Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 mei 2010 12:00
Hoi,
Mijn kofferbakklep en motorklep blijven niet meer open staan door de gasveren.
Ik zie veel Porsches met bezemstelen ed om de klep open te houden, is dus
een probleem voor meerdere rijders.
Als ik nieuwe gasveren monteer , wat is de +/- levensduur hiervan ?
Is er een betere kwaliteit gasveer te koop ?
mvg
Unteed
16 mei 2010 12:08
Kosten te verwaarlozen, armoedzaaiers met bezemstelen eronder.
Gasveren gaan weer jaren mee tot ze versleten zijn.
16 mei 2010 12:17
Eens. Net voor een paar tientjes per stuk 2 nieuwe dempers voorin, gaan zeker 5-10 jaar mee. Ook simpel online te krijgen. Er zijn overigens 'reguliere' en 'heavy duty' varianten (althans voor de 911). Als je een originele 'heavy duty' bestelt kost dat nauwelijks meer en zit je goed. Vooral voor de voorklep nuttig vanwege de lengte daarvan (grotere hefboom op de veer)
16 mei 2010 13:07
Heavy duty lijkt me zinnig als de klep zwaarder is (gemaakt)
Maar qua gebruik - zwaarder dicht drukken? - en levensduur verwacht ik geen positief verschil.
16 mei 2010 13:08
veur de spoilert. heavy dutie. overigens nog nooit van gehoord, aftermarketmeuk?
16 mei 2010 13:25
Nei nei nei, voor mèn alleinig oohsjineile Possje...
Bij de oude 911s is de voorklep nogal lang en zwaar (althans bij mijn 2.4E uit '72, geen idee trouwens of dit ook geldt voor de 964). De 'gewone' gasveren houden 'm dan nauwelijks omhoog (zitten dicht bij de scharnieren, dus grote hefboom: klein beetje gewicht aan de voorkant is genoeg om veel kracht op de veer uit te oefenen).
Porsche onderdeelnummer 959 511 333 00 is - naar verluidt (of wat ik me heb laten wijsmaken natuurlijk
) - een wat sterker type veer voor de 911 t/m '89 (op UK onderdelen sites als 'heavy duty' aangeduid). Heb ze nu onder m'n klep en ze werken uitstekend. Klep blijft keurig staan maar produceert geen oorverdovend verfrommelend blikgeluid als ik 'm dichtdoe (noch vereist veel kracht).
PS deze keuze op uitdrukkelijk advies van Piet Kraan trouwens
16 mei 2010 13:36
Passen die ook op een 964 uit 1990?
16 mei 2010 13:41
Weet ik niet zeker , staan verschillende op de site, moet je ff zelf onderzoeken, maar denk het wel!
16 mei 2010 16:42
hier staat overigens een handige tip om de stiften er in en uit te halen
16 mei 2010 17:34
Bij twijfel haal je er toch een uit en rij je naar
http://www.vankesselsportscars.com/Daar hebben ze deze zo op vooraad liggen.
Het monteren van nieuwe is 10 min werk.
16 mei 2010 18:24
Unteed schreef:Ik zie veel Porsches met bezemstelen om de klep open te houden, is dus
een probleem voor meerdere rijders.
... die zie je alleen in de koude tijd van het jaar ...
16 mei 2010 18:34
Nope Olaf, das niet altijd waar
16 mei 2010 18:40
... dan wordt het tijd voor 'n paar nieuwe, JMS
16 mei 2010 18:46
Zijn vervangen deze week, alleen vanachter te veel druk, moeten nog een beetje in kracht verliezen met de tijd, zaten er 2 in, heb er 2 terug geplaatst, maar denk dat 2 gasveren voor een klep zijn met een "taartschep"
16 mei 2010 19:00
heavy duty
is voor achterkleppen met spoilers (turbo etc). Als je die op een gewone klep monteert gaat dat ten koste van je scharnieren. Ik had op mijn vorige coupe heavy duty's zitten. Daar kon ik echt een kat mee over de schutting schieten
Ik heb ze maar gauw vervangen.
Vervangen voorklep gasveren is niet heel simpel als je het nooit gedaan hebt. Weinig ruimte. Ik heb een uur zitten pielen en kreeg het niet voor elkaar. Erwin had het in twee minuten per kant voor elkaar
16 mei 2010 19:01
Klopt ook niet JM,
er zijn er normaliter altijd 2 van per koffer ,
maar je hebt er voor
met spoiler en voor
zonder spoiler .
Ik weet heel zeker dat zonder spoiler er zijn met 370nm , en met spoiler (nu moet ik liegen ) 600 of 700nm,
Natuurlijk zou ik in uw geval er gewoon eentje loskoppelen of zelfs uithalen en voor reserve houden , daar zie je toch niets van
16 mei 2010 19:23
Ik zou zeker niet met èèn gasveer lopen klooien. Hiermee belast je de klep eenzijdig en zal misschien scheef gaan staan. Lees voor de montage vòòr , even mijn eerdere post .
16 mei 2010 19:27
Ennio, dat loskoppelen van de veren achter is een probleemtje met de motor erin, heb ze vervangen met motor eruit, zeer weinig ruimte!
Horn schreef:Vervangen voorklep gasveren is niet heel simpel als je het nooit gedaan hebt
@Harald: geduld hebben is de boodschap, want anders gebeuren er ongelukken
dannyl schreef:Ik zou zeker niet met èèn gasveer lopen klooien. Hiermee belast je de klep eenzijdig
Bij mij is er maar 1 bevestigingspunt, en dat is links
16 mei 2010 20:22
Klopt ! - de vroegere 911jes hebben (achter) maar 1 gasveer - zelfs nog de eerste lichting Carrera 3.2
16 mei 2010 20:25
Dat wist ik niet Olaf
Dus theorie van Danny is ook helemaal niet ...
16 mei 2010 20:42
Theorie van Danny ..
.. hebben ze bij Porsche zo'n 15 jaar over gedaan
2 werken beter dan 1 - zolang je maar niet de kat-apultjes gebruikt
16 mei 2010 20:52
horn schreef:heavy duty
is voor achterkleppen met spoilers (turbo etc).
Probeer de voorgaande posts ook te lezen Horn
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.