Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
13 jun 2010 10:48
Goedemorgen,
vanmorgen wilde ik een lekker ritje in de 964 maken, maar het Gemini-alarm rageerde niet op de afstandsbediening, dus toen met sleutel geopend.
Bij starten gebeurt er helemaal niets; alle lampjes branden wel , maar verder dood. Handzenders zijn volgens mij OK, want groene lampje brand als ik erop druk
Accu afgekoppeld en weer aangesloten, geen effect
Ik denk dat op de een of andere manier de startblokkering erop zit en ik deze niet meer kan uitschakelen
Wie heeft er tips om de blokkering te omzeilen of uit te schakelen?
alvast bedankt, rene
13 jun 2010 11:01
als het goed is heb je een noodcode/ override procedure om alarm uit te schakelen.
13 jun 2010 11:05
Wolf, bij mij is deze code onbekend
sinds aanschaf van de 964 in 2005 ook nooit nodig gehad
" hat immer einwandfrei funktioniert "
Merkte zojuist dat de Becker redio ook niets meer doet
groet rene
13 jun 2010 11:10
Conclusie's:
- startblokkering lijkt niet te reageren, want geen reactie bij starten (accu niet probleem; lampjes knijpen niet tijdens starten?)
- alarm blijkbaar wel gedeactiveerd, anders moest dit afgaan bij openen deuren
- centrale/draadloze vergrendeling reageert niet.
Wel raar dat de radio ook niets doet. Zou niets te maken moeten hebben met deze alarm/remote installatie.
Nog meer zaken die niet werken?...
13 jun 2010 11:23
Paul , wat mij opvalt:
ik moet knopje op de handzender 3 x indrukken om de deuren te openen; voorheen 1 x drukken voor openen en sluiten
alle lampjes op dashbord branden normaal als ik contactsleutel draai
Startmotor is vorig jaar vervangen bij PSCT Lammertink in Enter, dus dat sluit ik vooralsnog uit
tips?,, groet rene
13 jun 2010 11:32
Heerlijk toch die after market alarmen, maar inderdaad balen voor je als je wilt gaan toeren.
13 jun 2010 11:38
Die
1e opmerking wilde ik dit keer maar eens niet maken Wim
Kan je niet helpen met de specifieke installatie helaas Rene.
Ken deze r.mm.l niet
Laatst bijgewerkt door
Paul II op 13 jun 2010 11:41, in totaal 1 keer bewerkt.
13 jun 2010 11:58
Heb je al eens geprobeerd om met de noodsleutel het alarm te resetten?
(het kleine zwarte "sleuteltje" op onderstaande foto)
13 jun 2010 12:06
cabrio wim schreef:Heerlijk toch die after market alarmen, maar inderdaad balen voor je als je wilt gaan toeren.
tss amateurs. echt leuk wordt het pas bij aftermarket bovenop origineelP.
13 jun 2010 12:29
Probeer eventueel ook eens het deurcontact te ontvetten. Wil soms ook helpen.
Accuprobleem kan ook oorzaak zijn.
13 jun 2010 12:38
Van wat ik hier lees, lijkt het me de handzender, die niet meer correct aangemeld is of gesynchroniseerd is met de hoofdunit. Immers, je kan niet via een keer drukken deuren openen, maar drie keer (soort nood toestand). Is er een aanmeld/synchro procedure voor de handzenders?
13 jun 2010 13:06
@Rob: het kleine zwarte staafje heb ik diverse keren in het daarvoor bestemde contactje naast de spoilerschakelaar ( zo bij mij gemonteerd) geplaatst
Knipperen stopt dan nadat eerst de knipperlichten een aantal keren knipperen
@ Paul II, als ik start worden de dasbordlampen minder fel, daarna uit
Ik heb de MOLL accu gewisseld voor een andere, oudere 74 Ah accu , die ik nog had staan, maar geen effect
Wel constasteer ik dat de handzender nu helemaal geen effect heeft op sluiten deuren
@ Paulie: een aanmeld /synchro procedure is mij onbekend, weet jij hoe die gaat ?
NB: ik kan het hoofdkastje van het alarm ook nergens vinden, wie kent de mogelijke inbouwplaatsen ?
groeten, rene
13 jun 2010 13:34
Lambiek schreef:@Rob: het kleine zwarte staafje heb ik diverse keren in het daarvoor bestemde contactje naast de spoilerschakelaar ( zo bij mij gemonteerd) geplaatst
Knipperen stopt dan nadat eerst de knipperlichten een aantal keren knipperen
@ Paul II, als ik start worden de dasbordlampen minder fel, daarna uit
Ik heb de MOLL accu gewisseld voor een andere, oudere 74 Ah accu , die ik nog had staan, maar geen effect
Wel constasteer ik dat de handzender nu helemaal geen effect heeft op sluiten deuren
@ Paulie: een aanmeld /synchro procedure is mij onbekend, weet jij hoe die gaat ?
NB: ik kan het hoofdkastje van het alarm ook nergens vinden, wie kent de mogelijke inbouwplaatsen ?
groeten, rene
synchro is volgens mij knop v.d afstand indrukken, dan contact aan en met ingedrukte knop het contact weer uitzetten.
batterij v.d afstand zou ik ook vervangen en een reserve erbij voor de volgende keer en accu laten testen v.d auto
hoofdkastje zit meestal onder het dashboard
13 jun 2010 13:41
Lambiek schreef:@ Paul II, als ik start worden de dasbordlampen minder fel, daarna uit
NB: ik kan het hoofdkastje van het alarm ook nergens vinden, wie kent de mogelijke inbouwplaatsen ?
groeten, rene
Als de startmotor rond gaat staat ie niet op startonderbreker. Want dan gaat de starter niet rond. Hoofdkastje bij mij [SC] zit bij voetruimte bijrijder. Er zit daar een schot.
Paulie schreef:Van wat ik hier lees, lijkt het me de handzender, die niet meer correct aangemeld is of gesynchroniseerd is met de hoofdunit. Immers, je kan niet via een keer drukken deuren openen, maar drie keer (soort nood toestand). Is er een aanmeld/synchro procedure voor de handzenders?
Heb ik ook gehad. Bleek de printplaat van de ontvanger door ouderdom overleden te zijn. Nieuw alarm erin laten zetten.
13 jun 2010 13:47
Lambiek schreef:
Ik heb de MOLL accu gewisseld voor een andere, oudere 74 Ah accu , die ik nog had staan, maar geen effect
Wel constasteer ik dat de handzender nu helemaal geen effect heeft op sluiten deuren
Ga ik net als turbocruiser ook aan de accu denken.
13 jun 2010 13:53
Wel als de startmotor rond gaat
als ik start worden de dasbordlampen minder fel, daarna uit
klinkt accuachtig
13 jun 2010 14:00
Ik ga ook voor de accu.
13 jun 2010 14:11
Lambiek schreef:@ Paul II, als ik start worden de dasbordlampen minder fel, daarna uit
Dit is een accu probleem
Hoe lang had de P. stil gestaan?
Neem aan dat de motor NIET ronddraait zoals bully schrijft.
Dat er zelfs geen klik van startrelais te horen is als dashboard uit gaat!
Heb je startkabels? Min. 15 min. andere auto met draaiende motor de beste accu (spanning meten) laten bijladen en dan eens proberen.
Of in ieder geval de lampjes niet meer uitgaan, er een klik te horen is of zelfs de motor rond gaat ...
Eventueel eerst nog langer bijladen.
13 jun 2010 15:20
Moeten wel behoorlijke (= dikke!) startkabels zijn, anders kun je laden wat je wilt maar krijg je 'm niet gestart. Niet het type wat je bij een tankstation koopt, maar voor 50+ euro bij een speciaalzaak.
13 jun 2010 15:25
Belangrijk met alle kabels is geduld
Zoals ik eerder aangaf.
13 jun 2010 15:36
Laatst wilde de Peugeot 206 van vriendin zoon niet starten! Ook geen klik. Ik heb toen auto in z'n 5 gezet en even vooruit geduwd! Toen starte de motor gewoon met de startmotor! Blijkbaar had de startmotor zich vastgeslagen op de starterkrans! Is natuurlijk ook even het proberen waard
13 jun 2010 16:00
Dat komt misschien bij P's uit F voor Jaap, maar vast niet bij die uit D.
14 jun 2010 8:07
Besten,
vandaag laat ik de accu checken en zal ik PSCT even bellen voor advies
bedankt voor jullie reacties, rene
@ Paul: auto heeft slechts 6 dagen stilgestaan voor dit incident
14 jun 2010 18:41
Een aantal forummers heeft gelijk :
De diagnose is dat de accu plotseling is overleden, op de leeftijd van 2 jaar en 1 maand oud
Het was een Moll accu, dus uit de fabriek , die ook aan Porsche levert
Ik ga nu voor de BOSCH SILVER accu
Wie weet
het juiste type voor een 964 C2, iets van 74 of 75 Ah ?
Bedankt voor jullie tips ,
groeten van rene
14 jun 2010 19:08
Oké grote meester.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.