Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
10 jun 2010 22:39
Beste experts, ik zit met een vervelend probleem; van onder de voetenruimte van de passagierszetel wordt er heel warme lucht in de auto geblazen. Wel vreemd :alleen als je rijdt. Als je stilstaat niet. Even langs Porsche Centrum in Geel (B) gereden en daar denken ze dat een servomotortje stuk is waardoor er warme lucht van de motor binnenstroomt. Volgens hen worden die servomotortjes niet meer gemaakt en zijn ze ook gewoon niet meer te verkrijgen. Iemand raad ?
10 jun 2010 22:46
ik heb het zelfde probleem gehad en bij mij was het de luchtslang, deze zit rechts onderin, deze was gescheurd
succes
10 jun 2010 22:52
ik denk ook aan de slang zou er niet te lang meerijden, want de bedrading kan daar van smelten
10 jun 2010 23:39
doe geen moeite om de servo te zoeken.
het is een drama,ze zijn op bij porsche voor de 964.
het gaat om de linker lucht mixklep.die word aangestuurd door een servo
motor die niet meer leverbaar is.
ik ben er ook mee bezig maar heb hem naar twee maanden nog niet binnen.
ik laat het je gelijk weten als ze er weer zijn.
gr anton964
10 jun 2010 23:56
Hoi
Ik heb nog servo motors liggen zgan
Bied maar of ruilen tegen iets anders van een 964
groet
Unteed
11 jun 2010 1:08
Ik zou zeggen, enkel in de winter rijden en een mooi boxstertje voor de warme dagen!!!
11 jun 2010 8:48
Er is 'n DIY te vinden op het net -- beetje handigheid en je kan zelf dat servomotortje reviseren
11 jun 2010 8:48
Ook gehad (exact zelfde); was de luchtslang die vanaf warmtewisselaar lucht aanvoert naar voren (soort kartonnen slang, scheurt nogal eens). Als je paneeltje wegschroeft bij voetenruimte kun je het mogelijk zien (was bij mij trouwens niet goed zichtbaar want gat/scheur zat aan achterzijde).
Als je het niet kunt zien kun je na demontage paneeltje wellicht met lopende motor voelen waar het vandaan komt.
11 jun 2010 9:10
heb ik idd ook gehad, servomotortje in vooronder, bij Pon toen geconstateerd. Heb een gebruikte gekocht bij Jos de Bock. Gewoon ff belrondje doen langs de bekende onderdelenleveranciers. DSP parts, Van Zweeden etc.
Succes...
11 jun 2010 9:15
Heb hetzelfde gehad, zoals eerder gemeld, bij mij ook de slang gescheurd.
Makkelijk te zien, servo reviseren is te doen, zeker met de DIY maar als het niet nodig is, niet aan beginnen.
11 jun 2010 12:33
de 964 worden bljkbaar schaars. Ik las ook al dat de originele sturen op zijn. Ik dacht dat Porsche die oude onderdelen nog (laat) maken en ze op voorraad heeft ook voor de oudere modellen? Misschien heb ik het mis hoor!
11 jun 2010 17:55
Ik hoorde idd laatst van Do dat de nieuwe servo's "op" zijn. Gelukkig had hij er nog een liggen die ik nodig had
. De oude heb ik maar bewaard en ga ze maar eens restaureren
Wie weet worden ze geld waard of heb ik ze zelf nog nodig
11 jun 2010 20:02
Ik heb dus het zelfde probleem. Zo te lezen waarschijnlijk een gescheurde luchtslang. Maar is dat een beetje makkelijk te repareren? Heeft iemand een foto van waar die slang dan precies zit?
11 jun 2010 21:18
dat is goed te doen maar mensen, die lucht is echt te heet om mee rond te rijden,
het hard plastic kastje van mijn carkit is helemaal gesmolten daardoor en dat was maar een warme zomer dag dat ik ermee moest rijden, wel zonder slag en geen gaatje of scheur.
om erbij te komen moet je eerst het paneeltje weg halen aan de rechterzijden, naast de voeten van de passagier
12 jun 2010 10:14
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem, en mijn specialist heeft toen servo nummer 2 vervangen. (zie plaatje:)
Na een maand hield de airco ermee op. Die heb ik inmiddels bij laten vullen.
Enige maanden later werd er enkel nog warme lucht geblazen bij de voetenruimte aan de kant van de bestuurder. Inmiddels denk je geleerd te hebben van het eerdere servo-mankement, maar bij inspectie van servo nummer 2 lijkt deze gewoon goed te werken. Het lijkt alsof deze precies andersom werkt ten opzichte van het luchttoevoer-schuifje voor de voorruit. (zie plaatje:)
Tot nu toe kan ik door middel van de airco en het dichtzetten van het schuifje voor de luchttoevoer naar de voetenruimte het klimaat redelijk onder controle houden. Maar dit is natuurlijk geen ideale situatie. De kachel-luchtslang lijkt nog goed.
Plaatjes zijn gejat van John's 964 Web (beter goed gejat dan slecht bedacht). Daar staat ook een uitgebreid stuk over kachel-problemen. Oa kan een van de Siemens-chips in de kachelunit doorgebrand zijn door een kapotte servomotor. Dat kan natuurlijk het probleem zijn, maar ik sluit graag eerst andere mogelijkheden uit voordat ik de unit naar Italia opstuur of een nieuwe laat installeren a €1600,00.
De kachel-unit van de 964 staat bekend om dit soort problemen, eventueel is een 993-unit een oplossing. Klopt het dat je een 993-unit kan onderscheiden van een 964-unit door de aanwezigheid van 2 knoppen voor het inschakelen van de airco in plaats van 1?
Iemand een idee of suggestie ten aanzien van dit probleem?
12 jun 2010 11:52
Hoe het in de 964 zit weet ik niet. De 993 kent inderdaad 2 knoppen voor de airco. "Aan" en een soort van "turbo" knop.
12 jun 2010 14:55
Dan heb ik in ieder geval al de unit van de 993, thanks voor de info.
13 jun 2010 22:17
Vandaag dus naar die slang gekeken en inderdaad was deze los van het plastic aansluitpunt. Ik krij alleen die slang er niet meer overheen. Heb je hier speciaal gereedschap voor nodig of gewoon met brute kracht nogmaals proberen?
13 jun 2010 22:21
onder of boven en ik neem aan dat je het over die geribbelde slag hebt naast de voeten,
het is een tijdje terug dat ik die vervangen heb maar die zit met een slagen klem vast boven en onder
16 jun 2010 11:49
Bedankt voor de tips. Helaas, het heeft de Heer belieft mij te zegenen met twee linkerhanden in het kwadraat. Alles wat ik losschroef gaat gegarandeerd nooit meer in elkaar. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt Porsche Verellen in Geel en zal jullie op de hoogte houden van de evolutie.
16 jun 2010 13:02
lucvrancken schreef: Helaas, het heeft de Heer belieft mij te zegenen met twee linkerhanden in het kwadraat. Alles wat ik losschroef gaat gegarandeerd nooit meer in elkaar.
Weet er alles van.
09 jul 2010 14:30
Opgelost ! Het was inderdaad de luchtslang die gescheurd was. Wat een luxe opeens om aan normale binnentemperaturen te rijden. Veel dank voor de aangereikte oplossi,ngen.
09 jul 2010 14:54
Mooi dat het opgelost is en alleen de slang was die los zat.
PS Normale temperaturen
Zeker airco in je 964
09 jul 2010 15:00
Troost je Willem, ik heb ook geen airco
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.