amerikaanse stootblokken zaten.
Rondvraag bij de carrosseriebedrijven in mijn omgeving leerde dat ik voor de klus tussen de 3000 en 3500 euro kon rekenen omdat er een aantal delen geheel overgespoten moesten worden. Tja, dat zit op dit moment niet in mijn budget.
Gelukkig kreeg ik bij een van de bedrijven de gouden tip! [b]Het resultaat kun je in mijn album zien.[/b]
Het lijkt wel een reclamepagina maar dat is niet de bedoeling. Ik denk dat dit voor velen onder ons een manier is om voor weinig geld een kwalitatief prima reparatie aan de carrosserie te laten uitvoeren. Werkelijk onzichtbaar!
Uiteindelijk was ik slechts 625 euro kwijt voor vijf plekken. Ik keek daar enorm van op na de bedragen die ik eerst gehoord had.
Leuke bijkomstigheid: de uitbater, Twan Toonen is liefhebber van klassiekers en heeft er al veel ervaring mee.
Het bedrijf heet ACR Group en zit in (onder meer) Waalwijk.
Zeer zeker een aanrader!
02 mei 2010 17:39
A.C.R. ???
Zit daar niet toevallig OOK C.C.R. ???
of is dat niet in Waalwijk ?
02 mei 2010 17:41
post hier eens wat pics als je wilt, ik kan je album niet vinden/inzien
02 mei 2010 18:25
En wat doen ze dan precies, bijtippen en polijsten?
02 mei 2010 19:17
Alleen het beschadigde gedeelte spuiten en uitwasen eromheen. Daarna idd polijsten. Kan tot oppervlakte's van max a4 groote volgens mij.
02 mei 2010 19:23
Ziet er inderdaad mooi uit op de foto...
Daarbij is Waalwijk voor mij naast de deur... Leuke tip derhalve!
02 mei 2010 20:22
Niet alleen maar polijsten hoor.
Bij de plek op de motorkap is een stukje uit geslepen en een hoekje ingelast. Ook aan de binnenkant van de kap nu onzichtbaar. Ook bij de achterbumper zijn de vier gaten dicht gelast nadat de bumper was gedemonteerd.
02 mei 2010 20:36
Wat zijn dat voor gaten naast het kenteken?
02 mei 2010 20:38
waar vroeger de bevestigingen van de grote Amerikaanse stootblokken zaten
02 mei 2010 22:00
Zit de en montage en voorbewerking zoals lassen stralen plamuren enz. bij die prijs inbegerepen?
02 mei 2010 22:18
dit is wel interresant en heel mooi gedaan
02 mei 2010 22:38
Yep!
All-in, inclusief BTW en met een flesje lak erbij om zelf wat bij te tippen als je wat puntjes hebt. Bij mij zit er bij de deuren nog iets door onzorgvuldig opengooien tegen obstakels en wat steenslag, dus dat komt goed uit.
Ook nog een paraplu (met logo) als cadeautje meegekregen, en dat komt dezer dagen helemaal goed uit.
03 mei 2010 17:36
Is het rubber tussen spatscherm en A stijl ook verwijderd geweest, of is dit blijven zitten.
03 mei 2010 18:20
@ cabriowim
doen jullie ook zoiets als dit ?
03 mei 2010 18:24
Volgens mij is het eraf geweest want het ziet er perfect uit.
Op "doen jullie ook zo iets" kan ik geen antwoord geven want het werk is aan mijn Porsche gedaan. Ik ben niet de doener. Bel even naar het bedrijf zou ik zeggen.
05 mei 2010 11:06
Inderdaad ook goed ervaringen mee !
Ik heb ook enkele dingen lokaal aangepakt op die manier met goed resultaat.
Ik heb de lak op kleur laten mengen na een scan van de bestaande lak (voorklep).
Op die manier is de kleur echt goed te krijgen; mits de verfboer serieus de tijd wil nemen. Goede 2K lak gebruiken.
Verder moet je even lef hebben om de lak rond de plek die je bijwerkt mat te slijpen (nat met korrel 1200-1600; niet door de blanke laglaag heen slijpen); de blanke lak wordt dan gespoten over het opnieuw gespoten gebied en over dit mat geslepen deel daaromheen. Na goed uitharden mooi polijsten (commandant 4) en in de was zetten.
Bij ondiepe beschadigingen van alleen de blanke lak kun je volstaan met voorzichting het gebied mat slijpen, blanke lak erop, en na uitharden polijsten.
Je herkent zo'n ondiepe kras doordat je hem niet meer zit als je de plek nat maakt. Zie hem dan nog wel, dan zit de kras door de blanke lak heen.
05 mei 2010 11:18
Waar je wel op moet letten dat de auto niet "bont" wordt
Ze spuiten het vaak uit om geen kleurverschil te krijgen, maar een kenner ziet het wel
Wim weet het nog wel "vroeger" met lucite (celluose) verf, ff bijspuiten en poetsen
Maar moet eerlijk toegeven op de foto ziet het er SUPER uit
05 mei 2010 11:38
germenso schreef:Volgens mij is het eraf geweest want het ziet er perfect uit.
Op "doen jullie ook zo iets" kan ik geen antwoord geven want het werk is aan mijn Porsche gedaan. Ik ben niet de doener. Bel even naar het bedrijf zou ik zeggen.
Germenso ,
vraag van flitser01 was aan CabrioWim gericht en niet aan U
19 jun 2010 15:31
Ook ik heb recentelijk een zeer positieve ervaring met ACR Waalwijk (Twan Toonen). Mijn auto had een aantal kleine lakbeschadigingen van de vorige eigenaar: Amateuristisch aangetipte krassen en beschadigingen aan de rand van de portier (garagemuur). De schade is echt fantastisch herstel en het contact met Twan is ook zeer prettig. Hij is zelf vakman en autoliefhebber die veel reparaties voor het Louwman & Parqui museum gedaan heeft (waaronder een AM van 007). Toen ik mijn auto bracht stond er een 993 waar iemand zijn trekhaak in de voorbumper had laten verdwijnen. Na de reparatie was er niets meer van te zien. Ook namens mij een echte aanrader dit adres en er is met spotrepair veel meer mogelijk dan ik dacht...
19 jun 2010 15:51
Ben super toevallig gisteren eens poolshoogte gaan nemen bij een ander bedrijf ivm steenslagschade.
Het gaat om SIGN Performance in Haarlem welke me was aanbevolen door Hette Mollema van Targa Florio.
Volgens de website doet Rolf Lukas in stickers/belettering etc. maar hij blijkt zelf een goed systeem voor genoemd herstel te hebben ontwikkeld
Ga eens praten
Er is ook vestiging in Waalre ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.