Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 aug 2010 10:41
Mijn probleem is dat ik de koppeling van mijn 964 (1990) erg diep moet intrappen om te kunnen schakelen. Vooral als de auto warm is kan ik slechts met groet moeite de eerste versnelling of de achteruit inschakelen. Mijn garagist zegt dat het een hydrolisch systeem is waar in principe niets aan is af te stellen. Ontluchten zou de enige oplossing zijn. Nu is dit eerder gebeurt met een geringe verbetering. Wie kent dit probleem, of liever de oplossing?
Evert Jan
09 aug 2010 11:05
nieuwe (ook rem)vloeistof erop.. is 1 systeem heb ik me laten vertellen..
09 aug 2010 11:59
Denk dat $TEEF het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben. Weet je al hoe lang die vloeistof er in zit? Met een jaar of twee a drie gaat de werking echt zienderogen achteruit. Daarnaast is het de goedkoopste manier om te achterhalen of daarmee je probleem opgelost is.
09 aug 2010 13:54
en anders lekker een nieuwe koppeling.
09 aug 2010 14:28
wij zijn eigenlijk best technisch he Wolfie
09 aug 2010 15:00
yep dipsy
09 aug 2010 18:51
Evert Jan schreef:... Wie kent dit probleem, of liever de oplossing?
Identieke symptomen aan mijn 964 gehad; vet geslagen koppeling door lekkage uit de versnellingsbak.
De oplossing was:
+ een nieuwe koppelingsplaat (~ 200 pop)
+ nieuwe prise as keerring op de versnellingsbak (~ 15 pop)
+ uurtje ofzo werkplaatstarief bij Johan in Bodegraven.
Als de mechanicien van de vorige eigenaar het knullige keerringetje
ook had vervangen toen hij de drukgroep installeerde, was de hele
problematiek niet voorgekomen.
Succes ermee, EJ.
09 aug 2010 18:52
Hebben julle er al aan gedacht dat het ook gewoon slijtage van de rubber afdichting in de "slave" en/of "master" cilinder is....??
Dit houdt in dat je dan de boel opnieuw moet verpakken.....
09 aug 2010 19:33
Mis nog de slang in bovenstaande posts
. Als deze wat ouder is kan die ook behoorlijk "oprekken" als ie onder druk komt te staan
.
09 aug 2010 23:30
Is aannemelijker dan lekkage, ja.
Want lekken aan de cylindertjes zou zelfs de garagist van TS hebben kunnen vaststellen.
De verergering van de symptomen bij warme motor klopt wel precies met mijn situatie.
Het was altijd al wat ver intrappen van mijn (ont)koppelingspedaal bij warme motor, maar
tijdens een middagje Zandvoort circuit was er halverwege niet meer normaal mee te rijden.
10 aug 2010 9:44
wolf schreef:en anders lekker een nieuwe koppeling.
$TEEF schreef:wij zijn eigenlijk best technisch he Wolfie
Volgens mij is het karakter bij een versleten koppeling dat je het pedaal maar hoeft aan te raken en je hebt je motor ontkoppeld.......
Die slang is inderdaad ook wel een goeie, heb ik bij een jag ooit ook eens gehad en me helemaal scheel naar gezocht.
10 aug 2010 12:40
Heren bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal het resultaat zsm mededelen.
Evert jan
13 aug 2010 21:18
Nieuwe slang erop, ontluchten en vloeistof vervangen en hij koppelt en schakelt weer als vanouds. bedankt WillemB, Steef en anderen voor jullie reacties.
Evert jan
13 aug 2010 21:44
ik heb hetzelfde gehad bij een 968 .... na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat het schutbord rond de koppelingcil. was gescheurd.
dit is bij een 968 moeilijk te zien.
maar door het bedienen van de koppeling en te kijken of de cil op het schutbord beweegt kom je er achter.....dit kun je makkelijk zelf controleren.
ga opzoek naar de cil die je bedient met het koppelingspedaal en laat iemand de koppeling bedienen. de cil moet gewoon stil blijven staan en niet bewegen.
het is iets wat vaker voorkomt!!!!!
suc6
13 aug 2010 21:45
AUB
, mooi dat het opgelost is EN dat je dat even post
13 aug 2010 21:47
was ik weer te lang aan het typen
ik zie dat het opgelost is!!!!
13 aug 2010 23:09
Kijk dat wordt weer lekker rijden.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.