Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

OIL meter

30 mei 2010 17:43

OIL meter (linkse klok op foto)

Via welke sensor wordt deze aangestuurd ?
Welke waarde moet deze hebben ?
Bijlagen
dashboard.jpg

Re: OIL meter

30 mei 2010 17:57

9116001 schreef:Via welke sensor wordt deze aangestuurd ?

Via de olietankvlotter in de olietank, te vinden rechts achter het achterwiel

9116001 schreef:Welke waarde moet deze hebben ?


Maakt niet uit hoeveel, als het bij warme motor en stationair draaien de wijzer maar niet in het rode gedeelte staat.

( jouw tweede topic over het zelfde onderwerp, lees eens in jouw instructie boekje hoe bijvoorbeeld het olie peilen moet gebeuren, dat is juist het mooie van zo'n boekje, je leert jouw auto kennen.)

Re: OIL meter

30 mei 2010 18:16

Denk dat of de Oil meter of de sensor kapot is, blijft constant in het rood staan.

Re: OIL meter

30 mei 2010 18:47

eerst warm rijden dan stationair laten draaien en kijken, anders olie peilen met de peil stok en aan die hand van die meting olie bijvullen.
en dan nog eens kijken

Re: OIL meter

30 mei 2010 19:12

9116001 schreef:Denk dat of de Oil meter of de sensor kapot is, blijft constant in het rood staan.

Beetje freubelen aan de aansluiting van de draden op de tankvlotter. Wil wel eens helpen.

Re: OIL meter

30 mei 2010 19:35

Anne 2.7 bedoeld dus massa even schoonmaken. :wink:

Re: OIL meter

30 mei 2010 19:51

9116001 schreef:Denk dat of de Oil meter of de sensor kapot is, blijft constant in het rood staan.


of je oliepeil is gewoon te laag :scratch:

Re: OIL meter

17 sep 2010 0:06

Waar ik overigens erg benieuwd naar ben, is wat het verschil mag zijn tussen stilstaan en rijden? Het viel me namelijk vandaag( :bang: ) voor het eerst op dat er een aardig verschil te zien is op de "OIL meter".

Re: OIL meter

17 sep 2010 7:18

Tijdens het rijden moet je er gewoon niet naar kijken, met al dat geklots zegt het niets meer.

Re: OIL meter

17 sep 2010 8:26

ik heb hetzelfde probleem met de OIL-meter.
Oliepeil was wel goed. Hoe vaak moet ik dit nu handmatig checken? :scratch:

Re: OIL meter

17 sep 2010 9:30

dat hangt van hoeveel je rijd en het verbruik af,

maar bij dagelijks gebruik zou ik beginnen met elke week,
er zit bijna 12 liter in dus een liter minder is nu niet direct een ramp

Re: OIL meter

17 sep 2010 9:32

elke week :shock:
tenzij er een plas olie onder ligt

Re: OIL meter

17 sep 2010 9:42

hms schreef:ik heb hetzelfde probleem met de OIL-meter.
Oliepeil was wel goed. Hoe vaak moet ik dit nu handmatig checken? :scratch:

Wat bedoel je met "hetzelfde probleem"?

Zoals gezegd alleen warm, stationair, vlakke ondergrond, de stand van de meter bekijken.
Eventueel bevestigen via de peilstok.
Let op: halverwege de peilstok is tegen/in het rood op de meter!
Dit hoort zo.

Re: OIL meter

17 sep 2010 9:49

Iedere 500-1000 km lijkt mij voldoende.
Als het nog vaker zou moeten is je rijbewijs al ingenomen, of je blok toch al toe aan een revisie. :wink:

Re: OIL meter

17 sep 2010 10:08

Master Ken schreef:Waar ik overigens erg benieuwd naar ben, is wat het verschil mag zijn tussen stilstaan en rijden? Het viel me namelijk vandaag( :bang: ) voor het eerst op dat er een aardig verschil te zien is op de "OIL meter".

Vandaag pas? :shock: :wink:
Het verschil mag maximaal zijn, want tijdens het rijden geeft die meter non-info :idea: .

Re: OIL meter

17 sep 2010 10:18

Volgens mij loopt ie je een beetje te dollen. Je gelooft toch zelf niet dat iemand dit pas na 5 jaar ziet :wink:

Re: OIL meter

17 sep 2010 10:43

Om aan alle verhalen een eind te maken, staat normaal staat de olie meter op het dashboard gelijk aan het niveau in de tank.

Tijdens het accelereren zal de meter onderaan staan, en bij constant rijden b.v 120 km/h zal de meter bijna terug komen tot half weg.
Zod4ra men dan weer gas geeft, zal de meter zakken tot in rode gebied.
Tijdens het stilstaan en stationair draaien van de motor komt de meter na een klein half minuutje in de stand met de hoeveelheid olie in de tank.
Deze stand moet gelijk zijn op de peilstok, dus 3/4 op de meter zal 3/4 in de tank moeten zijn.
En alles wat hij anders aangeeft of doet tijdens het rijden/stil staan is fout. :mrgreen:

Re: OIL meter

17 sep 2010 10:46

Ewout schreef:Volgens mij loopt ie je een beetje te dollen. Je gelooft toch zelf niet dat iemand dit pas na 5 jaar ziet :wink:


`ik heb mijn ogen meestal op de weg :wink:

Re: OIL meter

17 sep 2010 10:53

Zoals de meeste mensen, maar je maakt me niet wijs dat je nooit eens naar je toerenteller/snelheidsmeter etc. kijkt :wink:

Re: OIL meter

17 sep 2010 11:28

die van mij staat dus continu in het rood.
maar de hoogte op de peilstok is prima.

vind ik toch vervelend dat-ie het niet goed doet.

Re: OIL meter

17 sep 2010 11:58

Zou ik toch even de tank massa en eventueel vlotter nakijken. :idea:

Re: OIL meter

17 sep 2010 12:46

Wim, dat van 3/4 meter = 3/4 peilstok heb ik toch echt anders ervaren.
Zowel in 3.2 als de 993: NET rood dus onderin meter = 1/2 peilstok.

Vind dit ook verklaarbaar: de meter waarschuwt om eens te gaan bijvullen; in werkelijkheid is het nivo dan nog 50% max-min.

Re: OIL meter

17 sep 2010 13:23

Oké, kan best zo zijn, maar bij mijn laatste 2 cabrio's gaat de meter precies gelijk op met peilstok.
Dus als hij tegen het rode komt, (bij deze 3.2 nog niet meegemaakt) maar bij de groene voor revisie wel, stond die ook net boven onderste streepje peilstok.
Zit dan nog dik 11 liter in volgens mij.
Maar zal dan ook weer wel niet kloppen, maar in ieder geval wel prettiger als van die ADHD meters. :wink:

Re: OIL meter

17 sep 2010 14:08

mmm... gooi er toch maar wat extra olie in

Re: OIL meter

17 sep 2010 14:30

bij mij een tijdje geleden ook de meter in rood staan , kontakten gereinigd en nieuwe klemmetjes opgezet , probleem opgelost, en je een juiste meting zoals wim ook geeft bij mij
Plaats een reactie