Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

katloze katalysator 964

12 jan 2005 0:11

Dag allemaal.

ten eerste wens ik ik iederen een fijn 2005 toe met fijne en veilige porsche kilometers , was twee weken op vakantie en zit nu eindelijk weer effe achter de p.c :(
Wat ik van jullie eigenlijk wil weten is of iemand onder zijn 964 een katloze katalylator heeft gemonteerd,je weet wel een lege rvs pijp met lambda aansluiting die de org kat vervangt.
Of weet iemand wat voor een effect z'n pijp heeft evt in kombinatie met en k&n sportfilter.
Ik ben benieuwd ,wil me misschien zoiets gaan aanschaffen,eerst even horen wat jullie er van zeggen. :wink:

bedankt groetjes

12 jan 2005 0:14

Beter 100 Zellen kat, of sportkats kopen.

12 jan 2005 0:16

Krijg je geen spijt van, brengt iets meer vermogen.

Ik heb een half jar geleden bij een klant een katvervanger gemonteerd en een paar weken later een Cartronic LM 200 set.
De man zei na het monteren van de Cartronicset dat het verschil niet zo groot was als twee weken daarvoor met de Katvervanger. Moet ik wel toegeven dat de Katvervanger tegelijk met een nieuwe grotere gasklep is gemonteerd. Het verschil zit vooral bovenin het toerenbereik waar je natuurlijk wel iets minder vaak rijdt.

Een RVS Katvervanger kost € 250.- (geloof ik)

12 jan 2005 0:21

Afbeelding

15 pk meer, €290

12 jan 2005 0:22

Erwin schreef:Krijg je geen spijt van, brengt iets meer vermogen.

Ik heb een half jar geleden bij een klant een katvervanger gemonteerd en een paar weken later een Cartronic LM 200 set.
De man zei na het monteren van de Cartronicset dat het verschil niet zo groot was als twee weken daarvoor met de Katvervanger. Moet ik wel toegeven dat de Katvervanger tegelijk met een nieuwe grotere gasklep is gemonteerd. Het verschil zit vooral bovenin het toerenbereik waar je natuurlijk wel iets minder vaak rijdt.

Een RVS Katvervanger kost € 250.- (geloof ik)

Subjectief door de grotere gasklep. :wink:
LM200 of 220 :roll: ??
LM200, ja dan geloof ik je verhaal. :wink:

13 jan 2005 15:13

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=56427#56427


geen zin om het allemaal opnieuw te tikken .... :wink:

idd Erwin ... jij rekent 250€ voor een lege kat ... :lol: :wink:

Dirk
:wink:

11 aug 2005 8:25

Ja ook gelukkig nieuwjaar ;-)

Wat ik mij afvraag, ik heb er nu een cuprohr onder zitten.
Hier komt nog een K&N filter bij. Kan ik nu nog een kat vervanger
of lege RVS katalysator laten montern. Levert dit nog exra
vermogen op.

Re: katloze katalysator 964

11 aug 2005 8:44

frank 964 schreef:Wat ik van jullie eigenlijk wil weten is of iemand onder zijn 964 een katloze katalylator heeft gemonteerd,je weet wel een lege rvs pijp met lambda aansluiting die de org kat vervangt.


Bij mij is de originele katbehuizing doorgeslepen en heeft men het element verwijdert .... vervolgens weer netjes aan elkaar gelast ... geen idee wat het verschil is ... zat er namelijk al onder toen ik de auto kocht :wink:

Goedkopere versie van de sport-kat :idea:

11 aug 2005 9:49

Tja, zou het voor de PK's zijn of voor het geluid.
Ik ga voor de PK's natuurlijk.

11 aug 2005 11:46

beide.

11 aug 2005 11:58

En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen? :roll:

11 aug 2005 12:03

Ivo964C2 schreef:En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen? :roll:


Nee .... je ziet namelijk geen verschil .... en voor de APK gaat het erom dat'ie eronder zit :wink:

11 aug 2005 12:18

Olaf schreef:
Ivo964C2 schreef:En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen? :roll:


Nee .... je ziet namelijk geen verschil .... en voor de APK gaat het erom dat'ie eronder zit :wink:

Volgens mij zien ze dan wel aan de uitlaatgasemissie dat er iets niet klopt.

11 aug 2005 12:18

Olaf schreef:
Ivo964C2 schreef:En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen? :roll:


Nee .... je ziet namelijk geen verschil .... en voor de APK gaat het erom dat'ie eronder zit :wink:
Maakt het qua meting van de uitlaatgassen dan ook niet uit?

11 aug 2005 13:17

WdePundert schreef:Volgens mij zien ze dan wel aan de uitlaatgasemissie dat er iets niet klopt.


Als ze het al kunnen zien, kunnen ze 'm daar niet op afkeuren :wink:

Ivo964C2 schreef:Maakt het qua meting van de uitlaatgassen dan ook niet uit?


Idem als boven 8) en anders is daar wel weer een mouw aan te passen


Olaf -rijdtalmeerdan15jaarmetlegekatalisator(en)- :idea:

11 aug 2005 13:35

Kan ik weer ff over meepraten ... 8)


met een katloze Kat krijg je (hier in België) GEEN opmerkingen.
Kwas ook een beetje verbaasd ... maar tijdens de emissietest bleek alles "normaal" te zijn.
Dus wat dat betreft .... no problemo.


Wat sound etc betreft ... ik heb echt zowat alles geprobeerd om de sound te krijgen die ik wilde.
De lege kat was daarom de kers op de taart.
Gaf net ff dat tikkeltje extra wat ik zocht.
Lega kat, cupuitlaat en ORIGNELE einddemper ... dicht luchtfilterhuis met K&N filtertje ... zeer beschaafd, diep aggri gebrom :!: Heeeeeerlijk .... 8)
Kom maar es luisteren zou ik zegge op 21/8 :wink:

Wat het vermogen betreft ... kan ik niet heel eerlijk op antwoorden daar ik net voordien de LM220 kit had laten monteren.
Erwin heeft toen mijn kat vervangen en ik kreeg een auto terug die een heel stuk vlotter oppakte. Wellicht de combinatie met de kit die een vrij behoorlijk merkbaar verschil teweeg bracht dus.
Kzou t dus nie weten hoe het voelt als je alleen de kat gaat vervangen.



Dirk
:wink:

11 aug 2005 13:47

Dan zal het wel een stomme vraag zijn, maar als het voor de emmissie waarden niks uitmaakt, waarom zittie er dan onder ???

11 aug 2005 13:50

Jan A. (964 C4) schreef:Dan zal het wel een stomme vraag zijn, maar als het voor de emmissie waarden niks uitmaakt, waarom zittie er dan onder ???


Om 'm te kunnen vervangen :idea: :twisted:

11 aug 2005 13:58

Olaf schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:Dan zal het wel een stomme vraag zijn, maar als het voor de emmissie waarden niks uitmaakt, waarom zittie er dan onder ???


Om 'm te kunnen vervangen :idea: :twisted:


Kijk Olaf das nog eens duidelijk :lol:

11 aug 2005 16:23

een "lege" kat, scheelt weer een kilo :D

11 aug 2005 16:27

een "lege" kat, scheelt weer een kilo

1 kilo, das toch al gauw.................0,04kg/pk!!! :D :D :D :ba:

11 aug 2005 16:28

porscheware schreef:een "lege" kat, scheelt weer een kilo :D


... daar draait het toch allemaal om :arrow: Pk-gewicht verhouding :wink:

11 aug 2005 17:20

kweet nog een leuke opvoerset:
achterbankje verwijderen (ca. 10 kg)
middenconsole slopen (3 kg)
altijd met lege tank rijden (60 kg)
Moet zeker 5km/u schelen.

11 aug 2005 21:53

maar serieus, levert het nu iets op om die katalysator eruit te halen?
Als ie daardoor weer iets vlotter oppakt wil ik het ook!
Of is het toch alleen het geluid.

11 aug 2005 22:52

Ik heb hem natuurlijk inmiddels al lang onder de auto, in combinatie met een cup bocht ( vervanger voor de einddemper. ).
En daarbij heb ik ook een nieuwe lambdasonde geplaatst.

Resultaat :::: Helemaal geweldig,super sound was met de cup bocht al mooi maar nu nog weer anders,mooi zwaar en je hoort dat het wat makkelijker erdoor gaat.Bij nog wat koude motor ploft ie ook lekker als je wegrijdt en gas loslaat,en tevens bij het opschakelen bij 4000 toeren dan komt er zo'n heerlijke BAF uit de uitlaat. :mrgreen:
En de nieuwe lambdasonde is super,hij hangt nu veel beter aan het gas.
is veel direkter geworden en spontaner.rijdt uiterst lekker zo.
lambdasonde kost rond de 130 euro,maar is beslist de moeite waard.

ben zeer tevreden met het eindresultaat,ik vind hem helemaal super zo.

Zo, en morgen op weg naar de Nürburgring "Oldtimergrand prix"
lekker 3 daagjes op het circuit.
Plaats een reactie